Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Varför ljög han redan i polisförhören om googlandet då? Varför dra en vals om kompisars valpar som hade svårt att gå i trappor?
Jag är dock beredd att lägga ner hundsnacket, men du får nog lov att inse att du ägnar dig åt önsketänkande när du ser Kristoffers berättelse som "trovärdig" och den mest sannolika förklaringen. "Olyckliga omständigheter" innebär att hunden inte i normalfallet har tungan framme. Fick den en rejäl stöt så borde den ha dött tämligen direkt och då finns ingen rimlig förklaring till varför han ska googla. Det är för mycket egendomliga omständigheter kring hela händelsen för att en person som inte är biased åt Kristoffers oskuld skulle kunna komma fram till att det säkert gick till precis som han påstår. Däremot tror jag absolut inte att det var någonting planerat som utfördes av grymhet eller nån sjuk morbid fantasi. Hans känslor för hunden är äkta, men tyvärr blir människor ofta lika eller mer arga när de anklagas för något de har skuld till som när de är helt oskyldiga. Så hans reaktioner säger oss inte mycket om vad som egentligen hände heller.
Har du ens reflekterat över att han kanske INTE ljuger?
Det var en valp som förmodligen var understimulerad och bet på allt den kom åt(EFTER rensningen som gjordes i februari fanns det kanske inte lika mycket att bita i) därför att tänderna växte. Valpar brukar inte ha särskilt bra koordination heller, så tungan kan mycket väl ha kommit emellan och blodvite uppstått. Blodvitet kan ha uppstått
innan hunden tuggade på elkabeln. Det vet vi inte för KJ säger att han låg och sov.
Jag kan hålla med om att KJ var en udda figur. Han har två diagnoser och reagerar inte som en normal människa. Du, med flera, gör misstaget att inte ha detta i åtanke när du sedan gör dina subjektiva bedömningar utifrån hans handlande.
KJ var inte särskilt lämplig på att ta hand om en hund, men det gör honom inte per automatik till en mördare.