2014-08-26, 22:01
Medlem
falukorvstjockisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Jag ger fan snart upp. Har gått upp i promo tre gånger nu från Silver 1 och V-A-R-E-N-D-A jävla gång så åker jag på premade-polacker i mina promo´s som bara traggar en massa gibberish i chatten, vägrar prata engelska och kan inte göra något annat än att roama med sin pissluffar-vän. Kan inte polacksvinen få en egen server där dom kan härja och skrika kurwa till varandra?! Dom duger fan ingenting till, dom kan inte kriga, deras mat är förjävla äcklig, deras kvinnor ser ut som om dom brunnit och blivit släckta med en skyffel och allt i Polen är i färgen mintgrön eller beige.

Det är totalt omöjligt att ta ett spel seriöst när det är uppbyggt på laganda och dom vägrar ens att kommunicera med en. Totalt omöjligt att gå upp i rank med sådana blockmongon. Snälla Riot, gör en egen server till dom...
Hahahah, håller med dig verkligen .
Du är inte ensam bara så du vet
Citera
2014-08-26, 22:07
Medlem
Mayess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Är det någon som har koll på hur Master tiern kommer att fungera?
Det är i stort sätt högre delen av diamond 1 som får en egen tier. så som jag förstår det så kommer man in i master precis som i alla andra divisioner förutom challenger, dvs att det kommer vara den högsta "viloplatsen" för folk som klättrar mmr för att komma in i challenger promos, iställlet för att det ska sitta en massa 90+ LP folk i samma division som folk med låg LP, då MMR skillnaden kan vara ganska stor.

Den nya diamond 1 blir bara en vanlig division med andra ord, precis som alla andra.
Citera
2014-08-26, 22:41
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Var jag helt pantad i huvudet som valde Tryndamere vs Malphite? Piskade mig så hårt i trades och de få gångerna jag hade han on the ropes så kunde han fly med sin ult.

Egentligen inte. Spelar du smart så ska du kunna vinna. Tryndamere har överlägsen sustain i denna matchup. Du har en heal + eventuell lifesteal i din build. Malphite är extremt mana hungrig medan du kan spamma dina abilities hur mycket du vill.

Snabba trades lite då och då så kommer han att förlora i längden när hans mana tar slut, samtidigt som du med lite tur får in några crits. Även om du förlorar trades till en början så kan du heala upp dig igen det kan inte han. Använder han ulten defensivt så är det en seger för dig, utan den är han helt ofarlig för både dig och ditt lag.

Överlag så är det en lane som du inte vinner på kills. Satsa bara på att farma och ganka andra lanes om du får möjlighet. Spela med teleport om du inte redan gör det och försök plocka kills och objectives i andra lanes.
Citera
2014-08-26, 22:44
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Var jag helt pantad i huvudet som valde Tryndamere vs Malphite? Piskade mig så hårt i trades och de få gångerna jag hade han on the ropes så kunde han fly med sin ult.
Ganska så. Malphite är rent generellt bättre emot champions med Magic damage då man gärna stackar HP och armor på honom. I och med att både Sunfire & Omen är två core item på honom (Hans passiv benefittar utav ju mer HP du har) och att det inte finns så många bra Mres items med HP på så är det lättare att bara bygga en Sunfire och få både mera HP (Och en bättre sköld) och armor som hjälper emot dig gentemot att få välja mellan att köpa HP eller magic resist.

Dock så är det ju varken en supersvår lane för Tryndamere eller en bra lane för Malphite, utan det är en farm-lane där Tryndamere kommer ha tillräckligt med sustain för att "tanka" malphites damage och Trynda kommer inte döda malphite heller. Krävs ju dock att du faktiskt är bra på tryndamere för att det ska gå "okej" i lanen, men satsa på farm och inte kills.
Senast redigerad av irken 2014-08-26 kl. 22:47.
Citera
2014-08-27, 04:05
Medlem
Nynges avatar
Loggade in nyss, såg att dom gjort om allt på EUNE men tydligen inte på EUW.

Kanske dom släpper nya summoners rift nu då?
Citera
2014-08-27, 04:20
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge

Nej nya summoners rift kmr efter worlds... läs på för fan
Citera
2014-08-27, 05:18
Medlem
Khorneflakess avatar
Hur låter Azir tycker ni?

http://eune.leagueoflegends.com/en/champion-reveal/azir-emperor-of-the-sands
Citera
2014-08-27, 08:33
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge

Gjort om vad? Klienten?
Citera
2014-08-27, 08:37
Medlem
nån som vet när euw börjar funka igen?
Citera
2014-08-27, 10:11
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humm

Jag såg de stängde server 03:30 gmt och räknade med öppna den 05:30 gmt vilket skulle vara 07:30 svensk tid. dock är den fortfarande nere (iaf för mig) och hittar ingen mer info
Citera
2014-08-27, 10:12
Medlem
Underkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humm

från server status: On 27/08/2014, starting at 03:30 GMT, ranked queues will be disabled in preparation for patch 4.15. At 05:00 GMT, the servers will be shut down and all games currently in progress will end in a draw and stats will not be recorded. We estimate the battlegrounds will be unavailable for 2 hours.

Såå de borde redan vara online igen alltså, borde.. aja
Citera
2014-08-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Jag såg de stängde server 03:30 gmt och räknade med öppna den 05:30 gmt vilket skulle vara 07:30 svensk tid. dock är den fortfarande nere (iaf för mig) och hittar ingen mer info

okej jo jag läste det jag med tänkte bara ifall det var nån som visste nått mer. Är bara att vänta då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in