2014-08-29, 19:07
Medlem
cyberkalles avatar
En stor sorg om jag inte drömt så här på eftermiddagen men jag tror mig ha läst nyss att Luca Toni lägger av med fotbollen nu hittar jag inte artikeln.

Ni som inte gillar honom kan fara åt helvete.
Citera
2014-08-29, 19:36
Medlem
Skrev tidigare i somras ett inlägg om den nya tidskriften Undici.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Undici, med underrubriken ”Il calcio è cultura”, kan absolut rekommenderas. Inte specialinriktad på italiensk fotboll, utan tar ett bredare grepp. Man är seriösa och stilrena. Djupa och underhållande texter, snygga foton och bra papperskvalitet. Man siktar högt.

Kanske något dyrt? 7 € vilket förmodligen blir nästan dubbelt så dyrt i Sverige? Om den finns att få tag på i Sverige?

Första numret är ute nu:
http://www.rivistastudio.com/edicola-undici/

Och ni romanisti kan spana in omslaget. Lysande.
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/q79/s720x720/10291250_776552755698093_1437896652344415624_n.jpg

På tal om De Rossi. Ett ansikte som har en historia att berätta.

La Gazzetta hade idag en artikel om Divin Codino. Som mycket riktigt var en återberättelse av en större artikel i Undici. Titeln "la sofferenza di Baggio".

http://www.rivistastudio.com/articoli/la-sofferenza-di-baggio/

Kvalitet!

Går säkert att köra artikeln via någon online-översättning om så behövs. Påvens match, Partita della Pace spelas på måndag. Jag ser nästan lika mycket fram emot den som den första omgången i Serie A.
Citera
2014-08-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
En stor sorg om jag inte drömt så här på eftermiddagen men jag tror mig ha läst nyss att Luca Toni lägger av med fotbollen nu hittar jag inte artikeln.

Ni som inte gillar honom kan fara åt helvete.

Är ganska säker på att han spelar denna säsong. Annars är Hellas illa ute. Lika illa ute som Udinese utan Di Natale. Som också gör sin sista säsong.

Jag hoppas innerligt att det är så som jag förstått, annars är det sorg. Det är en spelare som man vill hinna ta avsked till. Genuint sympatisk och blixtrande effektiv. Något som för övrigt gäller för både Luca Toni och Di Natale.
Citera
2014-08-29, 20:15
Medlem
Angående Partita della Pace. Hyfsat stora namn som ställer upp då påven kallar.

”Moltissimi i big che parteciperanno alla sfida organizzata dal Papa e dall'ex capitano dell'Inter, Javier Zanetti. Tra i calciatori presenti, divisi in due squadre allenate da Tata Martino e Arsene Wenger e capitanate dallo stesso Zanetti e da Buffon, sono attesi Pirlo, Ranocchia, Toni, Podolski, Ozil, Nainggolan, Eto'o, Lavezzi e Icardi. E poi ancora Simeone, Ronaldinho, Inzaghi e Shevchenko, oltre ad altri nomi che potrebbero essere a sorpresa all'Olimpico.”

http://www.gazzetta.it/Calcio/29-08-2014/partita-pace-anche-roberto-baggio-campo-solidarieta-90288628440.shtml
Citera
2014-08-29, 20:46
Medlem
Spinnacers avatar
Nu sägs Torres vara nära, bara läkarundersökningen kvar. Mkt bättre än ingen värvning alls, sympatisk spelare svår att ogilla. Hoppas han får en renässans nu i Milan, mindre press och konkurrens kan vara precis det han behöver.

--------------Torres
Shaarawy-Honda-Menez

Hade jag gärna sett.
Citera
2014-08-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Nu sägs Torres vara nära, bara läkarundersökningen kvar. Mkt bättre än ingen värvning alls, sympatisk spelare svår att ogilla. Hoppas han får en renässans nu i Milan, mindre press och konkurrens kan vara precis det han behöver.

--------------Torres
Shaarawy-Honda-Menez

Hade jag gärna sett.

Tror att han passar in fint i Pippos Milan. Både personlighets och spel-mässigt.
Citera
2014-08-29, 20:55
Medlem
Citat:

--------------Torres
Shaarawy-Honda-Menez

Hade jag gärna sett.
Håller med. Svårt att ogilla spelaren. Tänk er reaktionen från Chelsea-fans om han mäktar med 20+ mål i ligan.
Citera
2014-08-29, 21:11
Medlem
snillet_1s avatar
Gusten Dahlin ersätter Reimers i Calciomania. Åsikter om det?
Citera
2014-08-29, 21:15
Medlem
paddyspubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Jag gillar Gusten, väldigt mycket. Lyssnade oerhört mycket på FBtB ett tag, mest för att jag tycker han är så skön att lyssna på. Rolig, hyfsat kunnig utan att bli nördig, behaglig stämma och bra på att måla upp bilder utav det han pratar om. Sen är han romanista, men tror inte det har med saken att göra.

Framförallt tror jag han passar utmärkt som "programledare". Drar upp topics, avbryter inte dom mer kunniga och svävar inte iväg mer än nödvändigt i varje ämne.
Citera
2014-08-29, 21:16
Medlem
Saandros avatar
Citat:

Aldrig varit ett stort fan av Gusten. Pallade tillslut inte att lyssna på honom i Euro Talk. Men han har kunskap så jag antar att det kommer funka.
Citera
2014-08-29, 21:25
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Angående Partita della Pace. Hyfsat stora namn som ställer upp då påven kallar.

”Moltissimi i big che parteciperanno alla sfida organizzata dal Papa e dall'ex capitano dell'Inter, Javier Zanetti. Tra i calciatori presenti, divisi in due squadre allenate da Tata Martino e Arsene Wenger e capitanate dallo stesso Zanetti e da Buffon, sono attesi Pirlo, Ranocchia, Toni, Podolski, Ozil, Nainggolan, Eto'o, Lavezzi e Icardi. E poi ancora Simeone, Ronaldinho, Inzaghi e Shevchenko, oltre ad altri nomi che potrebbero essere a sorpresa all'Olimpico.”

http://www.gazzetta.it/Calcio/29-08-2014/partita-pace-anche-roberto-baggio-campo-solidarieta-90288628440.shtml

Citat:

--------------Torres
Shaarawy-Honda-Menez

Hade jag gärna sett.
Jag tror på Torres i Milan. Kan säkert visa sig vara en fin värvning, däremot förstår jag inte hur alla milanisti står ut med Gallianis (och Berlusconis) skitsnack. "Inga kontrakt längre än 1 år om man är över 30", "vi skall satsa på unga spelare", "vi skall satsa på unga spelare från Lombardiet", "vi skall satsa på att bygga ett italienskt Milan", osv osv.

Citat:
Kändes oerhört väntat. Var det första namnet som dök upp i huvudet när jag hörde att Reimers skulle sluta. En rätt bra ersättare, men det är väldigt synd att inte Reimers fortsätter då hon var en eminent programledare.
Citera
2014-08-29, 21:36
Medlem
Citat:
En yngre, skitnödig version av Kristian Borell. Njet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in