Jag undrar om två läger i en tråd någonsin har haft så totalt skilda världsbilder. Det handlar ju liksom inte bara om vad man tycker i skuldfrågan, hela synen på verkligheten i form av de fakta som finns tillgängliga genom FUP, inspelade förhör från rättegångarna, domar är helt åtskild.
Ofta kan man ju ändå förstå varför meningsmotståndare resonerar som de gör, men här är det i princip omöjligt. Fast jag märker ju att ni som tror på Kristoffers oskuld verkar uppleva det hela som att hela världen har blivit galen och dömt en stackars kille på ingen bevisning alls, bara för att han är lite udda typ och för att få någon dömd. Jag antar att ni känner er som ropande röster i öknen.
Bloggen har rört upp lite damm, men i grunden tröskar vi bara samma frågor som vi redan tjafsat om ett halvdussin gånger eller mer. Det är en gåta varför vi håller på, jag har svårt att själv begripa varför jag dras tillbaka till denna tråd gång på gång. Mördaren är ju dömd, han sitter på Kumla och vad spelar det för roll att ett litet gäng människor sitter på en nätsajt och tror att de ska få resning för att man glömt bort några ord i en mening i tingsrättsdomen eller att en uppgift om en mobilmast var fel.
Jag antar att svaret är att vi lagt ner en så orimlig jävla mängd tid på det här fallet många av oss att det känns surt att behöva släppa det och därmed släppa det "expertkunnande" vi byggt upp genom att läsa FUP fram och tillbaka och lyssna på filer med förhör. Det har väl fyllt någon slags mening i våra liv och det blir ett tomrum om man nu bara ska lämna det bakom sig. Inte vet jag. Absurt är det vi håller på med, men jag vet inte om jag kommer att sluta i brådrasket.
Mot 100 K poster i tråden! Det kanske skulle kunna vara det första vi någonsin enats om?