2014-08-29, 21:54
Medlem
Germanofils avatar
Har följt Raul Bobadilla sedan tiden i Gladbach men kan fortfarande inte bestämma mig för om han är biffig/vältränad eller bara fet...
2014-08-29, 21:55
Medlem
cyberkalles avatar
In med Münchenblod i Dortmund.
Lite seg match och fan vad Hahn och Mölders saknas.
2014-08-29, 21:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har följt Raul Bobadilla sedan tiden i Gladbach men kan fortfarande inte bestämma mig för om han är biffig/vältränad eller bara fet...
Haha det lutar åt det sista alternativet
2014-08-29, 22:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
In med Münchenblod i Dortmund.
Lite seg match och fan vad Hahn och Mölders saknas.
Förstår inte heller varför Mölders helt plötsligt hamnat i frysboxen. Tycker att han alltid kämpade bra och var en nyttig spelare att slänga in när man jagade mål i slutet av matcherna. Dessutom ett stort klubbhjärta för Augsburg.
2014-08-29, 22:08
Medlem
Germanofils avatar
Ramos punkterar matchen.
2014-08-29, 22:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Mycket tvekande och plottrande när Augsburg närmar sig Dortmunds straffområde. Med Piszczek och Durm och Grosskreutz har Dortmund alltid det på sätt och vis enkla men ofta effektiva alternativet att satsa på inlägg från snabba ytterbackstyper. Augsburg måste i kommande matcher bli mer direkta och beslutsamma, annars blir det måltorka. Slovenen Matavz har ett bra målsnitt från holländska ligan, men det är inte så få som haft det och sedan haft det rätt svårt i bättre ligor.

Edit: Så där ja, den välnärde Bobadilla visar hur enkelt det kan vara ibland.
2014-08-29, 22:13
Medlem
motvalls avatar
Det enda jag gillade med denna match var att få se Reus tillbaka som en riktigt bra spelare igen. Att missa VM som han gjorde och istället få se Durm och Grosskreutz komma tillbaka som världsmästare måste kännas i hans hjärta.

Där gör då tjockisen 1-3.
2014-08-29, 22:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Perfekt löpning och inlägg av vänsterbacken, snyggt nickat av Matavz. Dortmund slappnade av för mycket.
2014-08-30, 15:01
Medlem
Germanofils avatar
"Supertalangen" Selke startar för Werder idag i vad jag tycker är en väl offensivt balanserad elva. Rena självmordet att spela på det sättet mot ett lag som Hoffenheim. Kommer garanterat att bli målkalas!
2014-08-30, 15:02
Medlem
marc0p0l0s avatar
Leverkusens offensiv.

Rolfes - Castro
Bellarabi - Calhanoglu - Son
Kießling

Ska bli intressant att se den unga trion bakom Kießling i CL.
2014-08-30, 15:26
Medlem
Steff83s avatar
Jaa! Nu kör vi igång!
2014-08-30, 15:38
Medlem
motvalls avatar
Ska bli intressant att se Hertha för första gången i år. Är väldigt osäker på dem denna säsong, fågel eller fisk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in