Citat:
Ursprungligen postat av
gemenemannen
Flashback är hemskt, därför jag tänker sluta besöka sidan. Idioter som är tuffa bakom skärmen är bara sorgligt och majoriteten är väl unga missanpassade män som inte kan hävda sig i den riktiga världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Natta-88
Jag håller fullständigt med dig. Unga missanpassade män,avundsjuka tjejer och människor med oerhört låg empati och respekt.
Nu är det ju så att systrarna Graaf har en historia som vi som är lite "äldre" kommer ihåg. De hade en sen "tonårsrevolt" och dejtade MEDVETET kriminella män när de var unga, något som skapade rubriker i pressen. De hade ju polisen hemma hos sig på razzior när deras pojkvänner hade begått grova rån och fullständigt förstört livet för sina brottsoffer.
Visst. Man kan tycka att Magdalenas val av partner och pappa åt sin förste son var tragiskt, men hon valde det medvetet. Hon gav sig in i en våldsam relation med öppna ögon.
Så apropå det här med empati. Om man själv någonsin fått en pistol mot tinningen, eller har den minsta förmåga till empati för dem som fått det, så måste jag säga att det tar emot att tycka synd om henne nu såhär i efterhand. Hon tyckte uppenbarligen, då, att det var häftigt att sära på benen för män som gjorde sådana saker mot andra. Ska man då plötsligt tycka synd om henne den dagen hon själv råkar ut för samma sak?
Magdalenas äldsta son fick en svår uppväxt, han blev traumatiserad med en mamma som blev misshandlad och pappa som åkte ut och in på anstalter. Som barn fick han byta namn, byta skola, gå "under jorden" och gud vet vad. Magdalena - och nu kommer jag att vara sådär riktigt Flashbackcynisk - BAD om den här utgången mer eller mindre. Det förvånar inte ett dugg att en ung kille med den totalt söndertrasade uppväxten tillslut inte pallar mer.
Hur dåligt Magdalena än mår just nu och hur "hemsk" folk än kommer att tycka att jag är så känner jag ändå att det finns miljoner andra lidande människor på denna jord som förtjänar min empati mer än Magdalena gör. Hon har gjort sig delaktig i mycket lidande för många människor och hon har själv fått skörda det hon har sått, för att använda en sådan där frireligiös term som Magdalena växte upp med.