2014-08-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Beträffande hur uselt BP är börjar man ju fundera över vilket lag som är det sämsta man sett under sina år på de allsvenska läktarna... Enköping var ingen höjdare, Gais senast var ju inte direkt några giganter de heller och Oddevold var sannerligen ingen höjdare (även om de inledde bra med tre raka segrar).
Jag håller nog ändå årets BP som sämst åtminstone om man ser på hur de sett ut såhär långt, men det är sannerligen ett av dom iaf...

Vi själva skall mestadels tacka Falkenbergs målis för det viktiga 1-0 målet senast och nu får man väl se om vi blir sju tusen mot Kalmar...

Syrianska nu i fjol plockade bara 14p på 30 matcher, lika många poäng som Enköping gjorde på 26.

Gais tog ju dock endast 12p så det återstår att se om BP slår Gais i uselhet.
Citera
2014-08-26, 18:48
Bannlyst
Återstår att se vad det blir av Sam Lundholm. Han har ju ändå ett intressant steg och driv. Pressen kanske är för stor för att han ska blomma ut i AIK så kommer inte bli förvånad om han dyker upp i ett lag som BP eller Halmstad.

Han dömdes ju ut efter sin fiaskoinsats i Astana och folk sa att det aldrig skulle bli något av honom. Kan erkänna att även jag var mycket tveksam till denna unga herre, men han har ju onekligen spelat upp sig efter sina soloräder mot Häcken. Det brister lite i sista momentet för honom. En utlåning till div 1/superettan hade nog gjort susen.

Måste också medge att jag aldrig sett storheten i Cibicki och att MFF borde ha släppt honom till Groningen, men men.
Citera
2014-08-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Återstår att se vad det blir av Sam Lundholm. Han har ju ändå ett intressant steg och driv. Pressen kanske är för stor för att han ska blomma ut i AIK så kommer inte bli förvånad om han dyker upp i ett lag som BP eller Halmstad.

Han dömdes ju ut efter sin fiaskoinsats i Astana och folk sa att det aldrig skulle bli något av honom. Kan erkänna att även jag var mycket tveksam till denna unga herre, men han har ju onekligen spelat upp sig efter sina soloräder mot Häcken. Det brister lite i sista momentet för honom. En utlåning till div 1/superettan hade nog gjort susen.

Han behöver inte lånas ut eftersom han måste spelas. AIK måste få igång en ytter till för just nu håller bara Ofori och Bahoui Allsvensk klass. Lundholm är nummer tre och eftersom Ofori egentligen är bättre som vänsterback eller innermitt så kommer han inte alltid att kunna spela på kanten. Nästa säsong kommer Brustad så han har den här hösten på sig att visa vad han kan.

Men det var fan två jättemissar mot Astana som inte får upprepas.

Edit: Eliasson kommer bli väldigt bra men just nu platsar han tyvärr inte, det kan vara bra för en ung spelare att tvinga sig genom en svacka.
Senast redigerad av The_dude2 2014-08-26 kl. 20:07.
Citera
2014-08-26, 20:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han behöver inte lånas ut eftersom han måste spelas. AIK måste få igång en ytter till för just nu håller bara Ofori och Bahoui Allsvensk klass. Lundholm är nummer tre och eftersom Ofori egentligen är bättre som vänsterback eller innermitt så kommer han inte alltid att kunna spela på kanten. Nästa säsong kommer Brustad så han har den här hösten på sig att visa vad han kan.

Men det var fan två jättemissar mot Astana som inte får upprepas.

Edit: Eliasson kommer bli väldigt bra men just nu platsar han tyvärr inte, det kan vara bra för en ung spelare att tvinga sig genom en svacka.
Fredrik Brustad är anfallare.

Påtal om Brustad har han fått väldigt bra omdömen, en av dom snabbaste i hela Tippeligan men man har ingen aning om som kan kallas för "rimligt krav" på honom. Läste mig till att han tydligen är halvbror med Kjetil Waehler så förhoppningsvis är det en bra grej att Waehler inte övertala honom en flytt till staden som gud glömde..
Citera
2014-08-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Påtal om Brustad har han fått väldigt bra omdömen, en av dom snabbaste i hela Tippeligan men man har ingen aning om som kan kallas för "rimligt krav" på honom. Läste mig till att han tydligen är halvbror med Kjetil Waehler så förhoppningsvis är det en bra grej att Waehler inte övertala honom en flytt till staden som gud glömde..

Brustad kan helt klart spela ytter i 4-2-3-1.
Citera
2014-08-26, 21:01
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Läste mig till att han tydligen är halvbror med Kjetil Waehler så förhoppningsvis är det en bra grej att Waehler inte övertala honom en flytt till staden som gud glömde..

Waehler tycker väl inte att han platsar i blåvitt!
Citera
2014-08-26, 21:25
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Angående talangerna i Sthlmsfotbollen tycker jag fortfarande det är "en fluga gör ingen sommar".

Du får tänka på att vi i Stockholm är rejält svältfödda när det kommer till just talanger. Själv är jag mer än nöjd om vi kan få upp 1 spelare om året till A-laget som kan etablera sig.
Bergström (2012) Tibbling (2013) och nu Rubio 2014.
Att detta sedan är vardagsmat på västkusten samt nere bland rapsfälten är en annan fråga
Citera
2014-08-26, 21:25
Bannlyst
Visst är Tibbling en intressant spelare men vilka utmärkande egenskaper har han, egentligen?
Det räcker ju inte att man lägger några passningar här och där. Rent poängmässigt så har han ju inte heller imponerat.

Det känns lite som att han blivit hypad pga sin träningshets och just att det är skralt med talanger från Djurgården, så då snackas det mycket om Tibbling eftersom man inte haft någon sedan Källström.

Ingen nämner Simon Gustafsson. Visserligen har pojkspolingen spelat som skit de senaste 3-4 matcherna och det har gått lite sämre men där ser man någon som har det lilla extra. Det är svårt att avgöra hur bra han kan bli med tanke på det låga tempot i Allsvenskan, men man märker ju att han oftast är två steg före sina motståndare både i handling och tanke. 10 poäng på 20 matcher hittills om jag tolkat siffrorna rätt, får ändå ses som godkänt.

Jämför detta med Tibblings facit: 4 poäng på 21 matcher. Tibbling är 94a, Gustafsson är 95a.
Quaison hade 6 poäng på 23 matcher 2013, 4 poäng på 10 matcher 2014.

För mig är det solklart var Sveriges "största" talang spelar, även om jag hatar att slänga runt med såna epitet då vad som helst kan hända inom en tvåårsperiod som direkt påverkar spelaren framtida utveckling
Citera
2014-08-26, 21:35
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Postade du inte det där inlägget tidigare?
Citera
2014-08-27, 00:40
Medlem
18:44
Citat:
Visst är Tibbling en intressant spelare men vilka utmärkande egenskaper har han, egentligen?
Det räcker ju inte att man lägger några passningar här och där. Rent poängmässigt så har han ju inte heller imponerat.

Det känns lite som att han blivit hypad pga sin träningshets och just att det är skralt med talanger från Djurgården, så då snackas det mycket om Tibbling eftersom man inte haft någon sedan Källström.

Ingen nämner Simon Gustafsson. Visserligen har pojkspolingen spelat som skit de senaste 3-4 matcherna och det har gått lite sämre men där ser man någon som har det lilla extra. Det är svårt att avgöra hur bra han kan bli med tanke på det låga tempot i Allsvenskan, men man märker ju att han oftast är två steg före sina motståndare både i handling och tanke. 10 poäng på 20 matcher hittills om jag tolkat siffrorna rätt, får ändå ses som godkänt.

Jämför detta med Tibblings facit: 4 poäng på 21 matcher. Tibbling är 94a, Gustafsson är 95a.

För mig är det solklart var Sveriges "största" talang spelar, även om jag hatar att slänga runt med såna epitet då vad som helst kan hända inom en tvåårsperiod som direkt påverkar spelaren framtida utveckling.
21:25
Citat:

För mig är det solklart var Sveriges "största" talang spelar, även om jag hatar att slänga runt med såna epitet då vad som helst kan hända inom en tvåårsperiod som direkt påverkar spelaren framtida utveckling
Wtf
Citera
2014-08-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
18:44

21:25

Wtf

Han kanske var arg och gjorde något idiotiskt.
Citera
2014-08-27, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Norrköpings återkomst 2008 var ju heller ingen höjdare, man tog väl knappt en enda seger under hela serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Syrianska nu i fjol plockade bara 14p på 30 matcher, lika många poäng som Enköping gjorde på 26.

Gais tog ju dock endast 12p så det återstår att se om BP slår Gais i uselhet.

Ja, poängmässigt är en sak, jag tänkte faktiskt mest sett till hur jag minns dom i spelmässig uselhet... Norrköping tog trots allt 20pinnar 2008. (raden 4-8-18 31-58).
Fjolårets Syrianska hade jag glömt totalt, det låg för nära i tiden helt enkelt...

Citat:

Var det inte just det Kjetil gjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in