Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Citat:
Ursprungligen postat av
Kohen
Valet ligger inte mellan Assad och IS, du har fel. Rebellerna har inte upplöst men det finns många grupper, både extrema och mindre extrema - alla är emot Assad och IS och alla samarbetar. Folk flydde från Saddam och Khadaffi med.
Om valet är mellan psykfall som mördar civila med basis i en brutal sagobok och psykfall som medvetet bombar civila och dessutom brukar kemika vapen på sin egen befolkning tror jag att vem som helst vore bättre.
Assad ett psykfall?? hur står det själv med ditt psykiska tillstånd?
Assad är en oerhört förnufting, vältalig, godhjärtad och intelligent person och inte så som han framställs i propaganda median i väst. Han har gjort mycket för att reformera landet sen han tillträdde men ni inte förvänta er att som någon sa ha era gayparader och demokrati i svensk stil från en dag till en annan och det mitt under ett pågående krig.
Faktum är att Assad är den största ledaren arabvärlden har haft på årtionden, därav väst och sina allierades alla försök att demonisera och förgöra honom. Han anses tydligen som ett så oerhört stort hot att man gått så långt med att skapa dessa monster i ISIS och andra "moderata rebeller" ("moderata halshuggare") för att uppnå sina onskefulla planer med att förgöra honom och Syrien.
Men de kommer inte lyckas, majoriteten av Syrierna älskar sin ledare och är berreda att dö för honom och sitt land. 4 år har snart gått med dessa monster som väller in överallt, beväpnade och finanserade av USA/Turkiet/Israel/Saudi/NATO, de får hjälp med logistik, träning och transport och kommer i stort sätt in obehindrat, men de lyckas aldrig. Syrierna kunde bara ha gett upp och låtit plågan ta över landet men de har stått kvar vid sin ledare.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Precis, Assad vill att valet ska stå mellan två slaktare och det är därför han hellre bekämpat de moderata i FSA är islamistdårarna. Det är dock så enkelt att både mördaren Assad och mördarna i ISIS måste bort från Syrien.
Vill du tala om de "moderata halshuggarna" som ett alternativ, så visst kolla bara på vad som hände med Libyen. Idag är det totalt laglöst land med kaos, våld och mord där ingenting fungerar och befolkningen lider oerhört. Men jag vet det är vad du precis önskar för Syrien.