2014-08-26, 11:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att detta var ett gyllene tillfälle för BI att bli av med den besvärlige grannen?

Jag konstaterar att KJ var en jobbig granne. Efter man hört grannarna. Har du någon annan synpunkt på det?
Citera
2014-08-26, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag konstaterar att KJ var en jobbig granne. Efter man hört grannarna. Har du någon annan synpunkt på det?
Jag konstaterar att du skrev: "Jag tror den grannen är glad att det nu blivit lugnare", därför min fråga.
Citera
2014-08-26, 11:17
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Första förhöret med BI sid 182:

BI kompletterar med nya uppgifter sid 184:

Yterligare komplettering sid 185:

o.s.v, o.s.v

Varför länkar du det där till mig för? Syftade på Michael också.
Tyst i Kjs lägenhet enligt dig kanske, men enligt grannar så var det inte tyst!

fup 195
Michael uppger att Kristoffer vid flertalet tillfällen levt om nattetid.
Michael berättar att han arbetar som chaufför och stiger upp tidigt och att han har irriterat sig
att det är så livat hos Kristoffer på sent.
Michael har känt sig irriterad på att det var oljud så ofta och så pass sent.
Michael känner igen ljudet från att borra i en betongvägg.Det har låtit som att han snickrat nattetid.
Senast redigerad av henkess 2014-08-26 kl. 11:52.
Citera
2014-08-26, 11:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hurreduru!
Du skarvar och lägger till i dina historier...sprider rykten vidare som BI har startat, skäms på dig!
Vi borde alla här vara överens om att BI ska kastas i slasken för han är inte trovärdig för fem öre utan enbart en person som skadat fallet och försvårat utredningen.
Undra hur mycket resurser polisen lagt ut på att kolla BIs skitsnack.

Har du länken kvar till din lååånga lista?

Varför ska vi vara överens om det? Jag är långt ifrån säker på att hans iakttagelser är korrekta, men det finns sannerligen inte fakta i målet som gör att de kan avfärdas som osanna "rykten". Dessutom är de hämtade från förhör i FUP. Att kalla det för "rykten" eller "trådsanningar" är till lika delar löjligt och gravt missvisande.
Citera
2014-08-26, 11:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nu är det inte riktigt det han sa. Men det kan vara sant att han tidigare har googlat på "hund annatomi", av den anledning som han uppgav. När jag skriver början på en tidigare sökning i min webbläsare kommer den tidigare sökningen fram. Jag har framfört teorin att han sökte på "hund", och "hund annatomi" fanns i sökhistoriken, och det blev det oavsiktligt.

Ja, precis som det kan vara sant att en ondsinnad planteringsmördare smetade blod i Kristoffers bil och att det existerade tre likartade tejprullar som alla var delade på ungefär samma sätt på mitten: Vatchareeyas som hon glömde hos Kristoffer, Kristoffers egen som han tappade bort och den som mördaren använde för tejparrangemanget i håret.

Om det är en rimlig eller sannolik förklaring är en annan sak. Fast jag kan avundas dig din strategi: Det är inte många bevis i vilket mål som helst som inte kan bortförklaras med den.
Citera
2014-08-26, 11:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Om hunden dör av elchocken kommer blodet att fortsätta rinna en stund.
Hur lång "stund"? - Hur länge beräknar du att de anatomiska sökningarna via Google tog? Framtagandet av kompresser? - Gör gärna en tidsstudie på vad som måste ha utspelat sig inne i lägenheten och ställ sedan detta mot att blod återfanns även i trappan och i snön ute på gården.
Citera
2014-08-26, 11:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag konstaterar att du skrev: "Jag tror den grannen är glad att det nu blivit lugnare", därför min fråga.

Visst hade det varit ett gyllene tillfälle, men vi är fortfarande kvar i verkligheten här.
(Dom flesta av oss iaf)
Citera
2014-08-26, 12:32
Bannlyst
Citat:

Vem är inte glad att ha lugna grannar? Vill du ha KJ som granne, att han bosätter sej vägg i vägg med dej våren 2020?
Citera
2014-08-26, 12:34
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför ljög han redan i polisförhören om googlandet då? Varför dra en vals om kompisars valpar som hade svårt att gå i trappor?

Jag är dock beredd att lägga ner hundsnacket, men du får nog lov att inse att du ägnar dig åt önsketänkande när du ser Kristoffers berättelse som "trovärdig" och den mest sannolika förklaringen. "Olyckliga omständigheter" innebär att hunden inte i normalfallet har tungan framme. Fick den en rejäl stöt så borde den ha dött tämligen direkt och då finns ingen rimlig förklaring till varför han ska googla. Det är för mycket egendomliga omständigheter kring hela händelsen för att en person som inte är biased åt Kristoffers oskuld skulle kunna komma fram till att det säkert gick till precis som han påstår. Däremot tror jag absolut inte att det var någonting planerat som utfördes av grymhet eller nån sjuk morbid fantasi. Hans känslor för hunden är äkta, men tyvärr blir människor ofta lika eller mer arga när de anklagas för något de har skuld till som när de är helt oskyldiga. Så hans reaktioner säger oss inte mycket om vad som egentligen hände heller.

Har du ens reflekterat över att han kanske INTE ljuger?

Det var en valp som förmodligen var understimulerad och bet på allt den kom åt(EFTER rensningen som gjordes i februari fanns det kanske inte lika mycket att bita i) därför att tänderna växte. Valpar brukar inte ha särskilt bra koordination heller, så tungan kan mycket väl ha kommit emellan och blodvite uppstått. Blodvitet kan ha uppstått innan hunden tuggade på elkabeln. Det vet vi inte för KJ säger att han låg och sov.

Jag kan hålla med om att KJ var en udda figur. Han har två diagnoser och reagerar inte som en normal människa. Du, med flera, gör misstaget att inte ha detta i åtanke när du sedan gör dina subjektiva bedömningar utifrån hans handlande.

KJ var inte särskilt lämplig på att ta hand om en hund, men det gör honom inte per automatik till en mördare.
Citera
2014-08-26, 12:39
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur lång "stund"? - Hur länge beräknar du att de anatomiska sökningarna via Google tog? Framtagandet av kompresser? - Gör gärna en tidsstudie på vad som måste ha utspelat sig inne i lägenheten och ställ sedan detta mot att blod återfanns även i trappan och i snön ute på gården.

Du menar dropparna på loftgången och i trappen, samt den enorma blodpölen? (som bara Bengt Isaksson såg)
Citera
2014-08-26, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ganska solklart alltså. Då vet vi att:

1) En hund kan du av att tugga på 230V elkablar.
2) En hund kan börja blöda av att tugga sig på tungan.
3) En hund som blöder från tungan kan blöda kraftigt.

KJ's berättelse är trovärdig och stärks också av teknisk bevisning. Han försökte kontakta sina släktingar för hjälp och hand försökte rädda sin älskade hund genom att googla "hund annatomi".

Tyvärr var det försent.. och han begravde hunden på ett värdigt sätt i älven.

Såja. Nu när RYKTET om hunden är begravt... kan vi gå vidare i konsensus nu och diskutera skriken som BI hörde istället? Varför hörde ingen annan boende skriken? Förhörde inte Polisen dessa?

Nej KJ´s berättelse är inte trovärdig. KJ är inte trovärdig, det borde väl vara klart vid det här laget eller har du inte hängt med i tråden, läst fup och domar?
Citera
2014-08-26, 12:41
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Har du hört grannarna?

Har frågat dig tidigare - är du möjligtvis inblandad i utredningen?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in