Citat:
Ursprungligen postat av
sliter-av-ballen
edit: Eller med vobblar, menar du att du tycker chucken vobblar? Det gör inget i så fall, det som är intressant är vad som händer när du har borr i.
Ja, alltså. Frontdelen vobblar lite. Och när jag sätter i någon av mina SDS-borrar så anar jag att det vobblar lite. Kanske handlar om någon millimeter eller så, eller så är det rentav inbillning.
Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Mer än dubbelt så kraftig som din Bosch , 1/5 så dyr (jag köpte min när den var på rea för 199kr) och duger bra om man inte gör så många hundra hål per år.
Men, som de andra säger jag "köp några Borr med rätt fattning, och kör"
Det jag vet sedan tidigare, är att det är extremt hårda väggar jag har hemma. Hårdbetong med viss tendens till sten i. Borde jag inte ha en maskin som kan användas framöver också, till alla hål jag behöver göra i dessa väggar? Tolkade det som att SDS-fästet ska vara bra för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaulPaljett
Det finns adaptrar och chuckar som passar din maskin. Finns bland annat på biltema och bygghandlar.
Bäst är att byta chucken mot en med vanligt borrfäste, men det kostar mer. På biltema kan du köpa en adapter med SDS+ fäste i ena änden och vanligt borrfäste i andra för 140 spänn eller nåt. Det funkar fint, men är kanske inte något som proffsen använder. Kör inte alltför våldsamt bara.
Kanon, det är ju typ vad jag är ute efter. Eller så får jag helt enkelt köpa nya borrar. Men finns det "SDS/SDS+"-borrar för trä och andra material också?