2014-08-26, 21:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
För det finns de som frågat och fått det svaret.
Källa på det? Inte en busringning till bara tack.

Citat:
Planen har även dokumentation som beskriver max hastighet.
Nej det har de inte och det vet du också. Det finns dock rekommenderad maxhastighet för lysning på låg höjd, dels för att underlätta för flygledarna och dels för att minska risken för skador vid fågelkollissioner. (vilket även beskrivs i mitt inlägg till dig kl 14:22 idag, så det ar du antagligen fullständigt glömt bort)

Citat:
En fråga - Hur starka motorer krävs för att få upp en Boeing i över 800 km/h på låg höjd?
Det beror på om planet ifråga startar från högre höjd i 800 km/h eller om det startat från marken i 0 km/h. Jag antar tt du menar från högre höjd i 800 km/h vilket var fallet för flight77, då räcker uppenbarligen ett par rolls royce RB211-535E4B, vad nu de kan ha för effekt...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-26 kl. 22:02.
Citera
2014-08-26, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Vilka var det som låg bakom 9/11?

Jänkarna såklart. Det har aldrig varit några andra än dom själva som varit kapabla att ställa till djävulskap på hemmaplan. Att 19 gubbar i flipflops beväpnade med plastknivar skulle krossa amerikanska försvaret och FAA är en absurd tanke. Att Bin Laden kategoriskt förnekat all inbladning i 11 september så fort han fick komma till tals i arabisk press säger liksom allt. Al Quida hade nada och intet med detta att göra för dom brukar annars vara snabba med att ta på sig allt hur lite inbladning som ens skett.

Det är en ny värld efter den 11 september och förutom den uppenbara geo-politiska agenda från jänkarna är det knappast något som kan förneka deras totala panik över peak-oil. Ingen är korkad nog att tro att tex Irak hade något med 9/11 att göra men ändå tycker folk tanken på en false flag är konstigt när man ljög sig till ett krig och just nu begår folkmord i Irak som kostat hundratusentals människor livet och då hade man inte någon rätt att ens befinna sig där. Nu ligger världens största ambassad i Irak och det är den amerikanska. Dom skall inte gå någonstans, dom skall säkra oljan som finns kvar i regionen.
Det handlar också om makt över folket. Efter den 11 september har vi givit upp alla våra rättigheter när det kommer till kommunaktion. Precis allt vi gör övervakas nu. Allt med det påhittade tramset "war on terror" i ryggen. Det är ju lite intressant med "war on terror" i ett historiskt perspektiv dessutom då alla vet att jänkarna även skapade "war on drugs" vilket även det byggde på 100% lögner. Det finns ett tydligt mönster här i hur jänkarna sköter sin utrikespolitik och det görs med rädsla och skräckpropaganda.

Den 11 september 2001 är den mest uppenbara false flagen genom alla tider. Man har inte ens brytt sig om att vara smidig med att sopa igen sina spår. Kolla bara på WTC 7 där man bara spränger en byggnad mitt framför ögonen på folk och folk är ändå så jävla dumma i huvudet att dom inte förstår det.
Ibland tror jag folk trivs med att vara simpla får. Livet blir väl enklare så om man kan låtsas att världen är en mysig plats där makten inte korrumperar...
Citera
2014-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Var då, varför ska jag fråga när det är du som kommer med trams som du inte har belägg för??? Kom igen nu du sitter ju inne med så stor kunskap upplys nu oss om var fakta om att Boeing menar att det inte går att flyga i 800 km/h.

Men nej inte det utan du börjar fråga om motorer, japp du verkar ha lekt rysk roulette med en luftvärnskanon!

Är det inte bättre du visar någon på Boeing som förklarar att det går att köra planen i 800 km/h på låg höjd.

När du inte kan visa något exempel där någon gjort det, när det finns dokumentation om att det inte går. Du tycker inte det är du som isåfall skall visa att det faktiskt går.
Den argumentationsteknik du och några andra debunkers använder (vilket iofs inte är så ovanligt...) är att ni bara påstår saker och sedan skall andra bevisa att det inte är som ni påstår trots att ni inte har någon grund för det ni säger.

Om du påstår en sak så måste du kunna visa det.

De som säger att planen inte kan köra så fort som du säger, det räcker för dem att hänvisa till dokumentationen om planen
Citera
2014-08-26, 22:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Är det inte bättre du visar någon på Boeing som förklarar att det går att köra planen i 800 km/h på låg höjd.

När du inte kan visa något exempel där någon gjort det, när det finns dokumentation om att det inte går. Du tycker inte det är du som isåfall skall visa att det faktiskt går.
Den argumentationsteknik du och några andra debunkers använder (vilket iofs inte är så ovanligt...) är att ni bara påstår saker och sedan skall andra bevisa att det inte är som ni påstår trots att ni inte har någon grund för det ni säger.

Om du påstår en sak så måste du kunna visa det.

De som säger att planen inte kan köra så fort som du säger, det räcker för dem att hänvisa till dokumentationen om planen

Men för helvete hur är du funtad, du påstår att det omöjligt och svamlar dokumentation där du i din okunnighet tolkar max säkerhetshastigheten för att inte skapa stresskador på planet. Det är inte maxhastighet och terroristerna skiter fullständigt i säkerhetsföreskrifter.

Inga problem att visa på plan med höga hastigheter på låg höjd, kolla klippen när planen flög in i twin towers!

Du fick förklarat tidigare att vanligt trafikflyg skall följa rekommenderad maxhastighet, alltså den säkerhetshastighet som tillverkaren satt. Överstiger de den måste bolaget ställa planen på backen för att undersökas om delar stressats så att skador kan uppstå, vilket kostar bolagen pengar.

Så fortfarande kom med fakta och källor, och inget snörvlande dravel, där Boeing säger att planet inte kan överhuvudtaget flyga i den hastigheten på den höjden.

Undrar om inte du och Snake borde byta användarnamn för den som slingrar sig mest är du!
Citera
2014-08-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Inga problem att visa på plan med höga hastigheter på låg höjd, kolla klippen när planen flög in i twin towers!

Så det enda exempel du har är från där dessa plan lyckas flyga över 800 km/h 9/11
Citera
2014-08-27, 00:51
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jänkarna såklart. Det har aldrig varit några andra än dom själva som varit kapabla att ställa till djävulskap på hemmaplan. Att 19 gubbar i flipflops beväpnade med plastknivar skulle krossa amerikanska försvaret och FAA är en absurd tanke. Att Bin Laden kategoriskt förnekat all inbladning i 11 september så fort han fick komma till tals i arabisk press säger liksom allt. Al Quida hade nada och intet med detta att göra för dom brukar annars vara snabba med att ta på sig allt hur lite inbladning som ens skett.

Det är en ny värld efter den 11 september och förutom den uppenbara geo-politiska agenda från jänkarna är det knappast något som kan förneka deras totala panik över peak-oil. Ingen är korkad nog att tro att tex Irak hade något med 9/11 att göra men ändå tycker folk tanken på en false flag är konstigt när man ljög sig till ett krig och just nu begår folkmord i Irak som kostat hundratusentals människor livet och då hade man inte någon rätt att ens befinna sig där. Nu ligger världens största ambassad i Irak och det är den amerikanska. Dom skall inte gå någonstans, dom skall säkra oljan som finns kvar i regionen.
Det handlar också om makt över folket. Efter den 11 september har vi givit upp alla våra rättigheter när det kommer till kommunaktion. Precis allt vi gör övervakas nu. Allt med det påhittade tramset "war on terror" i ryggen. Det är ju lite intressant med "war on terror" i ett historiskt perspektiv dessutom då alla vet att jänkarna även skapade "war on drugs" vilket även det byggde på 100% lögner. Det finns ett tydligt mönster här i hur jänkarna sköter sin utrikespolitik och det görs med rädsla och skräckpropaganda.

Den 11 september 2001 är den mest uppenbara false flagen genom alla tider. Man har inte ens brytt sig om att vara smidig med att sopa igen sina spår. Kolla bara på WTC 7 där man bara spränger en byggnad mitt framför ögonen på folk och folk är ändå så jävla dumma i huvudet att dom inte förstår det.
Ibland tror jag folk trivs med att vara simpla får. Livet blir väl enklare så om man kan låtsas att världen är en mysig plats där makten inte korrumperar...

Det du skriver låter otroligt rimligt men jag har svårt att ta det på allvar utan någon konkret källkritik eller bevis. Det är liksom dina egna tankar och din egna konspirationsteori, även om USA utrikiespolitik möjligen gynnades av katastrofen.

Dock kan USA göra som de vill när de vill, i vilket fall som helst, och jag tror verkligen inte de behöver något så konkret som en massterroristattack på hemmaplan som anledning för att skapa lite oreda i MÖ. Proportionerna är liiite för stora min vän.

Jag tror definitvt inte att det var USA som låg bakom och planerade den attacken, det finns inte på kartan.
Senast redigerad av mtsigalko 2014-08-27 kl. 00:54.
Citera
2014-08-27, 01:07
Bannlyst
Citat:
Det du skriver låter otroligt rimligt men jag har svårt att ta det på allvar utan någon konkret källkritik eller bevis. Det är liksom dina egna tankar och din egna konspirationsteori.

Jag tror definitvt inte att det var USA som låg bakom och planerade den attacken, det finns inte på kartan.

Nej det är det inte, jag visste precis ingenting innan jag började läsa på. Det är en analys av vad som hänt som jag kommer med, inget konstigt alls utan jag gjorde ett antal konstaterande. Dom flesta av oss "foliehattar" tror jag följer den jävligt simpla devisen "follow the Money". Jänkarna visade dock tydligt att just det spåret var helt ointressant när det gäller den 11 september för dom ville inte kolla finansiering bakom 9/11 alls.

Självklart var det USA. Ingen annan kan komma åt dom. Börja med att kolla här om du är seriös så förstår du min bas: https://www.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M Det är dokumentären som rövknullade tex Popular Mechanincs så hårt att dom nu slutat tala om 9/11 eftersom dom skäms för allt trams dom kommit med.

Jänkarna har ju mer eller mindre erkänt att dom sprängde WTC 7 så vad exakt är det som trycker dig med att USA inte låg bakom? Du tror väl inte seriöst fortfarande på Ali Baba och dom 19 rövarna? Bin Laden hade inget med detta att göra. http://www.globalresearch.ca/interview-with-osama-bin-laden-denies-his-involvement-in-9-11/24697
Citera
2014-08-27, 01:50
Medlem
Citat:
Det du skriver låter otroligt rimligt men jag har svårt att ta det på allvar utan någon konkret källkritik eller bevis. Det är liksom dina egna tankar och din egna konspirationsteori, även om USA utrikiespolitik möjligen gynnades av katastrofen.

Det här är anledningen till att USA (bankerna) går ut och krigar
https://www.youtube.com/watch?v=V2PMp3Oc__g
https://www.youtube.com/watch?v=6hq85vH_CSg

Olja och knark, de två största handelsvarorna i världen måste i huvudsak handlas i dollar för att sedelpressen skall fungera. Om något land har mycket olja men säljer i annan valuta så blir det krig. Sambandet med knark är något mer komplext, där ligger det stora vinster i att tvätta pengar men samtidigt stärker det dollarnas värde
Citera
2014-08-27, 02:17
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
Det här är anledningen till att USA (bankerna) går ut och krigar
https://www.youtube.com/watch?v=V2PMp3Oc__g
https://www.youtube.com/watch?v=6hq85vH_CSg

Olja och knark, de två största handelsvarorna i världen måste i huvudsak handlas i dollar för att sedelpressen skall fungera. Om något land har mycket olja men säljer i annan valuta så blir det krig. Sambandet med knark är något mer komplext, där ligger det stora vinster i att tvätta pengar men samtidigt stärker det dollarnas värde

Jag hänger med och håller med. Men man är korkad om man tror att det krävs en massiv terroristattack på hemmaplan, planerade av USA själva, för att endast skaffa sig själva en anledning till krig.

USA gör som sagt vad de vill ändå, och jag är rätt säker på om de nu tänkte i dessa banor, kunde de nog komma på något liiiiite bättre än att exempelvis bomba sönder tusentals civila ur den egna befolkningen.

Jag har så många argument som strider mot just detta som jag dock inte orkar ta upp just nu.
Citera
2014-08-27, 02:34
Medlem
Citat:
Jag hänger med och håller med. Men man är korkad om man tror att det krävs en massiv terroristattack på hemmaplan, planerade av USA själva, för att endast skaffa sig själva en anledning till krig.

De kan inte starta krig utan att opinionen skall svänga helt emot dem, de kan däremot försvara sig. Man behöver få med sig skattebetalare i USA för det här för det drar mycket pengar av dem, blir man då attackerad blir det smidigare att locka folket till krig.
Och det är företag (ägare till några mycket stora banker) som är de med mest inflytande. Det är inte folket i USA. Bankerna finns i andra länder än USA. Företag är idag globala

Har läckt information om hur man starta tidigare krig där man också iscensatt något för att få anledningar att gå till krig

USA ville gå in i Syrien men där fick man nej från England och då vart man tvungen att backa.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-27 kl. 02:57.
Citera
2014-08-27, 03:03
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
De kan inte starta krig utan att opinionen skall svänga helt emot dem, de kan däremot försvara sig. Man behöver få med sig skattebetalare i USA för det här för det drar mycket pengar av dem. Och det är företag (ägare till några mycket stora banker) som är de med mest inflytande. Det är inte folket i USA. Bankerna finns i andra länder än USA. Företag är idag globala

Har läkt information om hur man starta tidigare krig där man också iscensatt något för att få anledningar att gå till krig

USA ville gå in i Syrien men där fick man nej från England och då vart man tvungen att backa.

Så du menar att Bush-regeringen och väldigt många högt uppsatta amerikaner massdödade med flit egna civila medborgare i deras hemland? Och dessutom hade en masterplan för utvecklande exakta händelser, som du själv nämner? Det går inte att förutspå en reaktion eller ha en flerårigplan med en massiv terroristattack på den egna befolkningen som bas.

Visst har det skett mycket misstag i utredningar etc etc, men det är knappast en sådan omfattande konspiration att inget av det ens har läckt ut efter 14 år, och OM det nu var en konspiration av den egna amerikanska regeringen, skulle tusentals människor ha varit inblandade, och många hade ångrat sig och läckt ut information vid det här laget. Det har gått 14 år och ingen har hört något från någon.

Som sagt, era argument håller knappast, det hade funnits miljontals andra, och betydligt enklare akter man hade kunnat iscensätta för att få med sig både folk/företag/banker.

Det hade inneburit minst hundratals, om inte tusentals(planering, utförande, efterspel), amerikaner som låg bakom och hjälptes åt för att genomföra den här inhemska massterroristattacken.

Och sisådär 14 år efteråt så har INGEN gått ut med något, eller någon har läckt information om något som skulle bevisa det.

Om Edward Snowden så lätt gjorde det han gjorde så bra, finns det nog någon inblandad missnöjd amerikan som skulle kunna läcka ut åtminstone något om 9/11.

Det finns inget konkret.

Och USA gör som de vill, utan Englands eller något annat lands godkännande.
Senast redigerad av mtsigalko 2014-08-27 kl. 03:23.
Citera
2014-08-27, 03:21
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej det är det inte, jag visste precis ingenting innan jag började läsa på. Det är en analys av vad som hänt som jag kommer med, inget konstigt alls utan jag gjorde ett antal konstaterande. Dom flesta av oss "foliehattar" tror jag följer den jävligt simpla devisen "follow the Money". Jänkarna visade dock tydligt att just det spåret var helt ointressant när det gäller den 11 september för dom ville inte kolla finansiering bakom 9/11 alls.

Självklart var det USA. Ingen annan kan komma åt dom. Börja med att kolla här om du är seriös så förstår du min bas: https://www.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M Det är dokumentären som rövknullade tex Popular Mechanincs så hårt att dom nu slutat tala om 9/11 eftersom dom skäms för allt trams dom kommit med.

Jänkarna har ju mer eller mindre erkänt att dom sprängde WTC 7 så vad exakt är det som trycker dig med att USA inte låg bakom? Du tror väl inte seriöst fortfarande på Ali Baba och dom 19 rövarna? Bin Laden hade inget med detta att göra. http://www.globalresearch.ca/interview-with-osama-bin-laden-denies-his-involvement-in-9-11/24697

Jag hör vad du säger och visst är det intressant. Men dokumentärer och Youtube-klipp bidrar inte med något till debatten. De är redan vinklade från början och gjorda för att manipulera folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in