2014-08-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så det räcker inte med de rapporter där man har identifierat nästan hela planet? Du måste ha en namnetikett framför en bild också?

När de som rapporterar är korrupta så ja, då räcker det inte med att någon säger/skriver en sak
Citera
2014-08-26, 13:12
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Debunkers (den gruppen du verkar tillhöra) påstår det. De påstår att planet höll en hastighet som var långt över vad planet är byggt för att klara.

Jag pratar väl för fan inte om hastigheten människa!!! Jag pratar givetvis om lyktastolparna!

Citat:
Om du frågar mig personligen så inte en chans, planet kan omöjligen ha så hög hastighet vid så låg höjd

Så du har också din egen fysik? Inte konstigt att du får svårt med förståelsen...
Citera
2014-08-26, 13:14
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
När de som rapporterar är korrupta så ja, då räcker det inte med att någon säger/skriver en sak

Så varför ska vi då ens prata? Om du har carte blanche att när du vill förneka vilka fakta du vill?

Och säg mig....vilken källkritik använder du dig av gentemot konspirationsteoretikerna?
Citera
2014-08-26, 13:15
Medlem
Citat:
Haha, de uträkningarna skulle jag vilja att du presenterar.....fixar du det?

För övrigt är det så att lyktstolparna i fråga var designade att lossna från sina fästen vid en viss kraft, för att göra eventuella trafikolyckor säkrare. Men det har du nog också missat...

[Edit: Jaha, där var jag tvåa på pucken....]

Här har du en film på lyktstolpar man krockar med. Att döma av den filmen så var lyktstolparna från Pentagon inte ens av typen som skall böja sig vid krock
https://www.youtube.com/watch?v=ER142t-7cJ8
Citera
2014-08-26, 13:16
Medlem
Citat:
Så varför ska vi då ens prata? Om du har carte blanche att när du vill förneka vilka fakta du vill?

Och säg mig....vilken källkritik använder du dig av gentemot konspirationsteoretikerna?

Om jag skall tro på något så behöver man kunna bevisa att det man säger är sant, det är en rätt normal åsikt. Vi har ett helt rättsväsende som baseras på den principen
Citera
2014-08-26, 13:24
Bannlyst
Citat:
Då tycker jag att du ska finna felet i uträkningen som postades innan. Fast det är klart, det kräver ju högstadiekompetens...

Du tror att småfåglar väger 30 kg styck? Tramskällan snake kom med började med att ljuga om var stolparna träffades så den var lika oseriös som allt annat trams från er sida.

Citat:
Vad kul att du får uppfinna egen fysik. Måste vara smidigt att övertyga sig själv då?

Du förnekar att Boeingen färdades långt över sin WMO? WOW! Första gången tom för en debunker.

Citat:
Han har alltså erkänt att han var end el av stor konspiration? Vad kul, presentera detta! Lustigt bara att jag tvivlar på detta påstående...

Det har jag gjort. I korrekta tråden och med 3 filmer. Läs på som sagt, jag är inte här för att mata dig som den lilla okunniga bebis som du är.

Citat:
Vilket kan bero på att planet färdades ganska fort...

Missar man en Boeing 50 meter över sitt huvud pga fart menar du? Då kanske man hade hört något om inte annat.

Citat:
Lögn. Finns ju massvis!

Nope det gör det inte.

Citat:
Förutom ögonvittnen, kroppar och vrakdelar då. (Samt i viss mån övervakningskameror)

Pratar om massan av debrin.

Citat:
Om du har tillåtelse att när som helst förneka bevis så vet jag inte vad en diskussion tillför frågan? Då är det väl bättre att tar på dig foliehatten och pratar med en spegel eller nåt..

Förneka bevis? Dom som låg bakom 9/11 tycker du är en lämplig källa? Du är ju sanslös. Lite som att vilja ha en seriös diskussion om rasbiologi och du drar upp Mein Kampf som enda källa på den vita rasens överlägsenhet.

Citat:
Inte nog med att du tar dig rätten att förneka bevis...du får tydligen hitta på egna också.

Ta dig i kragen och kom med i matchen, annars finns det ingen idé att ens prata med dig. Egen fysik, lögner, påhittade bevis och förnekande av bevis....du är ett stort jävla skämt.

Hitta på egna? Ser man en Boeing när allt som syns är lite rök har man extremt livlig fantasi mer än så finns ju inte säga, då ser man precis det man vill se men det har ju ingenting med verkligheten att göra. Du är ju dock lika svepande som vanligt så vad du faktiskt har ett problem med vet jag inte.
Man ser ingen Boeing på filmerna, punkt.

Citat:
Baserat på vad? Din egen påhittade fysik?

Sunt förnuft när ett plan flyger rakt in i en vägg och exploderar i nästan 600 mph. Ni är ju dock lika jävla kalasinkonsekventa som vanligt, sagan om det magiska eldklotet har ni gjort till en absolut nödvändighet för att få ihop ert trams i samtliga byggnader och ologiska och extrema starka bränder 80 meter till vänster och 3 våningar bort är inget konstigt för "elden sprider sig" men kroppen från den abosluta impacten av planet tror du har klarat sig. Människor är mer stryktåliga än kevlar i din bok och det är ingeeeeeeeeet konstigt alls.
Citera
2014-08-26, 13:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här har du en film på lyktstolpar man krockar med. Att döma av den filmen så var lyktstolparna från Pentagon inte ens av typen som skall böja sig vid krock

Hahaha, du tittade inte ens klart på filmen va??

Det här programmet är från England, 1,28 in i filmen berättar de att det finns säkrare lyktstolpar i länder som Sverige, Finland, Norge och USA.... Sen handlar resten av filmen om hur säkra dessa är och hur de böjer sig för att undvika att skada bilarna...
Tack för hjälpen med att motbevisa dina egna dumheter.

Edit: Mer från pilotsfor911truth.org så vi slipper beskyllningar om förfalskningar från Burros.
Angående stolparna utanför Pentagon:
The transformer style base is breakaway since the pole bolts do not go through it to the ground. The casing breaks away. There is another style of breakaway base where the bolts are designed to sheer. The standards created in 1985 require the bases to break with a 1979 VW Rabbit hitting it at 20 MPH, 23 inches off the ground. The higher up you hit the pole the less force it takes.
http://pilotsfor911truth.org/forum/lofiversion/index.php?t68.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-26 kl. 13:39.
Citera
2014-08-26, 13:45
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Nej, de skulle lossna från sina fästen vad jag förstått (det finns mer än ETT sätt att öka säkerheten).
Senast redigerad av Fiffiniffi 2014-08-26 kl. 13:48.
Citera
2014-08-26, 13:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om jag skall tro på något så behöver man kunna bevisa att det man säger är sant, det är en rätt normal åsikt. Vi har ett helt rättsväsende som baseras på den principen

Så du tror alltså att det flög in en missil i Pentagon, för att du anser att det är BEVISAT? Var finns bevisen?
Citera
2014-08-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hahaha, du tittade inte ens klart på filmen va??

Det här programmet är från England, 1,28 in i filmen berättar de att det finns säkrare lyktstolpar i länder som Sverige, Finland, Norge och USA.... Sen handlar resten av filmen om hur säkra dessa är och hur de böjer sig för att undvika att skada bilarna...
Tack för hjälpen med att motbevisa dina egna dumheter.

Men du kan lätt se på bilder från lyktstolpar som gått sönder att de inte är av den typen. Om en lyktstolpe skall vara säker behöver den kollapsa (förlora sin styrka) vid krock. inte böja sig eller "skäras" av.
Citera
2014-08-26, 13:49
Medlem
Citat:
Så du tror alltså att det flög in en missil i Pentagon, för att du anser att det är BEVISAT? Var finns bevisen?

Det finns inget 100% bevis för något men om man tittar på inblandade företag, aktieutveckling samt insidertrading så kan man snabbt misstänka en del företag. Tittar man sedan på de skador som orsakats blir blir det säkrare. Tittar man på tekniken som behövs så finns det inte så mycket kvar att gå på.

Sannolikhetsmässigt kan man komma mycket nära. Låt säga att sannolikheten är 99%, då räcker det för mig
Citera
2014-08-26, 13:51
Medlem
Citat:
Nej, de skulle lossna från sina fästen vad jag förstått (det finns mer än ETT sätt att öka säkerheten).
Då har du förstått fel, det där är ingen säker lyktstolpe om de enbart lossnar från fästena. Det kan du lätt räkna på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in