Citat:
Ursprungligen postat av
FrankBuck
Finns väl för övrigt många studenter som klarar sig kring den summan, nu kanske jag spårar ur då jag inte har någon exakt koll på hur mycket pengar studenter har nu för tiden men har för mig att man brukar prata om ca 5 000 i månaden.
Jo det är sant. Spädbarn kostar ju typ 500 kr i månaden, så vi kan ju rekommendera honom att bli ett spädbarn istället?
För det är ungefär lika stor sannolikhet att en student kan följa din rekomendation och ha dubbla arbeten vilket jag antar du menar heltidsjobb, mao 9 tim på ena jobbet och 9 tim på andra jobbet, samt transport mellan dessa arbeten på 30 min. Då är vi vara uppe i 18.5 timmar. Däremellan ska han först till ena jobbet som vi säger tar 30 min, och sen hem från andra jobbet, vi säger 60 min där. Då är vi uppe i totalt 20 tim/dag för att ta sig till jobbet,jobba och åka hem. Däremellan ska han äta frukost,middag,gå i plugget, tenta,sova,skita,duscha gå och handla mat.
Tror du verkligen att det är möjligt att klara av att äta frukost,middag,gå i plugget, tenta,sova,skita,duscha gå och handla mat på 4 tim dag efter dag efter dag?