Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-28, 17:18
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiiara
Isak 18
Lancelot 13
Tristan 9
Charlie 2

Jag tycker det där är en dum typ av barnalstring.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7977454.stm
Citera
2014-08-28, 17:23
Medlem
Mr TTTTs avatar
Tragiskt alla tankar till Maggan.....

Isaks farsa skulle man inte velat ha ngt otalt med,iofs 15 år sen man såg honom,men sett folk få
ordentligt med smörj
Citera
2014-08-28, 17:30
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Brukar låta så när man inte har något vettigt att komma med, och så lägga till en sänkning på slutet för att försöka framstå som lite mognare. Vad gör du i den här tråden förresten? Du har ju inget att tillföra förutom att vara oförskämd och låtsas att du bryr dig om Magdalena Graaf. Patetiskt!

Jodå, jag har säkert en del att tillföra. Jag tycker exempelvis inte att sådana som dig oemotsagda ska får skriva en massa vidrigheter om en kvinna som genomgår sitt livs tyngsta dagar. Men visst, jag har förståelse för att du önskar att drevet här ska få fritt spelrum. Det finns ju inget segare för en lynchmobb än att folk kommer hit och efterlyser vanlig anständighet.
Citera
2014-08-28, 17:32
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Varför lämnar du inte tråden själv istället om du mår så dåligt? När vissa ber folk lämna trådar eller kallar övriga för både det ena och det andra börjar det bli löjligt. Passar det inte, sluta läs!

Jag mår inte speciellt dåligt av tråden. Jag ser bara helst att folk diskuterar tragedin på ett anständigt vis.
Citera
2014-08-28, 17:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Huruvida det är rätt att skvallra om Magdalena Graaf eller ej, är inte topic. Nu drar vi ett streck här, annars väntar varningar. Synpunkter på modereringen tas i PM, se regel 0.06 för mer info.

/Moderator
Citera
2014-08-28, 17:36
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Än en gång, man får alltid betala ett pris förr eller senare på ett eller annat sätt, denna gång fick två betala för en persons sätt att leva, ingenting dumt har gått i arv från pappan fullständigt skitsnack!
Vilka två har betalat för ens sätt att leva?
På vilka grunder kan du uttala dig om att inget dumt har gått i arv från pappan?
Citera
2014-08-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Flashback är hemskt, därför jag tänker sluta besöka sidan. Idioter som är tuffa bakom skärmen är bara sorgligt och majoriteten är väl unga missanpassade män som inte kan hävda sig i den riktiga världen.

Jag håller fullständigt med dig. Unga missanpassade män,avundsjuka tjejer och människor med oerhört låg empati och respekt.
Citera
2014-08-28, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natta-88
Jag håller fullständigt med dig. Unga missanpassade män,avundsjuka tjejer och människor med oerhört låg empati och respekt.
Flashback är det enda sanna mediet vi har i Sverige idag det hoppas jag att ni dels förstår och uppskattar.

Flashback är också motpol till kändistidningarnas reportage där allt är så gulligt och PK, när man läser här om dom som har läst hennes bok och fattat tycke för henne så blir man alldeles matt idioter
Citera
2014-08-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hur kommer det sig att ingen tidning rapporterat om detta skulle vara sant ännu? Journalister läser ju här, så de skulle redan ha börjat snoka i det.

För att tvärtemot vad många tror så respekterar faktiskt medierna om en person inte vill att man ska ta upp att anhörig dött. Det var samma sak när Zlatans bror dog, det blev en liten notis i Aftonbladet, annars var det tyst. Man hade kunnat göra det till en stor nyhet, men det gjorde man inte. När medierna publicerar en bild på t ex ett offer i en bilolycka då är det anhöriga som vill att bilden publiceras. Om de inte vill det, så publicerar man inte bilden.
Citera
2014-08-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Flashback är det enda sanna mediet vi har i Sverige idag det hoppas jag att ni dels förstår och uppskattar.

Flashback är också motpol till kändistidningarnas reportage där allt är så gulligt och PK, när man läser här om dom som har läst hennes bok och fattat tycke för henne så blir man alldeles matt idioter
Bara för att det är det "enda sanna mediet vi har i Sverige" så betyder det ju inte att man behöver spy ut fullständigt respektlösa och kalla kommentarer om någon som man inte känner privat,eller hur? Någon form av självdisciplin får man fan ha alltså. Jag vill tillägga att jag inte har läst hennes bok,däremot såg jag en dokumentär om hennes liv när jag var liten. Det säger dessutom mer om dig hur du är som medmänniska och person än om dem "idioter" som har läst hennes bok och som har fattat tycker för henne efter det i och med att du känner dig tvungen att nedvärdera okänt folk som inte delar din uppfattning. Alla tycker vi och tänker olika och det är helt ok men att vara respektlös och tala illa om en mor som precis mist sin förstfödde son , det är fan inte ok någonstans.
Citera
2014-08-28, 18:46
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Huruvida det är rätt att skvallra om Magdalena Graaf eller ej, är inte topic. Nu drar vi ett streck här, annars väntar varningar. Synpunkter på modereringen tas i PM, se regel 0.06 för mer info.

/Moderator
Rubriken borde dock ändras till "... äldste son död" för att undvika missförstånd.
Citera
2014-08-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Flashback är hemskt, därför jag tänker sluta besöka sidan. Idioter som är tuffa bakom skärmen är bara sorgligt och majoriteten är väl unga missanpassade män som inte kan hävda sig i den riktiga världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Natta-88

Nu är det ju så att systrarna Graaf har en historia som vi som är lite "äldre" kommer ihåg. De hade en sen "tonårsrevolt" och dejtade MEDVETET kriminella män när de var unga, något som skapade rubriker i pressen. De hade ju polisen hemma hos sig på razzior när deras pojkvänner hade begått grova rån och fullständigt förstört livet för sina brottsoffer.

Visst. Man kan tycka att Magdalenas val av partner och pappa åt sin förste son var tragiskt, men hon valde det medvetet. Hon gav sig in i en våldsam relation med öppna ögon.

Så apropå det här med empati. Om man själv någonsin fått en pistol mot tinningen, eller har den minsta förmåga till empati för dem som fått det, så måste jag säga att det tar emot att tycka synd om henne nu såhär i efterhand. Hon tyckte uppenbarligen, då, att det var häftigt att sära på benen för män som gjorde sådana saker mot andra. Ska man då plötsligt tycka synd om henne den dagen hon själv råkar ut för samma sak?

Magdalenas äldsta son fick en svår uppväxt, han blev traumatiserad med en mamma som blev misshandlad och pappa som åkte ut och in på anstalter. Som barn fick han byta namn, byta skola, gå "under jorden" och gud vet vad. Magdalena - och nu kommer jag att vara sådär riktigt Flashbackcynisk - BAD om den här utgången mer eller mindre. Det förvånar inte ett dugg att en ung kille med den totalt söndertrasade uppväxten tillslut inte pallar mer.

Hur dåligt Magdalena än mår just nu och hur "hemsk" folk än kommer att tycka att jag är så känner jag ändå att det finns miljoner andra lidande människor på denna jord som förtjänar min empati mer än Magdalena gör. Hon har gjort sig delaktig i mycket lidande för många människor och hon har själv fått skörda det hon har sått, för att använda en sådan där frireligiös term som Magdalena växte upp med.
Senast redigerad av the-hunchback 2014-08-28 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in