2014-08-27, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag håller. Givetvis förstår jag också rivaliteten och hatet. Vi får se vad som händer med Rasmus.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/edstrom-pa-vag-till-bjorkloven-254235

Norran skriver att han är på väg till Björklöven. Det var MrMadhawk som skrev att det fanns komplikationer.
Hur kan man känna rivalitet mot ett lag som spelar i lägre divisioner? Visst att fansen ylar, men ledningen, tyder ju på mental efterblivenhet, bättre de släpper snubben och slipper en lönekostnad.
2014-08-27, 11:29
Medlem
Vad Skellefteå- och Lövenfans protesterade mot ifjol var utlåningen, att det blev ett samarbete mellan klubbarna. Lånar vi nu ut rasse i ett år när han ändå bara har ett år kvar på kontraktet är det som att man medvetet vill pissa på fansen igen. Bryt kontraktet, något annat finns inte.
2014-08-27, 17:10
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Är Rasmus Edström den siste backen som får lämna Skellefteå eller sitter Tim Heed löst också? Jag noterade nämligen att ingen av dem har fått någon istid i CHL ännu och för Tim skulle det ju kunna finnas intresse från annat håll
Eller han kanske sitter säkert som enda högerskjutande back och bara råkar vara skadad för tillfället. Mer än välkommen hem för att tillföra SSK:s powerplay annars, även om gårdagen inte direkt visade på några brister i just den disciplinen när matchen mot AIK bekvämt stängdes med fyra mål i ett och samma PP (5 minuter).
2014-08-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Är Rasmus Edström den siste backen som får lämna Skellefteå eller sitter Tim Heed löst också? Jag noterade nämligen att ingen av dem har fått någon istid i CHL ännu och för Tim skulle det ju kunna finnas intresse från annat håll
Eller han kanske sitter säkert som enda högerskjutande back och bara råkar vara skadad för tillfället. Mer än välkommen hem för att tillföra SSK:s powerplay annars, även om gårdagen inte direkt visade på några brister i just den disciplinen när matchen mot AIK bekvämt stängdes med fyra mål i ett och samma PP (5 minuter).
Heed är skadad. Innan skadan såg det dock lovande ut, jag tror ledningen inte har gett upp honom.
2014-08-27, 17:36
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Heed är skadad. Innan skadan såg det dock lovande ut, jag tror ledningen inte har gett upp honom.
Aha, synd. Då får jag jaga vidare, men tack för svaret i alla fall.

Andreas Hjelm i Luleå? Läste något opålitligt rykte om att Luleå hade en KHL-back på kroken.
Eller är det något annat SHL-lag som är beredda att släppa någon back? Jag betalar bra! (Ni vet i SSK är det vi fans som betalar).
2014-08-27, 18:13
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Aha, synd. Då får jag jaga vidare, men tack för svaret i alla fall.

Andreas Hjelm i Luleå? Läste något opålitligt rykte om att Luleå hade en KHL-back på kroken.
Eller är det något annat SHL-lag som är beredda att släppa någon back? Jag betalar bra! (Ni vet i SSK är det vi fans som betalar).

Hade gärna sett Luleå betala dig för att få bli av med Hjelm! Hur mycket vill du ha?
2014-08-27, 18:41
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Hade gärna sett Luleå betala dig för att få bli av med Hjelm! Hur mycket vill du ha?
Skicka med Niklas Fogström i paketet så är det jämt
Vi saknar en center också.
2014-08-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vad Skellefteå- och Lövenfans protesterade mot ifjol var utlåningen, att det blev ett samarbete mellan klubbarna. Lånar vi nu ut rasse i ett år när han ändå bara har ett år kvar på kontraktet är det som att man medvetet vill pissa på fansen igen. Bryt kontraktet, något annat finns inte.

Jävla trams!

Låt grabben spela hockey och utvecklas istället! Det är hockey, inte liv och död vi pratar om..

.
2014-08-27, 19:59
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Vilken cirkus. Björklöven vill ha Rasmus Edström. Rasmus Edström vill till Björklöven. Skellefteå vill inte att Edström spelar i Björklöven. Edström vill inte spela i någon annan allsvensk klubb.

Vad kommer att hända? Tråkigt att det blir så här.
Fy fan så löjligt. Förstår inte Skellefteå-fansen enorma hat mot Löven. Varför lägga så mycket fokus på det? Dom slutade väl sist i AS ifjol? Det är ju inte så att dom är något hot, men ändå är det mer "Hata Löven!" än "Heja SAIK!"

Sedan ska man väl inte säga något om varför övergången inte blir av, kan ju vara av någon annan anledning (nåväl...), men magkänslan säger ju en sak.
2014-08-27, 20:14
Medlem
Nu verkar det ju som att SAIK trots allt låter Rasmus gå men återigen: Detta ska inte behöva hända överhuvudtaget, om man har kontrakt är ju en sak men om spelaren ändå inte används så är det ju bara dumt att tvinga honom att harva på i samma klubb utan att utvecklas. Lustigt förresten att sånt här alltid händer i skoterraggarklubbarna...
2014-08-27, 21:50
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hur kan man känna rivalitet mot ett lag som spelar i lägre divisioner? Visst att fansen ylar, men ledningen, tyder ju på mental efterblivenhet, bättre de släpper snubben och slipper en lönekostnad.
För att städerna ligger nära varandra och de har mötts många gånger under årens lopp? Två gamla klassiska lag helt enkelt.
2014-08-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jävla trams!

Låt grabben spela hockey och utvecklas istället! Det är hockey, inte liv och död vi pratar om..

.
Det är inte Rasmus det handlar om, det handlar om att ärkerivaler inte hjälper varandra.
Blir äcklad av de som kan tänka sig hjälpa löven, då har man totalt glömt bort sin historia.
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
mer "Hata Löven!" än "Heja SAIK!"
Ja det får man väl ändå hoppas. Börjar vi plötsligt heja på SAIK på matcherna bränner jag ned arenan.
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Sedan ska man väl inte säga något om varför övergången inte blir av, kan ju vara av någon annan anledning (nåväl...), men magkänslan säger ju en sak.
Både LJ och Bert har sagt till medlemmar ur NP att de ångrar hur det blev förra gången och att vi inte ska låna ut till Löven igen. Rasmus kan antingen stanna kvar hos oss och försöka ta en plats, bryta sitt nuvarande kontrakt och gå till löven, eller bli utlånad till någon annan klubb i HA. Det är upp till honom, men lånar man ut honom till löven igen tappar jag allt förtroende för ledningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in