2014-08-29, 17:29
Moderator
T-80Us avatar
Hur ser det ut på fuskfronten till WOT egentligen?

Jag har tidigare aldrig upplevt något som jag skulle vilja beteckna som försök till fusk, eller fusk, och jag har väl iaf en 3-4000 spelade matcher totalt. Idag började jag undra dock.

Jag kör min RMB Waffenträger med 150 mm-kanonen, 214 eller 217 i pen eller vad den har, och möter en T-26E4, som dessutom står så att frontplåtens lutning mot mig minimeras, no problems tänker jag, och siktar mot fronten, och penetrerar inte på fösta skottet. WTF tänker jag, men tja, allt kan ske... Och sätter nästa skott i fronten, ingen pen. Skott tre, samma sak, och skott fyra? You guessed it. Ingen pen där heller.

Ni som har en T-26E4, vad är det för hull armor på den? Jag har penetrerat sådana fram förr, massor av gånger, med samma vagn som ovan också. Något är seriously fucked up med detta.

Mina träffar, ungefärligt, markerade med 1-2-3-4 från vänster till höger:

http://oi60.tinypic.com/vimljo.jpg
Citera
2014-08-29, 19:24
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur ser det ut på fuskfronten till WOT egentligen?

Jag har tidigare aldrig upplevt något som jag skulle vilja beteckna som försök till fusk, eller fusk, och jag har väl iaf en 3-4000 spelade matcher totalt. Idag började jag undra dock.

Jag kör min RMB Waffenträger med 150 mm-kanonen, 214 eller 217 i pen eller vad den har, och möter en T-26E4, som dessutom står så att frontplåtens lutning mot mig minimeras, no problems tänker jag, och siktar mot fronten, och penetrerar inte på fösta skottet. WTF tänker jag, men tja, allt kan ske... Och sätter nästa skott i fronten, ingen pen. Skott tre, samma sak, och skott fyra? You guessed it. Ingen pen där heller.

Ni som har en T-26E4, vad är det för hull armor på den? Jag har penetrerat sådana fram förr, massor av gånger, med samma vagn som ovan också. Något är seriously fucked up med detta.

Mina träffar, ungefärligt, markerade med 1-2-3-4 från vänster till höger:

http://oi60.tinypic.com/vimljo.jpg
SP skjuter man i tuberna uppe på tornet. Skrovet och tornet har stora plåtar som fungerar som spaced armor vilket gör att man måste ha ~250+ i pen för att komma igenom både spaced armor och det vanliga skrovet. Tycker inte det låter märkligt alls att du inte pennade.

Kollade lite snabbt i tank inspector och överplåten på SP får en effektiv tjocklek på 220-270mm rakt framifrån.
Citera
2014-08-29, 19:30
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
SP skjuter man i tuberna uppe på tornet. Skrovet och tornet har stora plåtar som fungerar som spaced armor vilket gör att man måste ha ~250+ i pen för att komma igenom både spaced armor och det vanliga skrovet. Tycker inte det låter märkligt alls att du inte pennade.

Kollade lite snabbt i tank inspector och överplåten på SP får en effektiv tjocklek på 220-270mm rakt framifrån.

Tuberna är inte weakspot längre, med 159mm kanonen pennar du inte en SP framifrån om du inte träffar kragen mellan torn och skrov, kulsprutan i frintplåten eller luckan på tornet.
Tro mig, jag kör Borsigen väldigt mycket och mest med den kanonen också.
Citera
2014-08-29, 20:01
Medlem
Salorms avatar
SP är ett rent helvete att möta, få weakspots där tyvärr.
Citera
2014-08-29, 22:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ang guld, nu brukar jag slänga in en 500-ing varannan månad för att konvertera XP. Nångång har jag slängt in en 1000-ing.

första året/åren var det bara till premium account, samt nån enstaka hundring för konvertering.

Ungefär samma här. Och varje gång tänker jag "det här var sista gången jag betalar för det här!!". Men det är det ju aldrig...
Citera
2014-08-30, 01:27
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Så kan det vara. När jag spelar arty och inte har något att sikta på brukar jag ibland bara slänga iväg skott på platser jag vet att folk bruka stå i 9 battles av 10. Just där du var är en av dessa. Bakom kända buskar på El Halluf och Abbey är också några favoriter där man lyckas träffa något ibland. Jag upplever dock inte att det är speciellt vanligt så det du råkade ut för var nog mest bara max oflyt.
-------

Massor av intressant info från Storm på FTR. Höjdpunkterna:

- FV4202 premium tier 8 for free? “We will decide closer to New Year”
- Storm on map corridors: “Earlier it was not considered a problem. There were maps with corridors and there were maps without corridors. Together, it made for normal variety. Why did lately everyone start to take interest in it? Because El Halluf and Severogorsk got reworked?”. However, Storm will meet and discuss the “corridor issue” with the chief of map departments.
- Storm states that it was cool that WG banned 8000 botters (most used a bot program called “Cyber tank”). He does not know however why WG doesn’t sue the bot makers like Blizzard did
- Storm on bots: “If bots start to play better than players, I think it will be possible to play with them together.”
- no major buffs are planned for premium tanks, but some of them will be buffed a little
- a lots of bad players getting drawn into the game by bonus events destroying the game? “Those people live around you” – Storm is not bothered by them: “dumb but sincere and good people I like much more than smart but evil”
- Storm confirms that Kharkov and Windstorm both have 7-8 percent lower FPS than other maps
- FV304 nerf is planned
- 9.3 will bring more punishments for AFKers, leavers and suiciders (developers are however aware that arty players don’t move much and sometimes do no damage even if they try)
- there is no plan to award top 3 tanks of the team with bonuses, because there are cases when the entire team sucks (even top 3 get very little XP) and developers don’t want to reward that.
- experience for “tanking” (soaking up damage with armor) will come in 9.3, only XP (no extra credits)
- Havok: “when it’s done”, it’s apparently almost ready, but there is a lot of content to rework to make it work properly under Havok (its ETA is close to medium future)

Resterande ziljoner punkter går att läsa här: http://ftr.wot-news.com/2014/08/26/26-8-2014/#more-16126

Skulle bli kul med nytt turrent till vk45b.
Citera
2014-08-30, 01:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Skulle bli kul med nytt turrent till vk45b.
Kan vagndjäveln ens snedda en kulle med kanontorn som väger 58ton(40ton mer) utan att välta
Citera
2014-08-30, 02:46
Medlem
Ace Venturas avatar
Igår. Bra dag. Idag.... 6 av 25. Herregud!! WG för fan!
Citera
2014-08-30, 03:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Önskar min wr va så bra...7 matcher på raken förlorade sen jag nollställde statistiken och det är inte dom där jämna matcherna heller, flera av matcherna har jag gjort rätt hyggligt med skada dessutom
Citera
2014-08-30, 03:17
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:

Testa att spela på morgonen! Mycket bättre winrate då.
Citera
2014-08-30, 11:13
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Vette fan, jag har senaste tiden också råkat ut för att spelet liksom "fryser" anslutningen också, pingen stannar och står still på kanske 80 ms och det senaste man gjort på vagnen liksom "hänger kvar" vilket resulterat i en del jobbiga situationer när man t.ex stuckit fram näsan när skiten hänger sig och vagnen bara fortsätter köra utan att man kan göra ett skit, rakt in i fiendeledet där man så klart blir skjuten i småbitar.
Vet inte om det är min anslutning eller om det är spelet som dummar sig.
Börjar också undra. Har kollat hur måntq trådar som helst på WoT:s egna forum men ingen kommer med någon lösning. Funderar på att installera om spelet, kanske något man själv ställt till med...
Citera
2014-08-30, 12:03
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Börjar också undra. Har kollat hur måntq trådar som helst på WoT:s egna forum men ingen kommer med någon lösning. Funderar på att installera om spelet, kanske något man själv ställt till med...

Jag provade att installera om men fryser för det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in