Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Påstod jag det? Nya bevis kan dock göra att bevisvärderingen måste beaktas på nytt. Menar du att jag jag har fel där? Jag har inga ambitioner att kontakta någon advokat, är ganska säker att de sköter sig själva så bra och jag är övertygad att vi kommer se en resning så småningom. TO är inte korkad och visste hur han skulle spela korten rätt. Varför överklaga och riskera livstid? Nu fick han arbetsro till resningsansökan och hans klient sitter av max 6 år. Skadeståndet blir detsamma.
Och jag i min tur är fullkomligt bergsäker på att det absolut inte blir tal om någon resning!
Varken nu eller senare.
Tror du verkligen "stjärnadvokaten" hyser några såna förhoppningar? Tror du inte han
redan släppt alla tankar på den säregne klienten i Norrbotten? Han gjorde sitt jobb bra
och fick ändrat på brottsrubricering med åtföljande straffminskning och bättre resultat
än så kunde han inte lyckas uppnå med det här uppdraget i Boden/Luleå.
TO är en klipsk och erfaren herre med verklighetsförankting och har naturligtvis inga
tvivel om klientens skuld.
Ni som uppvisar skrämmande brist på den här varan - förankring i verkligheten - hetsar
upp varandra till att skapa den helt orealistiska bilden med en beviljad resning, ny
rättegång och en återupprättad och frigiven styckdräpare.
Ni har ju ingenting av den tyngden som ger underlag för att hysa den här förhoppningen.
Och kommer inte att få heller, är jag helt övertygad om. Detaljpetande hjälper inte.
Det är bara frågan om ett rent önsketänkande.
Blodet från offret plus likdoften i den dömdes bagageutrymme trollas inte bort i första
taget. Om ni så skäller er fördärvade på duktige Uno, åklagare, målsägarbiträde och
dömande folk i målet.
Ni kan fantisera vidare om en blodplantering. Blir ingenting värt. Det ska vara i så fall
om ni kan
bevisa att någon ondsint liten fan varit framme vid den dömdes sonata och
"komplottat".
"Skadestånd" skriver du på slutet.
Det kan du drömma vidare om det också.
Det är eran mordiske lille gullgosse som ska punga ut med ett saftigt skadestånd till
Vatchareeyas mamma. Han dödade hennes dotter och det ska han fan betala för i
reda pengar också.