2014-09-07, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du är inte ens lustig, och mormors säng är hel. Men flera av AB:s påståenden i TR och HR har visat sig vara osanna. Hon raserade pappa JJ:s trovärdighet med falskt bevis och osant återgivande av uppgift i tidigare förhör.

De var inte AB utan JJ själv som raserade pappa JJ:s trovärdighet. Men lätt att det blir så när halmstrån ska gripas och ett vittne helt utan betydelse ska försöka få sin styckmördare till son att framstå som oskyldig.
Citera
2014-09-07, 00:22
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
De var inte AB utan JJ själv som raserade pappa JJ:s trovärdighet. Men lätt att det blir så när halmstrån ska gripas och ett vittne helt utan betydelse ska försöka få sin styckmördare till son att framstå som oskyldig.

Hurdå?
Citera
2014-09-07, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Självklart, dumma mig. Självfallet skulle JJ ha ställt sig upp och skällt ut AB för påståendet att KJ mobil befann sig i Trängforsens cell när de var på väg till Beijer, och särskilt när hon osant återgav vad han hade sagt i TR.

JJ försökte ge sin son alibi, men det raserade AB med sitt beteende, och det gick HR på, samtidigt som de godtog att MB hade alibi utan vidare.
Citera
2014-09-07, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Absolut ska jag svara på din fråga och jag hoppas du sen gör det samma.
Jag tror varken bloggen eller tråden har kommit fram med någon enskild uppgift som är resningsgrundande.
Tack Namibia1.
Du svarade själv på din fråga till mig. Jag håller med dig. Inte sett skit som styrker en resning.
Citat:
Det som däremot är intressant är att indicierna och frågetecken rätas ut. Det finns några blogginlägg som är extra intressant och det är så klart Trångfors masten, att EMF ljuger om att hon har kollat i KJs mobil, att AB påstår att JJ sagt något han aldrig sagt, att US låtsades som att hon inte kände till anledningen till varför KJ valde att söka i Sävast trots att polisen uppenbarligen kollat upp uppgiften och det bekräftar att KJ talade sanning.
Intressant är också att spaningen är urusel och Selini verkar sitta och ljuga under ed. Att polisen med flit överdrivit blodmängden i bagaget, trots att dom vet att ena fläcken ej är blod så monterar dom in den i sitt bildmontage. Frågan är om detta verkligen är allt?
Än en gång så är det exakt på det här viset som konspirationsteoretiker/rättshaverister agerar. Dina vantolkningar här ovan är skolexempel på hur ni agerar. Inte ett skit av värde eller substans som är användbart i något sammanhang till fördel för den dömde styckmördaren Kristoffer Johansson.
Citat:
Så berätta vad ni som tror att KJ är skyldig har bidragit med? Har ni hittat något av värde? Något som styrker att KJ skulle vara GM?

Kom ihåg att de saker jag räknat upp finns det bevis för så kom inte med några skitindicier utan ren fakta som kan styrkas med teknisk bevisning!
Självklart får även andra svara på detta om ni kan.
Rykten och indicier undanbedes!
Det är ett antal deltagare här med en sak gemensamt. Man har utan framgång försökt att med sakargument och hänvisningar till fuppen och domarna försöka få er till att ta till er fakta. Ni konspirationsteoretiker/rättshaverister är totalt oförmögna att ta till er fakta

Att som du hänvisa till att det ljugs hejvilt av utredare, åklagare och Gud vet vad är enbart tragiskt.

Jag grundar mitt ställningstagande på materialet i fuppen och domarna där de sammantagna indicierna och bevisen räcker för att fälla styckmördaren Kristoffer Johansson.

Med detta Namibia1 som svar från mig får du nöja dig dig då jag inser att det är fullständigt meningslöst att föra en diskussion med er konspirationsteoretiker/rättshaverister. Jag är tveksam till att ett erkännande från styckmördaren Kristoffer Johansson hade fått er att ändra inställning. Med all säkerhet så hade ni förklarat bort det med något begåvat som att han medicineras fel så att han inte vet vad han säger eller någon har med hot tvingat honom till ett erkännande.

Jag är klar med ert meningslösa cirkelresonemang. Handen på hjärtat. Har ni lyckats övertyga någon om styckmördaren Kristoffer Johanssons oskuld?
Citera
2014-09-07, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hurdå?

Vilket intryck gav JJ på dej i TR och HR? (och kanske i polisförhör?)
Citera
2014-09-07, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Tack Namibia1.
Du svarade själv på din fråga till mig. Jag håller med dig. Inte sett skit som styrker en resning.

Än en gång så är det exakt på det här viset som konspirationsteoretiker/rättshaverister agerar. Dina vantolkningar här ovan är skolexempel på hur ni agerar. Inte ett skit av värde eller substans som är användbart i något sammanhang till fördel för den dömde styckmördaren Kristoffer Johansson.

Det är ett antal deltagare här med en sak gemensamt. Man har utan framgång försökt att med sakargument och hänvisningar till fuppen och domarna försöka få er till att ta till er fakta. Ni konspirationsteoretiker/rättshaverister är totalt oförmögna att ta till er fakta

Att som du hänvisa till att det ljugs hejvilt av utredare, åklagare och Gud vet vad är enbart tragiskt.

Jag grundar mitt ställningstagande på materialet i fuppen och domarna där de sammantagna indicierna och bevisen räcker för att fälla styckmördaren Kristoffer Johansson.

Med detta Namibia1 som svar från mig får du nöja dig dig då jag inser att det är fullständigt meningslöst att föra en diskussion med er konspirationsteoretiker/rättshaverister. Jag är tveksam till att ett erkännande från styckmördaren Kristoffer Johansson hade fått er att ändra inställning. Med all säkerhet så hade ni förklarat bort det med något begåvat som att han medicineras fel så att han inte vet vad han säger eller någon har med hot tvingat honom till ett erkännande.

Jag är klar med ert meningslösa cirkelresonemang. Handen på hjärtat. Har ni lyckats övertyga någon om styckmördaren Kristoffer Johanssons oskuld?
Men, det är just på lögner av utredare, åklagare och Gud vet vad är vad FUP och domar bygger på!
Citera
2014-09-07, 00:38
Medlem
MrFolds avatar
Jag undrar om två läger i en tråd någonsin har haft så totalt skilda världsbilder. Det handlar ju liksom inte bara om vad man tycker i skuldfrågan, hela synen på verkligheten i form av de fakta som finns tillgängliga genom FUP, inspelade förhör från rättegångarna, domar är helt åtskild.

Ofta kan man ju ändå förstå varför meningsmotståndare resonerar som de gör, men här är det i princip omöjligt. Fast jag märker ju att ni som tror på Kristoffers oskuld verkar uppleva det hela som att hela världen har blivit galen och dömt en stackars kille på ingen bevisning alls, bara för att han är lite udda typ och för att få någon dömd. Jag antar att ni känner er som ropande röster i öknen.

Bloggen har rört upp lite damm, men i grunden tröskar vi bara samma frågor som vi redan tjafsat om ett halvdussin gånger eller mer. Det är en gåta varför vi håller på, jag har svårt att själv begripa varför jag dras tillbaka till denna tråd gång på gång. Mördaren är ju dömd, han sitter på Kumla och vad spelar det för roll att ett litet gäng människor sitter på en nätsajt och tror att de ska få resning för att man glömt bort några ord i en mening i tingsrättsdomen eller att en uppgift om en mobilmast var fel.

Jag antar att svaret är att vi lagt ner en så orimlig jävla mängd tid på det här fallet många av oss att det känns surt att behöva släppa det och därmed släppa det "expertkunnande" vi byggt upp genom att läsa FUP fram och tillbaka och lyssna på filer med förhör. Det har väl fyllt någon slags mening i våra liv och det blir ett tomrum om man nu bara ska lämna det bakom sig. Inte vet jag. Absurt är det vi håller på med, men jag vet inte om jag kommer att sluta i brådrasket.

Mot 100 K poster i tråden! Det kanske skulle kunna vara det första vi någonsin enats om?
Citera
2014-09-07, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, det är just på lögner av utredare, åklagare och Gud vet vad är vad FUP och domar bygger på!
Nu börjar du att bli riktigt pinsam. Uppenbarligen så tryter även dina argument. Det är inte första gången de senaste dagarna som du bemöter andra med att bara vända på andras inlägg. Är du konstruktiv nu? Just det. Många inlägg blir det. Kvantitet i första rummet Quarrel.

Som flera i tråden påpekat till er konspirationsteoretiker/rättshaverister, i ett så omfattande material som t.ex den aktuella fuppen här så är det naturligt att det smyger in sig lite småfel. Om man då vill gripa det berömda halmstrået och basunera ut att man i utredningen manipulerar och ljuger så ter man sig enbart som desperat. Menar du att detta gjort att Kristoffer Johansson har blivit felaktigt dömd?

Spydig och dryg är även det ett beprövat knep som du och dina jämlikar begagnar er av. Återigen pinsamt låg nivå.

Är det din personliga uppfattning att ert arbete kommer att resultera i resning för den dömde styckmördaren Kristoffer Johansson?
Citera
2014-09-07, 01:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu börjar du att bli riktigt pinsam. Uppenbarligen så tryter även dina argument. Det är inte första gången de senaste dagarna som du bemöter andra med att bara vända på andras inlägg. Är du konstruktiv nu? Just det. Många inlägg blir det. Kvantitet i första rummet Quarrel.
Kvalitet, inte kvantitet. Jag vände ditt eget grepp mot dig.
Citat:
Som flera i tråden påpekat till er konspirationsteoretiker/rättshaverister, i ett så omfattande material som t.ex den aktuella fuppen här så är det naturligt att det smyger in sig lite småfel. Om man då vill gripa det berömda halmstrået och basunera ut att man i utredningen manipulerar och ljuger så ter man sig enbart som desperat. Menar du att detta gjort att Kristoffer Johansson har blivit felaktigt dömd?
Det är inte halmstrån, det är nylontampar. Ja, KJ är inte dömd på övertygande bevisning, när man granskar bevisningen.
Citat:
Spydig och dryg är även det ett beprövat knep som du och dina jämlikar begagnar er av. Återigen pinsamt låg nivå.
Vem är min jämlike?
Citat:
Är det din personliga uppfattning att ert arbete kommer att resultera i resning för den dömde styckmördaren Kristoffer Johansson?
Vet ej.
Citera
2014-09-07, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hitintills är det bara tre saker som smulats sönder: Mormors säng, en viss kniv med kulförsett handtag samt delar av ett släpvagnsflak.

Det hyrdes en släpkärra 22mars 2013. Att man lagar en befintligt ägd släpkärra för att slippa hyra en gång till är inget konstigt.
Citera
2014-09-07, 02:25
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Tack Namibia1.

Så du menar att du inte kan nämna ett endaste litet exempel på något bevis som ni grävt fram?
Ni som är så övertygad om hans skuld och ändå inget som styrker era teorier grundat på fakta utan fortfarande bara indicier, rykten och fantasier.

Ta och fundera på varför...

Bara för att du fetar betyder det inte att det blir sanning... ja han är dömd men frågan är om han är rätt GM
Senast redigerad av Namibia1 2014-09-07 kl. 02:28.
Citera
2014-09-07, 03:04
Bannlyst
Citat:
Så du menar att du inte kan nämna ett endaste litet exempel på något bevis som ni grävt fram?
Ni som är så övertygad om hans skuld och ändå inget som styrker era teorier grundat på fakta utan fortfarande bara indicier, rykten och fantasier.

Ta och fundera på varför...

Bara för att du fetar betyder det inte att det blir sanning... ja han är dömd men frågan är om han är rätt GM
Jag grundar mitt ställningstagande på materialet i fuppen och domarna där de sammantagna indicierna och bevisen räcker för att fälla styckmördaren Kristoffer Johansson
Kan du inte läsa och ta in vad jag skriver? Jag är övertygad om hans skuld och min bedömning gör jag som jag tidigare har sagt på fuppen och domarna. Du är enbart tramsig nu. Det handlar för f*n inte om att ta fram något. Att sanna konspirationsteoretiker/rättshaverister duckar för fakta och är oförmögna värdera de underlag som föreligger är legio i sammanhang som dessa. Jag beklagar att det förhåller sig så med dig.

Dessutom så väljer jag att tala för mig själv. Vad andra "har tagit fram" får du fråga dem om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in