Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Intressant. Jag ser dock ett problem att man måste betala så pass mycket. Jag röker liksom inte för 1500 i månaden och jag är inte intresserad av att odla heller. 1500 för ett år och sen betala för den mängd cannabis man vill istället är nog en bättre variant. Eller varför inte låta alla föreningar sköta den biten själva som dom vill. Det innebär dessutom högre intäkter för klubbarna eftersom med ditt förslag är det spikat med 1500 per medlem. Eller menar du att man förutom dessa 1500 i månaden ska betala för det man röker?
jag satt och tänkte på det tidigare att vissa kan tycka att 1500kr i månaden är mycket vilket man skulle kunna använda 2 olika kort för att lösa
man har 2 kort,
1 kort för typ 800 där du får hämta 30g i månaden och odla 2 plantor hemma (vara på cannabisklubben mellan 10:00-20:00
andra kortet för 1500 där du får full tillgång till cannabisklubb 24/7, 6 plantor hemma och hur mycket röka du vill av cannabis klubben,
På detta sätt hade folk fått välja vad dem är sugna på, vilket hade ocskå gjort att de som inte röker så mycket behöver inte köpa så mycket!
Självklart ska du ocskå kunna gå in och handla grampriser utan cannabis klubb kort på deras öppettider, om du är +20, men då får man max hämta 3g om dagen. och får inte sitta i lokalen när man ska röka, samtidigt det är olagligt att röka offentligt som det är att dricka alkohol.
föreningar ska inte sköta det själva eftersom då känns det som att fiffel ligger nära till hands
men ditt förslag om 1500 per år för full tillgång till cannabisklubb + betala för sitt weed är inte heller en dålig idé!