Resultat: .
0%
röster
2014-08-29, 17:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Tråd att diskutera bl.a. Löws starka trupp till mötet med Argentina i. Mario Gómez är tillbaka:

(FB) Träningslandskamper 3-9 september 2014
Citera
2014-08-29, 18:08
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tråd att diskutera bl.a. Löws starka trupp till mötet med Argentina i. Mario Gómez är tillbaka:

(FB) Träningslandskamper 3-9 september 2014

http://www.bild.de/sport/fussball/nationalmannschaft/laenderspiel-abgesagt-37456344.bild.html

På tal om landskamper har alltså vänskapsmatchen mot Israel, som egentligen skulle spelats i Mars nästa år, blivit borttagen. Israel menar på att säkerhetsläget gjorde det omöjligt så både förbunden kom överens om att matchen inte skall spelas. Sex månader framåt, känns något överdrivet att bestämma redan nu att matchen inte skall spelas. Antar att DFB kommer behöva tid att boka en ny motståndare dock, VM planerades ju nästan två år i förtid.
Citera
2014-08-29, 19:21
Medlem
bagarn29s avatar
Nu när RB Slzburg åkte ut ännu en gång ur CL kan det finnas en risk/möjlighet att t.ex Alan lånas ut till RB Leipzig?
Citera
2014-08-29, 23:45
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu när RB Slzburg åkte ut ännu en gång ur CL kan det finnas en risk/möjlighet att t.ex Alan lånas ut till RB Leipzig?

Hur funkar alla Red Bull-lagen, är det person X/grupp X som bestämmer över alla lagen om vad som ska hända, så de som är i klubbarna är endast "målvakter"? Har de inget självstyre, eller är de fria att göra vad de vill men får uppmaningar från högre ort vad som ska hända? Det finns ju ett i Brasilien, ett i Österrike, ett i Tyskland och ett i MLS vad jag vet. Kan X då säga, han den där Juninho i RB Brazil ska gå till RB Salzburg för han är en talang, RB Salzburg måste låna ut sin målvakt till RB Leipzig etc.
Citera
2014-08-30, 03:59
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Hur funkar alla Red Bull-lagen, är det person X/grupp X som bestämmer över alla lagen om vad som ska hända, så de som är i klubbarna är endast "målvakter"? Har de inget självstyre, eller är de fria att göra vad de vill men får uppmaningar från högre ort vad som ska hända? Det finns ju ett i Brasilien, ett i Österrike, ett i Tyskland och ett i MLS vad jag vet. Kan X då säga, han den där Juninho i RB Brazil ska gå till RB Salzburg för han är en talang, RB Salzburg måste låna ut sin målvakt till RB Leipzig etc.

Har inte speciellt superkoll på lagen men RB Leipzig värvade Marcel Sabitzer och lånade ut honom direkt till RB Salzburg då det stod i hans kontrakt med Rapid Wien att han inte kunde säljas till RB Salzburg. Red Bull lär satsa det mesta på Bundesliga nu när DFB varit så svaga i sina beslut, tråkigt. Frågan är hur mycket pengar är Mateschitz redo att pumpa in i Leipzig, för när dem väl kommit in i BL lär ju Europa vara målet.

Holtby ser ut att komma på lån till HSV, vore grym!
Senast redigerad av dippsi 2014-08-30 kl. 04:01.
Citera
2014-08-30, 08:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Arjen Robben är både spontan och arrogant. Såg i La Gazzetta dello Sport att han på en fråga om vad han tycker om Bayerns förvärv av benatia sagt "non so chi sia", "jag vet inte vem han är".
Både Robben och Ribéry tycks vara lite knepiga personligheter, stora egoister och artister som lärt sig att fungera oerhört bra och samspela med andra klasspelare i rätt miljö.

I dag blir det väl för min del att främst hålla koll på Werder Bremen-Hoffenheim och Schalke-Bayern München. Kicker tror på dessa startelvor:

Citat:
Wolf - Fritz, Lukimya, Caldirola, Garcia - Hajrovic, Makiadi, Junuzovic, Elia - Selke, di Santo

Baumann - Beck, Süle, Bicakcic, J.-S. Kim - Polanski, Rudy - Volland, Roberto Firmino, Elyounoussi - Szalai

Citat:
Fährmann - Ayhan, Kirchhoff, Matip, Höwedes - Neustädter, Höger - Choupo-Moting, M. Meyer, Draxler - Huntelaar

Neuer - J. Boateng, Dante, Badstuber - Lahm, Gaudino, Alaba, Juan Bernat - Robben, T. Müller - Lewandowski

Jag tänkte lite på den där incidenten häromdan när Guardiola höll på att skälla ut Pizarro på en träning och Müller avbröt honom med någon fråga eller kommentar, och hur Pep då greppar tag i Müller, bl.a. om nacken, och liksom ruskar om honom. Tror inte sådant hade fungerat om det riktats mot Ibrahimovic. Tror inte Guardiola skulle ha fått för sig att pröva det.
Citera
2014-08-30, 09:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Arjen Robben är både spontan och arrogant. Såg i La Gazzetta dello Sport att han på en fråga om vad han tycker om Bayerns förvärv av benatia sagt "non so chi sia", "jag vet inte vem han är".
Både Robben och Ribéry tycks vara lite knepiga personligheter, stora egoister och artister som lärt sig att fungera oerhört bra och samspela med andra klasspelare i rätt miljö.

I dag blir det väl för min del att främst hålla koll på Werder Bremen-Hoffenheim och Schalke-Bayern München. Kicker tror på dessa startelvor:

Jag tänkte lite på den där incidenten häromdan när Guardiola höll på att skälla ut Pizarro på en träning och Müller avbröt honom med någon fråga eller kommentar, och hur Pep då greppar tag i Müller, bl.a. om nacken, och liksom ruskar om honom. Tror inte sådant hade fungerat om det riktats mot Ibrahimovic. Tror inte Guardiola skulle ha fått för sig att pröva det.

Robben är tveksam till start och har han sagt så där? Eller är det något som är lösryckt från något uttalande.

Talas om att Alonso kommer vara med i startelvan.

Ta inte den där incidenten med Pep och Müller för allvarligt allt var på skoj.

Citat:
Mycket tvekande och plottrande när Augsburg närmar sig Dortmunds straffområde. Med Piszczek och Durm och Grosskreutz har Dortmund alltid det på sätt och vis enkla men ofta effektiva alternativet att satsa på inlägg från snabba ytterbackstyper. Augsburg måste i kommande matcher bli mer direkta och beslutsamma, annars blir det måltorka. Slovenen Matavz har ett bra målsnitt från holländska ligan, men det är inte så få som haft det och sedan haft det rätt svårt i bättre ligor.

Bra sammanfattning om Augsburgs problem
Citera
2014-08-30, 09:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Robben är tveksam till start och har han sagt så där? Eller är det något som är lösryckt från något uttalande.

Talas om att Alonso kommer vara med i startelvan.

Jo, han svarade ärligt på en fråga, antagligen följer han inte särskilt mycket Serie A. "Onestamente, non so chi sia", ungefär "Uppriktigt sagt vet jag inte vem han är."

Citat:
Bra sammanfattning om Augsburgs problem

Och så började de mot slutet av matchen spela just så, med fart på kanterna, vassa inlägg, ordentliga löpningar i straffområdet, och det var inte långt borta att de knep en poäng. Dortmunds försvar är på papperet, när de har Hummels med, kanske det jag skulle ranka allra högst i Bundesliga (bara Bayern kan utmana), men fyra mål på två matcher vittnar om en viss sårbarhet. Nu har förstås Hummels inte spelat än, men Piszczek-Sokratis-Subotic-Durm är normalt rätt svårforcerade.
Citera
2014-08-30, 10:43
Medlem
motvalls avatar
Tittade in på Fotbollskanalen, ännu en gång fick jag ett bevis på hur slarvigt en vanlig svensk journalist behandlar Bundesliga. Där stod att gårdagens match spelades hemma för BVB på Signal Iduna Park – Fel vet vi som såg den, det var på SGL Arena i Augsburg. Så drog författaren på och skrev att Dortmund spelat mot jumbolaget. Öhh – vilka som ligger sist efter den första omgången är inte mycket att fästa sig vid. Visst kanske FCA hamnar där till slut, men förra säsongen blev de ju de facto 8:a. Märkligt att samme journalist inte dragit på stora trumman över att Hamads lag Hoffenheim leder BL just nu, efter 1 fucking omgång på målskillnad.

Blir direkt pinsamt att ett media som fotbollskanalen ska skriva rena larverierna, för de har ju en riktigt duktig och insatt kille i sina led, Adam Nilsson, som alltid är läsvard.
Citera
2014-08-30, 11:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Holtby ser ut att komma på lån till HSV, vore grym!
Vore helt klart en förstärkning ja. HSV ser även ut att lyckas få låna "supertalangen" Julian Green från Bayern under den kommande säsongen. Får se om det blir klart under dagen.

Sami Allagui återvänder till Mainz (på lån) då han har svårt för att få speltid i Hertha. Kommer nog att vara en välbehövlig offensiv kraft där. Mainz har inte direkt imponerat i säsongsinledningen...
Citera
2014-08-30, 13:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jo, han svarade ärligt på en fråga, antagligen följer han inte särskilt mycket Serie A. "Onestamente, non so chi sia", ungefär "Uppriktigt sagt vet jag inte vem han är."

Men det betyder inte att han är arrogant han är ett ego det vet alla men man behöver inte vara arrogant för det kolla på mig.
Citera
2014-08-30, 13:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tittade in på Fotbollskanalen, ännu en gång fick jag ett bevis på hur slarvigt en vanlig svensk journalist behandlar Bundesliga. Där stod att gårdagens match spelades hemma för BVB på Signal Iduna Park – Fel vet vi som såg den, det var på SGL Arena i Augsburg. Så drog författaren på och skrev att Dortmund spelat mot jumbolaget. Öhh – vilka som ligger sist efter den första omgången är inte mycket att fästa sig vid. Visst kanske FCA hamnar där till slut, men förra säsongen blev de ju de facto 8:a. Märkligt att samme journalist inte dragit på stora trumman över att Hamads lag Hoffenheim leder BL just nu, efter 1 fucking omgång på målskillnad.

Blir direkt pinsamt att ett media som fotbollskanalen ska skriva rena larverierna, för de har ju en riktigt duktig och insatt kille i sina led, Adam Nilsson, som alltid är läsvard.

Har nästan helt och hållet slutat gå in på fotbollskanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vore helt klart en förstärkning ja. HSV ser även ut att lyckas få låna "supertalangen" Julian Green från Bayern under den kommande säsongen. Får se om det blir klart under dagen.

Sami Allagui återvänder till Mainz (på lån) då han har svårt för att få speltid i Hertha. Kommer nog att vara en välbehövlig offensiv kraft där. Mainz har inte direkt imponerat i säsongsinledningen...

Tror det vore nog bra för Green att gå på lån till HSV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in