2014-08-28, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natta-88
Snacka sex? För det första så tror jag inte att det var seriöst menat över huvud taget. Och för det andra så har själv varit med och bevittnat att mammor och deras kompisar eller pappor och deras kompisar skojar på det viset eller skojflirtar med varandras barn så det är ju inte första gången det händer direkt. Sedan så kan man ju tycka att det är vidrigt oavsett om det var ett skämt eller ej,jag själv tycker att det är lite väl extremt men jag tror absolut inte att det var snuskigt menat på något sätt. Vi var inte närvarande så vi vet inte hur skämtet uppstod heller för den delen och hur pojken reagerade på det,vi kan enbart spekulera. Det som är självklart för dig är inte självklart för alla andra.
Klart vi inte vet hur han tog den men man kan gissa om en gammal kärring säger så eller hur samt killen mådde inte bra det vet iallafall alla nu vilket gör sådana skämt ännu sämre och många bäckar små...
Citera
2014-08-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaSkippo
Magdalena var 18 eller 19 år när hon blev tillsammans med Isaks pappa. Sluta säg att det var genomtänkt och att hon visste precis vart det skulle leda. Hur jävla smart är man i den åldern? Sen är tonåringar olika klipska och några kanske mer orädda än andra (t ex om man gör revolt mot en ganska strikt pingstkyrkouppfostran). Men snälla klandra inte henne för att hon och Isak for illa under så lång tid.
Vad gäller relationen med Hedman så vill jag tro att han gjorde ett ganska helylle intryck på den tiden så det är fail på teorin att Magdalena har en dragning till "farliga" män.
För övrigt hade hon varken silikonbröst eller modellkontrakt när hon träffade finnen som använde henne som slagpåse som någon i tråden antydde. (Hannah var däremot mitt uppe i modellkarriären när polisen gjorde razzia hemma hos henne.)

Nej, visst. Man kan lägga skulden på det rådande vänstervridna samhälls- och "frigörelseklimatet" om man vill. Eller den förhärskande vänsterfeministiska ideologi som uppmuntrar unga tjejer att experimentera sig fram, ligga runt och skaffa sig en våldsverkare från en "socioekonomiskt utsatt" samhällsgrupp som pojkvän, istället för en man som är bildad, städad och har ambitioner.

Fortfarande är det så att det i hela denna härva, om man försöker se på det ur ett större samhällsperspektiv, finns betydligt mer utsatta offer än Magdalena. Alla de andra som fallit offer för dessa värderingar som systrarna Graaf levt ut.

Hur kände sig personalen på Föreningssparbanken i Landvetter när Hannah Graafs pojkvän riktade ett vapen mot deras huvud?

Eller den 71-årige man som blev rånad i sitt hem i Ödeshög av systrarna Graafs kriminella pojkvänner?

Det finns offer och det finns offer. Och denna senare kategori av offer har råkat ut för allt detta hemska utan egen förskyllan. De har inte dejtat kriminella för att det är "häftigt". De har inte hjälpt sina pojk- eller flickvänner att gömma vapen eller maskera sig. Och det är denna kategori av offer som jag personligen känner mest empati med.

Isaks öde är tragiskt givetvis. Men det förvånar inte och jag är glad att det slutade så pass "bra" ändå som det gjorde. Han hade lika gärna, med den trasiga uppväxten, kunnat bli en rånare, våldtäktsman eller mördare som gav sig på sina medmänniskor. Nu stannade, som väl var, tragedin inom familjen och fler ur omgivningen slapp bli offer för familjen Graafs synnerligen dåliga omdöme.
Citera
2014-08-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Nu är det ju så att systrarna Graaf har en historia som vi som är lite "äldre" kommer ihåg. De hade en sen "tonårsrevolt" och dejtade MEDVETET kriminella män när de var unga, något som skapade rubriker i pressen. De hade ju polisen hemma hos sig på razzior när deras pojkvänner hade begått grova rån och fullständigt förstört livet för sina brottsoffer.

Visst. Man kan tycka att Magdalenas val av partner och pappa åt sin förste son var tragiskt, men hon valde det medvetet. Hon gav sig in i en våldsam relation med öppna ögon.

Så apropå det här med empati. Om man själv någonsin fått en pistol mot tinningen, eller har den minsta förmåga till empati för dem som fått det, så måste jag säga att det tar emot att tycka synd om henne nu såhär i efterhand. Hon tyckte uppenbarligen, då, att det var häftigt att sära på benen för män som gjorde sådana saker mot andra. Ska man då plötsligt tycka synd om henne den dagen hon själv råkar ut för samma sak?

Magdalenas äldsta son fick en svår uppväxt, han blev traumatiserad med en mamma som blev misshandlad och pappa som åkte ut och in på anstalter. Som barn fick han byta namn, byta skola, gå "under jorden" och gud vet vad. Magdalena - och nu kommer jag att vara sådär riktigt Flashbackcynisk - BAD om den här utgången mer eller mindre. Det förvånar inte ett dugg att en ung kille med den totalt söndertrasade uppväxten tillslut inte pallar mer.

Hur dåligt Magdalena än mår just nu och hur "hemsk" folk än kommer att tycka att jag är så känner jag ändå att det finns miljoner andra lidande människor på denna jord som förtjänar min empati mer än Magdalena gör. Hon har gjort sig delaktig i mycket lidande för många människor och hon har själv fått skörda det hon har sått, för att använda en sådan där frireligiös term som Magdalena växte upp med.
Du är helt ute och cyklar kan jag tala om för dig. Anledningen bakom varför folk saknar empati och respekt här inne enligt mig har inget med hennes val av kriminella män att göra utan av det simpla faktumet att hon är en mor som har mist sin förstfödde son. Sedan så vill jag även tillägga att man visst kan känna empati för en person som har levt i en sådan svår relation om man själv har upplevt det,oavsett om denne medvetet eller omedvetet har valt en respektive som är våldsam. Man kan inte i förtid förutspå att en människa ska börja ta ut sin våldsamhet på en själv,tyvärr. Jag har själv varit i en extremt svår relation och har ett helt annat synsätt än tidigare angående det hela just på grund av att jag själv har upplevt det nu och jag känner ännu mer empati än jag gjorde tidigare. Och precis som du själv skriver det var en "tonårsrevolt",det säger ju allt. Jag har framfört min mening och mer därtill så att jag får nog avrunda här. Du får ha en trevlig dag/kväll.
Citera
2014-08-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Klart vi inte vet hur han tog den men man kan gissa om en gammal kärring säger så eller hur samt killen mådde inte bra det vet iallafall alla nu vilket gör sådana skämt ännu sämre och många bäckar små...
Jo det håller jag absolut med dig om.
Citera
2014-08-28, 21:02
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Vadå dejtade MEDVETET kriminella män? Och du tror att Magda MEDVETET, med öppna ögon, gav sig in i en relation där hon blev misshandlad och hotad till livet? Källa på det?
Trasigt Google?
Wiki: "Hon har även en son från ett tidigare förhållande med en våldsam man, om vilket hon skrivit självbiografin Det ska bli ett sant nöje att döda dig." (notera titeln på boken)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Magdalena_Graaf
Boken: "I boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig berättar Magdalena Graaf om det äktenskap som hon ingick som gravid nittonåring. Vad som till en början var ungdomlig familjelycka, med en omtänksam om än kriminellt belastad man, övergick snart i misshandel och fullständig terror. Magdalena Graaf skildrar trovärdigt och med den inlevelse som bara egna erfarenheter kan ge, hur hon till slut lär sig att leva med makens våldsamma raserianfall, trots att de utgör ett dödligt hot. "
http://www.adlibris.com/se/bok/det-s...-9789185267958
Mer bakgrund: http://www.aftonbladet.se/wendela/article10781406.ab

Blåögd, much? Och lat, tydligen, eftersom du inte orkade göra denna enkla research innan du postade din oneliner.

Nu fick hon ju inte döda honom, men det var ju så nära man kan komma
Citera
2014-08-28, 21:10
Medlem
AnnaSkippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Det var nog säkert inte genomtänk på så sätt men hon visste vad hon ville ha och hur hon skulle få det, det vet alla brudar som ser bra ut och unga tjejer har inte så många andra sätt eller hur!

Så hon verkar ha gjort sin sorg offentlig nu, snart kommer tidningarna då, imorgon kanske.

Det är så många som TROR saker om Magdalena... de som har läst boken har en helt annan bild. Jag orkar inte ens förklara... Skit samma, jag tycker att hon verkar sympatisk. Jag kände avsky mot henne och hennes syrras glamourmodellande när det var i rull på 90-talet. Men som sagt. Efter den boken kan man inte känna annat än att det är en kvinna som har upplevt mer under sin livstid än vad någon ens kan föreställa sig. En levande mardröm. Låt vara att några livsval har varit okloka, men hon har också varit den förste att erkänna det.
Som svar på ditt inlägg: bildgoogla gärna hur Magdalena såg ut när hon träffade Isaks pappa. "Ser bra ut" eh?
Senast redigerad av AnnaSkippo 2014-08-28 kl. 21:16.
Citera
2014-08-28, 21:16
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Nu är det ju så att systrarna Graaf har en historia som vi som är lite "äldre" kommer ihåg. De hade en sen "tonårsrevolt" och dejtade MEDVETET kriminella män när de var unga, något som skapade rubriker i pressen. De hade ju polisen hemma hos sig på razzior när deras pojkvänner hade begått grova rån och fullständigt förstört livet för sina brottsoffer.

Visst. Man kan tycka att Magdalenas val av partner och pappa åt sin förste son var tragiskt, men hon valde det medvetet. Hon gav sig in i en våldsam relation med öppna ögon.

Så apropå det här med empati. Om man själv någonsin fått en pistol mot tinningen, eller har den minsta förmåga till empati för dem som fått det, så måste jag säga att det tar emot att tycka synd om henne nu såhär i efterhand. Hon tyckte uppenbarligen, då, att det var häftigt att sära på benen för män som gjorde sådana saker mot andra. Ska man då plötsligt tycka synd om henne den dagen hon själv råkar ut för samma sak?

Magdalenas äldsta son fick en svår uppväxt, han blev traumatiserad med en mamma som blev misshandlad och pappa som åkte ut och in på anstalter. Som barn fick han byta namn, byta skola, gå "under jorden" och gud vet vad. Magdalena - och nu kommer jag att vara sådär riktigt Flashbackcynisk - BAD om den här utgången mer eller mindre. Det förvånar inte ett dugg att en ung kille med den totalt söndertrasade uppväxten tillslut inte pallar mer.

Hur dåligt Magdalena än mår just nu och hur "hemsk" folk än kommer att tycka att jag är så känner jag ändå att det finns miljoner andra lidande människor på denna jord som förtjänar min empati mer än Magdalena gör. Hon har gjort sig delaktig i mycket lidande för många människor och hon har själv fått skörda det hon har sått, för att använda en sådan där frireligiös term som Magdalena växte upp med.

Men nu får du ge dig.
Är det någon som "bad" om det här är det väl snarare hans pappa och inte Magdalena.
Att man är naiv och gör dåliga val som ung betyder inte att man förtjänar detta.
Lägg ner hatet.
Citera
2014-08-28, 21:22
Medlem
Ruskigt fint skrivet av Magdalena - Bra att hon lagt upp det igen på sin blogg.

Man kan TA på den smärtan i den texten.
Citera
2014-08-28, 21:25
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Så texten kom upp igen en andra gång några timmar senare och verkar ha legat uppe ett litet tag.
Att texten kom och gick kan ha berott på att en del anhöriga inte ännu meddelats om sonens dödsfall. Undrar om pappan fått dödsbudet... Hans närvaro lär dessutom inte vara önskad på begravningen...
Citera
2014-08-28, 21:27
Medlem
Hur fan kan ni bara med att ge Er på Magdalena och hennes döda son i det här lägetl?? Måtte aldrig Magdalena läsa denna tråden. Det allra värsta har hänt och hennes liv kommer aldrig mer bli detsamma.
Att vuxna karlar tyvärr smugglat in droger och försett hennes son med , har ingenting med hennes moderskap att göra, jag är övertygad att hon är en utmärkt varm mamma.

Droger är en mammas värsta mardröm, och drabbar hänsynslöst alla familjer och samhällsklasser.

Jag är uppriktigt ledsen att Isak, endast 19 år aldrig hann bli vuxen och att Magdalena och hennes familj föralltid tvingas leva med sorg och saknad av ett älskat barn, syskon och barnbarn.

Jag sänder all min kärlek till Graaf, och förbannar alla langare som tjänar pengar på små barn och dödar dem och deras familjer långsamt.
Citera
2014-08-28, 21:29
Medlem
thabitas avatar
Det har diskuterats härinne om Magdalena har "hängt ut" sin son Isak om dennes eventuella problem, på sin blogg, och jag tror inte att hon har gjort det.
Däremot har det skvallrats en del härinne, om att han har psykiska problem, hamnat på behandlingshem o dyl.

Jag har följt hennes blogg i många år, men inte helt regelbundet, så jag kan ha fel.

Men en sak har jag undrat över, är hans "frånvaro" i hennes blogg. Hon skriver glatt och gärna om sin familj (bl a dom andra ungarna) men aldrig om Isak (sedan några år), så därför har jag iaf, mer eller mindre tagit ryktena om Isak som en sanning.
Citera
2014-08-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Det har diskuterats härinne om Magdalena har "hängt ut" sin son Isak om dennes eventuella problem, på sin blogg, och jag tror inte att hon har gjort det.
Däremot har det skvallrats en del härinne, om att han har psykiska problem, hamnat på behandlingshem o dyl.

Jag har följt hennes blogg i många år, men inte helt regelbundet, så jag kan ha fel.

Men en sak har jag undrat över, är hans "frånvaro" i hennes blogg. Hon skriver glatt och gärna om sin familj (bl a dom andra ungarna) men aldrig om Isak (sedan några år), så därför har jag iaf, mer eller mindre tagit ryktena om Isak som en sanning.

Enligt Magdalena så har sonen själv bett om att inte vara med på bloggen. Kan vara därför hon inte skrivit så mycket om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in