Citat:
Ursprungligen postat av
TheOutlaww
Helvete vad förbannad man blir på regeringen och migrationsverket. Jag håller med "ådärkomdenja" om all kritik mot regeringen. De prioriterar flyktingar som aldrig kommer kunna integreras i det svenska samhället före makar och sambos, det är skandalöst och det är jävligt märkligt att man inte får läser om detta i media. Jag uppmanar alla här att rösta på Sverigedemokraterna för att förkorta köerna till rimliga nivåer, som det är nu med alla flyktingar som kommer till Sverige så kommer de flesta av oss få vänta 24 månader eller mer, bli inte förvånad om jag har rätt. Jag och min fru är gifta och har bott med varandra över 1 år men har inte ens blivit kallad till intervju, skickat in ansökan för över 3 månader sedan. Så nu tänker vi lura migrationsverket och ändå hitta en väg in i Sverige då vi inte orkar vänta 2 år till på beslut.
Hur är det för kineser att skaffa visum till Norge (3 månader Schengen) och därefter hämta upp henne i Norge med bil? Samarbetar migrationsverket i Norge med det svenska och kan de stoppa henne vid flygplatsen pga detta? Säg att vi åker bil från Norge tillbaka till Sverige, kommer de göra en genomsökning av bilen vid gränsen? Har ingen erfarenhet av detta alls.
Och vad skulle konsekvenserna bli av att bli upptäckt? Måste vi göra en ny ansökan då även fast vi är gifta med varandra och har massvis med bevis? Det finns ju för fan en lag som säger att gifta par ska ha rätt att vara med varandra i Sverige, kan man inte hänvisa till den lagen då? Jag uppmanar också er andra att försöka ta era älskande till Norge eller Danmark och smuggla in dem i Sverige om ni inte vill vänta på att alla asylsökande ska få komma till Sverige först........
Tacksam för svar om någon prövat på detta.
Det finnes omtrent ingen samarbeid mellom migrationsverket og Norge. Og det finnes ingen grensekontroll, så de vil ikke legge merke til det. Uansett, du har lov til å reise til hele Europa med Schengenvisum.
Det er grusomt hvordan Sverige behandler sine egne borgere, men nå er det slik det er og da må man finne løsninger.
Det du bør gjøre kalles EU løsningen. Det vil foregå slik
1. Du søker turistvisum for din kjære.
2. Du får deg jobb i et annet EU land
3. Du søker opphold for henne under EU-reglene. Da kreves det ikke at du skal søke i hjemlandet
4. Du får 3 lønnslipper, og så kan du flytte tilbake til Sverige
Det betyr at du må flytte til et annet europerisk land, få deg jobb og dere må bo sammen i utlandet. Du trenger ikke å jobbe mer enn i 3 måneder. Jeg brukte EU løsningen med min kone, og vi bor sammen nå i Danmark. Vi vil senere flytte tilbake til Norge.