2014-08-27, 03:30
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Jag hör vad du säger och visst är det intressant. Men dokumentärer och Youtube-klipp bidrar inte med något till debatten. De är redan vinklade från början och gjorda för att manipulera folk.
Så om USA bedriver ett krig i Irak då ligger det i USA´s intresse att visa bilder på hur amerikanska soldater kastar bort hundvalpar som tennisbollar och fäster sprängmedel på andra hundar för att sedan filma det? För det borde ju ligga i USA´s intresse att ha "alla kort på bordet" så att säja och inte dölja nått då folk gärna bildar dåliga uppfattnar om en om man inte är ärlig och visar allt som man gör ? Varför visar inte USA dessa filmer på nyheterna då? Varför måste de(videorna) gå genom whistleblowers som riskerar fängelse och dödsstraff för 'spioneri' för att visa filmer där amerikanska soldater skjuter ihjäl obeväpnade? Vilket Bradly Manning gör just nu
Citera
2014-08-27, 05:18
Medlem
Citat:
Så du menar att Bush-regeringen och väldigt många högt uppsatta amerikaner massdödade med flit egna civila medborgare i deras hemland?

Inte första gången. Tänk på att du pratar om ett land som har 25% av världens fängslade personer även om de bara är knappt 5% av världens befolkning. Ett land med enorma klyftor mellan fattig och rik.
Citera
2014-08-27, 05:19
Medlem
Citat:
Jag hör vad du säger och visst är det intressant. Men dokumentärer och Youtube-klipp bidrar inte med något till debatten. De är redan vinklade från början och gjorda för att manipulera folk.
film som film, spelar det någon roll var man kan hitta filmen?
Citera
2014-08-27, 05:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Så det enda exempel du har är från där dessa plan lyckas flyga över 800 km/h 9/11

Och där visar du att du inte har några argument och är ganska pantad. Du har fått exempel på stora plan som flyger på låg höjd i hög fart tidigare i tråden, du har fått förklarat varför man satt den hastighet du så kärt håller dig fast vid betyder ändå sitter du som en lallande idiot och vill att vi ska leta upp testflygningar där man pressat planet.

Hur vore det om du, för en gång skull, kom med en källa från Boieng att det är omöjligt pch lägg ner larvandet, eller är det som det brukar när det gäller fysik, temperaturer mm du sitter och bara hittar på för att du inte är förmögen att kunna debattera och kolla fakta!
Citera
2014-08-27, 08:34
Bannlyst
Citat:

Eh jo vad dom bidrar med beror givetvis uteslutande på deras kvalité, jävla osakligt uttalande. Det är en 5 timmar lång debunkerfilm egentligen. Det är 5 timmar där framför allt en jävla massa frågor ställs och där du som tittare utmanas och den officiella konspirationsteorien tas isär bit för bit, i kronologisk ordning. Jag förstår inte riktigt din inställning och den är dessutom slående i tråden för många med att inte vilja se saker. Kommer Popular Mechanics ut med en 5 timmar lång film där dom hade gjort samma sak hade jag tagit ledigt från jobbet för att se den för jag skulle tycka det är i rent syfte att förkovra sig kunskap vore precis hur jävla intressant som helst. The New Pearl Harbor är inget tramsjobb, tvärtom så är det överlägset mest seriösa inslag som gjorts i debatten någonsin. Att inte vilja se den är att göra sig själv en massiv björntjänst. Om man nu vill veta vad som hände den 11 september 2001 på riktigt vill säga.

Ville du utmana dig själv eller inte? Du kommer lite snett från början om du tror att detta skulle falla på antal personer och liknande. Varför börja i den sneda ändan. För att förtydliga med vad jag menar så blir snacket om antal inblandade mest snömos när man ser WTC 7 sprängas mitt framför ögonen på en och sen ser jänkarna göra precis allt för att mörka detta faktum. Förstår du verkligen vad jag försker säga?
Citera
2014-08-27, 08:45
Medlem
Citat:
Det du skriver låter otroligt rimligt men jag har svårt att ta det på allvar utan någon konkret källkritik eller bevis. Det är liksom dina egna tankar och din egna konspirationsteori, även om USA utrikiespolitik möjligen gynnades av katastrofen.

Dock kan USA göra som de vill när de vill, i vilket fall som helst, och jag tror verkligen inte de behöver något så konkret som en massterroristattack på hemmaplan som anledning för att skapa lite oreda i MÖ. Proportionerna är liiite för stora min vän.

Jag tror definitvt inte att det var USA som låg bakom och planerade den attacken, det finns inte på kartan.

Varför skulle det inte finnas på kartan? Hört talas om Operation Northwoods? För övrigt så är det nästan alltid en false flag som ligger bakom ett amerikanskt inträde i ett krig. USA styrs av zionister som inte har någon lojalitet till USA överhuvudtaget. Deras syfte är att använda USAs krigsmakt för att ta över världen. Det handlar inte om att skapa "lite oreda": de vill ta över globalt och införa en polisstat i USA, och sedermera världen över.

Gör lite efterforskningar på de dansande israelerna: https://wikispooks.com/wiki/9/11:Israel_did_it
Citera
2014-08-27, 09:02
Medlem
Citat:
Så du menar att Bush-regeringen och väldigt många högt uppsatta amerikaner massdödade med flit egna civila medborgare i deras hemland? Och dessutom hade en masterplan för utvecklande exakta händelser, som du själv nämner? Det går inte att förutspå en reaktion eller ha en flerårigplan med en massiv terroristattack på den egna befolkningen som bas.

Visst har det skett mycket misstag i utredningar etc etc, men det är knappast en sådan omfattande konspiration att inget av det ens har läckt ut efter 14 år, och OM det nu var en konspiration av den egna amerikanska regeringen, skulle tusentals människor ha varit inblandade, och många hade ångrat sig och läckt ut information vid det här laget. Det har gått 14 år och ingen har hört något från någon.

Som sagt, era argument håller knappast, det hade funnits miljontals andra, och betydligt enklare akter man hade kunnat iscensätta för att få med sig både folk/företag/banker.

Det hade inneburit minst hundratals, om inte tusentals(planering, utförande, efterspel), amerikaner som låg bakom och hjälptes åt för att genomföra den här inhemska massterroristattacken.

Och sisådär 14 år efteråt så har INGEN gått ut med något, eller någon har läckt information om något som skulle bevisa det.

Om Edward Snowden så lätt gjorde det han gjorde så bra, finns det nog någon inblandad missnöjd amerikan som skulle kunna läcka ut åtminstone något om 9/11.

Det finns inget konkret.

Och USA gör som de vill, utan Englands eller något annat lands godkännande.

Det räcker med att några hundra har någon djupare insyn om såna planer. Om det nu vore så att någon ville tala ut- hur skulle det gå till? Särskilt amerikansk media är extremt kontrollerad av zionister som inte har någon lojalitet till USA. För längesedan köpte såna som John D Rockefeller alla viktiga redaktörer på amerikanska tidningar.

Även vår egna media ger en väldigt skev bild av verkligheten: t.ex. har vi fått höra att Sovjetunionen var ett stort hot, när det i själva verket var så att västvärlden byggde upp Sovjetunionen från början till slut. Du kan klicka runt på wikipedia, och olika företags hemsidor, för att läsa på vilken utrustning de sålde (eller vilka billiga lån Sovjet fick). Massvis med västerländska företag verkade i Sovjet såsom, Ingersoll Rand, Ford, General Motors, General Electric, DuPont, Bryant Chucking Grinder, Sandvik, Hitachi, Komatsu, Fiat, Burmeister Wein, Swindell Dressler, Douglas Aircraft osv. i det oändliga.

Sovjetunionen var helt och hållet beroende av väst, och hölls vid liv av dessa konspiratörer (bankfamiljer) b.la. så att USAs militär skulle kunna byggas upp. All denna information om stöd till Sovjetunionen, mitt under kalla kriget, har inte synts på de stora tidningarnas första sidor tack vare konspiratörernas kontroll över redaktörerna och andra i nyckelpositioner.

Så det stora problemet är att om någon ville tala ut så skulle det vara närmast omöjligt, och det skulle inte kunna upprepas och försvinna i mediebruset. Och om personen ifråga nådde så långt skulle den avfärdas som en galen konspirationsteoretiker. För det tredje skulle den personen, eller någon den känner, råka väldigt illa ut. För det fjärde vore det lätt att döda t.ex. de som apterade sprängmedel i WTC för att undvika "loose ends". Kanske på samma sätt som jag föreställer mig att passagerarna dödades i de riktiga planen i samband med att de byttes ut mot fjärrstyrda drönarplan som kraschade i WTC: genom gasning utförd av en mindre vaktstyrka inne i en hangar.
Senast redigerad av yegori 2014-08-27 kl. 09:15.
Citera
2014-08-27, 09:03
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så det enda exempel du har är från där dessa plan lyckas flyga över 800 km/h 9/11

Och varför räknas inte detta?
Citera
2014-08-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och varför räknas inte detta?
Kan du verkligen inte räkna ut det? Det tror jag nog va
Citera
2014-08-27, 11:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du verkligen inte räkna ut det? Det tror jag nog va

Jag tror det inte räknas eftersom det visar att KlokOchSnygg har fel.
Citera
2014-08-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror det inte räknas eftersom det visar att KlokOchSnygg har fel.

Och debunkers här är otroligt duktiga på att få folk och börja misstänka att allt inte är som man trott om man tidigare antog att 9/11 var ett terroristdåd. Kallas ofta för nyttig idiot
Citera
2014-08-27, 12:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och debunkers här är otroligt duktiga på att få folk och börja misstänka att allt inte är som man trott om man tidigare antog att 9/11 var ett terroristdåd. Kallas ofta för nyttig idiot

Hur skulle någon som är frisk i huvudet ens kunna börja misstänka att ni har rätt i någonting när ni på 13 år inte har kommit fram med en enda vettig teori? Inga bevis (du som en av de klarast lysande stjärnorna på trutherhimlen orkar ju inte ens försöka belägga dina fantasier), inga trovärdiga indicier, inte ett enda jota har ni kommit fram med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in