2014-08-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia68
Hej
Jag har sökt förtur 3 ggr och fått avslag
Då det endast gäller en som ligger för döden
Eller snart dags att föda barn.
Jag bad om förtur för vi väntat 2 år i nov
Pga att ambassaden i hans hemland gjort fel. Så vi fick ny intervju i feb. Nu väntar vi handläggare igen.. Men ska till Marocko i nov och vi ska gifta oss. Kanske hinner få handläggare innan dess. Men sen tar det ju yttligare tid även om vi får handläggare. Hoppas på en bra denna gång. Den andra var så nonchalant!
Mvh

Hoppas det går bättre för er den här gången

Det där med att skicka om förtur har jag undrat mycket om. Tänk om man blir gravid mitt i ansökningstiden o behöver begära förtur. Eller om man gifter sig? Man vill ju verkligen inte riskera att ansökan tas ut ur det elekroniska systemet och går den långsamma vägen då väntetiderna redan är så långa.
Citera
2014-08-27, 08:46
Medlem
När förstår inte varför man plockas ut bara för att man skickar information som ska underlätta deras arbete... aja.

Är det någon här som har maria Sternberg i Umeå som handläggare?
Citera
2014-08-27, 15:53
Medlem
mulash44s avatar
är det nån som vet telefonnr till Cecilia Nord MIGRATIONSVERKET UPPSALA, jag har henne som teamleader tro jag. vi änsokte pappers ansökan juni 2013
Citera
2014-08-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
är det nån som vet telefonnr till Cecilia Nord MIGRATIONSVERKET UPPSALA, jag har henne som teamleader tro jag. vi änsokte pappers ansökan juni 2013

Prova att ring till växeln på det vanliga numret be att de kopplar dig till Uppsala och fråga då efter Cecilia Nord.
Citera
2014-08-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zemraim
Hoppas det går bättre för er den här gången

Det där med att skicka om förtur har jag undrat mycket om. Tänk om man blir gravid mitt i ansökningstiden o behöver begära förtur. Eller om man gifter sig? Man vill ju verkligen inte riskera att ansökan tas ut ur det elekroniska systemet och går den långsamma vägen då väntetiderna redan är så långa.

Om man har en bra anledning och man tror att det är stor chans att förturen blir beviljad (man kan ju ringa och höra med dem innan) så ska man ju absolut söka..tex vid graviditet ska man ju få förtur.
Citera
2014-08-28, 14:11
Medlem
mulash44s avatar
jag ringde migrationsverket flera och De vill inte hjälpa mej med telefonnr; Cecilia Nord . jag har väntat 15 månader från juni 2013 hon är från kenya
Citera
2014-08-28, 14:20
Medlem
mulash44s avatar
jag har skickat vigsel bevis eller marriage certificate ,och äktenskapet är registrera både i kenya och sverige bilder, kvittor som visar att pengar till henne varje månder. biljett pass entre och exist stämplar.
Senast redigerad av mulash44 2014-08-28 kl. 14:22.
Citera
2014-08-28, 15:23
Medlem
Citat:
jag ringde migrationsverket flera och De vill inte hjälpa mej med telefonnr; Cecilia Nord . jag har väntat 15 månader från juni 2013 hon är från kenya

Är det din handläggare? I så fall är det konstigt att du inte får hennes nummer. Om namnet stämmer borde hennes mailadress vara cecilia.nord@migrationsverket.se prova om det funkar.
Jag och min man har också väntat länge 16 månader snart.
Citera
2014-08-28, 16:09
Medlem
mulash44s avatar
jag tror hon är teamledare jag har inte fått en handläggare när jag ringde migrationsverket personal de är alltid otrevliga mot mej. jag kan inte göra mer längre, kanske de är hells angel
Citera
2014-08-28, 16:12
Medlem
mulash44s avatar
ixney har ni fått handläggare . tack för hjälpen min kompis
Citera
2014-08-28, 16:34
Medlem
Citat:
ixney har ni fått handläggare . tack för hjälpen min kompis

Nej det har vi inte tyvärr.
Jag har också råkat ut för att de är otrevliga när man ringer, inte alltid men det har hänt flera gånger.
Citera
2014-08-28, 16:41
Medlem
mulash44s avatar
vi alla kommer få bra svar snart . tack vore flashback forum för att ge oss hopp och talamåd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in