Varför jag önskar studiemedel trots att jag behöver 9,5hp innan jag kan ansöka i Ert första beslut.
Sista utbetalningen ifrån Er var 2013-12-20
Efter det så så blev studier lidande pga av okontrollerat drickande.
Ska sammanfatta det som är som jag anser relevant utan att gå in på detaljer.
Jag stod utan inkomst i December. Tog ett medvetet val att dricka då, men mina tanker var aldrig att det skulle bli så allvarligt som det blev. Tittar jag i backspegeln var detta dock bra det som hände för det var ett uppvaknande för mig att ta itu med alkoholen en gång för alla.
I slutet av december strax innan jul så började jag dricka stora mängder alkohol dagligen.
Detta resulterade i flera besök av kortare avgiftning på St Göran under Dec 2013 och Januari 2014.
Totalt blev det fem besök. Efter det så flyttade jag tillfälligt ihop med en annan kvinna i Sundbyberg som är alkoholist men som jag förstår det har hon tillfrisknat nu.
Drickande (med henne) pågick under Januari,Februari och Mars. Jag tog någon gång i Februari beslutet att kontakta SundbybergsStad Socialtjänsten. De erbjöd mig avgiftning och upp till 3 månaders betald behandling på ett behandlingshem i Söderhamn som jag tackade ja till.
Jag upplevde behandlingstiden mycket bra. Har tidigare varit på behandling och denna var helt klart den bästa för mig.
Åkte till behandlingshemmet 31 mars 2014 och åkte hem igen 2014-05-09 till en vän där jag har bott i sommar.
Hon hjälpte/hjälper mig vidare i min nykterhet (stöttar mig att studera) och idag lever vi i min lägenhet med hennes två barn (3 och 4 år) sen 2014-08-15.
Jag går regelbundet på beroendeenheten Team Sydväst i Skärholmen där de känner mig sen sommaren 2011. Har samma läkare fortfarande.
Jag går även regelbundet på AA-möten samt äter medicin för suget (Naltrexon POA Pharma) som har minskat avsevärt. Matematiken får mig att mycket enklare avstå alkohol. Planen är att ta ut en kandidatexamen och läsa vidare och/eller bli gymnasielärare i matematik.
http://www.fass.se/LIF/product?userT...20111008000016 (information om läkemedlet)
Jag är även väl förberedd för höstens studier då jag pluggat matematik på egen hand i sommar, främst Algebra.
Problemet är att jag klarade mina E-tentori fjol (5/6, 1,4hp, totallt 9hp) och dessa får jag inte göra om. Det innebär att mina första poäng kan tidigast registreras efter Seminariekurs (3hp), Datorlabarationskurs(3hp) samt Tentor. Jag har kopierat lite information ifrån kurssidan om datum.
Det finns en sluttentamen i algebra och en i analys, var och en av de ger 7,5 hp.
Seminariekursen
För helfartsstudenter görs redovisningarna följande veckor på tisdag eller torsdag (beroende på grupp) vid de ordinarie seminarietillfällena vecka 42 och vecka 46.
Datorlaborationstenta
Onsdag 28 januari (alla studenter)
Algebratentor
• 11 december 2014: Ordinarie tenta
• 16 januari 2015: Omtenta
Analystentor
• 12 januari 2015: Ordinarie tenta
• 21 februari 2015: Omtenta
Det finns sex e-tentor (ET) sammanlagt (tre i algebra och tre i analys).
Varje e-tenta ger 1,5 hp.(har klarat 5 av dessa , så det återstår 1,5hp)