2014-08-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Personligen tycker jag det verkar bättre med Zackrisson som man vet duger till att göra 30-35 pinnar än att värva in random nordamerikan med fina AHL stats. Dessutom alltid trevligt med en svensk kille.
Kalla det bortskämt men jag är inget större fan av svenska spelare med stora kopplingar till andra klubbar (hos oss Erik Andersson, Widing och nu Zackrisson). Våra random AHL-spelare har resulterat i Moran, Mc Donell, Goren, Dimitrakos, Lehtonen och Holloway - De har alla varit lyckade värvningar och 4 av dem har blivit publikfavoriter (Holloway och Goren kultförklarade). Vesce och Koistinen kom liksom Zackrisson från KHL och floppade.
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vem?
Har skrivits tidigare i tråden - Abbott, Machalek etc. men även spelare som redan gått till andra klubbar.
2014-08-14, 21:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Kalla det bortskämt men jag är inget större fan av svenska spelare med stora kopplingar till andra klubbar (hos oss Erik Andersson, Widing och nu Zackrisson). Våra random AHL-spelare har resulterat i Moran, Mc Donell, Goren, Dimitrakos, Lehtonen och Holloway - De har alla varit lyckade värvningar och 4 av dem har blivit publikfavoriter (Holloway och Goren kultförklarade). Vesce och Koistinen kom liksom Zackrisson från KHL och floppade.

Har skrivits tidigare i tråden - Abbott, Machalek etc. men även spelare som redan gått till andra klubbar.

Du kan ju inte gnälla över spelare som skrivit på för andra klubbar. Vad tjänar du på det?
2014-08-14, 21:17
Medlem
Citat:
Du kan ju inte gnälla över spelare som skrivit på för andra klubbar. Vad tjänar du på det?
Klart jag kan - jag kan gnälla över att vi inte satsat på att värva dem. Jag sitter ju inte och gnäller på spelare, jag gnäller på min klubb.
2014-08-14, 22:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Tedenby är tillbaka, grymt bra värvning! Nån sa 30-40 poäng men jag tror att hv kommer vara väldigt beroende av Tedenby i år och det är väl egentligen den enda "stjärnan" man har i truppen så jag anser att han är given i PP och lär få spela 25 minuter /match. Speed och teknik har han ju haft sen födseln, lägg till 4 års erfarenhet av världens tuffaste liga och farmarliga, det i kombination med att det inte direkt är den bästa SHL säsongen så tror jag Tedenby är topp 3 i poängligan.
tycker robert är något på spåren, http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/08/14/blir-forvantningarna-for-hoga-pa-tedenby/
2014-08-14, 22:42
Medlem
Embas avatar
Citat:
Klart jag kan - jag kan gnälla över att vi inte satsat på att värva dem. Jag sitter ju inte och gnäller på spelare, jag gnäller på min klubb.

Du gnäller över att zacke inte är tillräckligt bra för att ist hoppas på andra spelare som inte är tillgängliga.

Du borde egentligen basera din åsikt utifrån vad marknaden erbjuder. Eller?
2014-08-14, 22:51
Medlem
Citat:
Du gnäller över att zacke inte är tillräckligt bra för att ist hoppas på andra spelare som inte är tillgängliga.

Tycker inte att Zakrisson är någon dålig spelare men givetvis finns det bättre spelare så jag förstår hur han tänker. men antagligen så ville han ha chansen att få vinna SM-guld så då är det ju inte konstigt att han skriver på för SAIK.
2014-08-14, 23:02
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tycker inte att Zakrisson är någon dålig spelare men givetvis finns det bättre spelare så jag förstår hur han tänker. men antagligen så ville han ha chansen att få vinna SM-guld så då är det ju inte konstigt att han skriver på för SAIK.

Skriv ner 5 bättre tillgängliga spelare på marknaden som anses som rimliga värvningar.

Givetvis ska det vara centrar.
2014-08-14, 23:31
Medlem
Citat:

Zacke är en bra värvning, men hade hellre tagit Abbott och Machalek för att nämna två. Om inte dem önskar jag att vi lagt krutet på andra spelare. Förstår inte varför det är så svårt att förstå.
Citat:
Givetvis ska det vara centrar.
Varför det? Behövdes inte specifikt någon center, hade hellre tagit två grymma yttrar. Vi har Sundqvist, Forre, Norman, Lindholm, Lundberg och Holmström som är naturliga centrar och utöver detta kan många andra skolas om till centrar.
2014-08-15, 01:38
Bannlyst
Citat:
Zacke är en bra värvning, men hade hellre tagit Abbott och Machalek för att nämna två. Om inte dem önskar jag att vi lagt krutet på andra spelare. Förstår inte varför det är så svårt att förstå.
Tillgängliga spelare var det så att du inte lägger till Crosby, Malkin och någon tillgänglig till på listan
2014-08-15, 07:51
Medlem
Embas avatar
Citat:

Varför det? Behövdes inte specifikt någon center, hade hellre tagit två grymma yttrar. Vi har Sundqvist, Forre, Norman, Lindholm, Lundberg och Holmström som är naturliga centrar och utöver detta kan många andra skolas om till centrar.

Vi lägger ner. Du namedroppar dussinspelare som du hellre ser än Zacke..

Han var tydlig med att det "givetvis finns det bättre spelare". Ok, då bad jag honom droppa fem namn som är bättre än honom, det bör ju inte vara så svårt när man använder sig av uttrycket givetvis.

Sedan säger det väl sig själv att han inte kan droppa fem målvakter och skriva "Alla dem här är bättre än Zacke".

Men men. Nog med OT. Vi fick Tedenby iaf!
2014-08-15, 10:23
Medlem
Citat:
Vi lägger ner. Du namedroppar dussinspelare som du hellre ser än Zacke..

Han var tydlig med att det "givetvis finns det bättre spelare". Ok, då bad jag honom droppa fem namn som är bättre än honom, det bör ju inte vara så svårt när man använder sig av uttrycket givetvis.

Sedan säger det väl sig själv att han inte kan droppa fem målvakter och skriva "Alla dem här är bättre än Zacke".

Men men. Nog med OT. Vi fick Tedenby iaf!
De är alltså dussinspelare i jämförelse med Zackrisson? Är du kär i karln?
Du menar att det är lika stor skillnad på centrar och yttrar som centrar och målvakter?

Zacke är kanske bättre än Melker Karlsson men vi har fortfarande tappat Jocke, Möller, Jimmie, Holloway, Arvidsson, och Bellemare varav de flesta är klasser bättre. Klart man hoppades att LJ skulle gå efter större fiskar. Nu börjar dammen bli tom och truppen är full med breddspelare, så med andra ord känns det inte som vår kära sportchef levererat en trupp som enligt honom ska "slåss om guldet".
2014-08-15, 11:09
Bannlyst
Citat:
De är alltså dussinspelare i jämförelse med Zackrisson? Är du kär i karln?
Du menar att det är lika stor skillnad på centrar och yttrar som centrar och målvakter?

Zacke är kanske bättre än Melker Karlsson men vi har fortfarande tappat Jocke, Möller, Jimmie, Holloway, Arvidsson, och Bellemare varav de flesta är klasser bättre. Klart man hoppades att LJ skulle gå efter större fiskar. Nu börjar dammen bli tom och truppen är full med breddspelare, så med andra ord känns det inte som vår kära sportchef levererat en trupp som enligt honom ska "slåss om guldet".
Märkligt med folk som vet att sin klubb inte jobbat på namn. Hur vet du vilka namn Skaik har jobbat på? Hur vet du hur många som har tackat nej?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in