2012-08-21, 08:49
Medlem
SectorAlarms avatar
Hej!

Sector Alarm är dels en certifierad anläggarfirma och har godkända produkter enligt SBSC (Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering). Alla våra installatörer går en gedigen utbildning av våra certifierade larmingenjörer.

En säljare/säkerhetskonsult från Sector Alarm har som huvuduppgift att söka upp och träffa människor som är behov av trygghet i hemmet. Tanken är att skapa en diskussion om säkerhet för alla i familjen. Om kunden väljer att gå vidare lämnas all projektering och installation av larmutrustningen till en Sector Alarm godkänd installatör.

Säljaren ska med andra ord inte prata om vad kunden ska ha eller inte ha, det överlåter de till våra installatörer.

Med vänliga hälsningar,
Niklas Bikic, Webbansvarig Sector Alarm
Citera
2012-11-20, 00:39
Medlem
MattssonJs avatar
Vad erbjuder ni för säkerhet menar du?
Ett trådlöst larm, som kostar multum att utöka? Kostar extra att anpassa om man har husdjur?
Värdelös batteritid på ir-deckare och magnetkontakter, som orsakar att larmet ej fungerar och en tekniker kommer ut på plats, felsöker och byter batterier för mer än vad kunden själv kan göra?
Värdelös kameraövervakning, vad har ni för bildkvallitét, 0,4 mega pixel, inte är det mer...? Många (JA) för er blir det på mina frågor...
Skrämseltaktik.... När ska ni lära er?

Ni är välkomna hem till mig för en genomgång av säkerhet, ni kommer nog att erbjuda mig en säkerhetsklass 1, för mer kunskap har ni nog inte...!
Citera
2012-11-20, 07:46
Medlem
SectorAlarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattssonJ
Ni är välkomna hem till mig för en genomgång av säkerhet, ni kommer nog att erbjuda mig en säkerhetsklass 1, för mer kunskap har ni nog inte...!

Hej igen!

Larmklass 1 är alldeles lagom för att larma bostäder. Vad gäller teknik och utrustning så är det inte viktigt hur många pixlar en kamera har, utan vad som sker när larmet väl har gått. Kan larmcentralen identifiera någon i hemmet så kan vi skicka polis eller räddningstjänst direkt. Har du en kamera med en massa megapixlar, utan åtgärd, så finns det nog en stor chans att den brinner upp vid ett brandlarm.

Hemlarm är till för hemmet och ska inte vara allt för tekniskt för kunden. Det ska vara enkelt att använda men ändå tryggt, och det lyckas vi med, fråga gärna våra 200.000 kunder.
Citera
2013-08-15, 16:48
Medlem
Säljare hos SECTOR ALARM i Uppsala?

Tjena!
Jag har blivit kallad till intervju hos Sector Alarm i Uppsala där mina arbetsuppgifter lyder som följande...

Arbetsbeskrivning:
Som säljare hos Sector Alarm kommer du jobba med uppsökande face-2-face-försäljning. Du arbetar aktivt med att boka och genomföra besök hos privatpersoner där du presenterar våra tjänster och produkter. Arbetstiderna är förlagda till eftermiddag och kväll. Tjänsten är på heltid.

Det står även att lönen är "rörlig"

Då jag precis har gått ut gymnasiet uppskattar jag såklart jobbchansen, men skulle uppskattas om någon med erfarenhet från detta arbete kunde berätta lite smått om Lönen, arbetsmiljön, lätt/svårt att sälja mm.
Citera
2013-08-15, 16:51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riejuman
Tjena!
Jag har blivit kallad till intervju hos Sector Alarm i Uppsala där mina arbetsuppgifter lyder som följande...

Arbetsbeskrivning:
Som säljare hos Sector Alarm kommer du jobba med uppsökande face-2-face-försäljning. Du arbetar aktivt med att boka och genomföra besök hos privatpersoner där du presenterar våra tjänster och produkter. Arbetstiderna är förlagda till eftermiddag och kväll. Tjänsten är på heltid.

Det står även att lönen är "rörlig"

Då jag precis har gått ut gymnasiet uppskattar jag såklart jobbchansen, men skulle uppskattas om någon med erfarenhet från detta arbete kunde berätta lite smått om Lönen, arbetsmiljön, lätt/svårt att sälja mm.

Rörlig lön låter som att du kommer få jobba på provision. Dvs lönen avgörs av hur mycket du säljer. Se till så att du får en ordentlig grundlön och sen rörlig del över det.

Erfarenheten som du kommer få från jobbet är att du kommer bli len i truten och det kommer boosta dina sociala färdigheter vilket är bra.
Citera
2013-08-15, 17:13
Medlem
Lön: Ju mer du säljer ju mer lön. Inget sålt, ingen lön. Lönetrappa, mer i lön när du sålt dina första 30 larm t ex. Du kan alltså jobba heltid och få noll i kuvertet.

Ha stenkoll på hur mycket du säljer. Om du kan, scanna eller ta kort på alla färdiga kontrakt. Säljbranschen är skumraskens, lita på dig själv, inte löneavdelning eller chef. Kunden har ångerrätt i 14 dagar, så räkna inte med ett sälj förens det gått 14 dagar. Poängtera alltid ångerrätten. När kunden får papper om ångerrätt börjar den gälla.

Erfarenhet:
Du kommer bli socialt orädd. Är du duktig kommer du växa som person. Att knacka dörr är en spännande säljform. Framtida arbetsgivare kommer se dig som socialt kompetent och intressant. Är ovanligt med dörrknackning idag.
Detta är vad jag upplevt.

PM:a mig om du har frågor, har väldigt mycket erfarenhet.
Citera
2013-08-15, 17:31
Medlem
ok ok, vet någon om det kommer vara möjligt att förhandla sig till en fast grundlön + provision eller är det i princip helt otänkbart? och var tror ni en snittlön då man enbart går på provision skulle ligga på?
Citera
2013-08-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riejuman
ok ok, vet någon om det kommer vara möjligt att förhandla sig till en fast grundlön + provision eller är det i princip helt otänkbart? och var tror ni en snittlön då man enbart går på provision skulle ligga på?

Du kan inte förhandla någonting. De byter personal ofta och du är bara värd något om du säljer. Funkar det inte för dig så är det tack och hej.

Säljer du tio larm får du kanske 8000 efter skatt. De bästa säljer typ 40-50. Är du sjukt duktig på att sälja så finns det pengar att tjäna. Alla toppsäljare som jag känner till ljuger dock som fan för kunderna. Säljer du bra så kan man få nån present, typ ett Xbox eller nåt annat som de tror att kidsen kan betala hyran med.
Citera
2013-08-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Question
Du kan inte förhandla någonting. De byter personal ofta och du är bara värd något om du säljer. Funkar det inte för dig så är det tack och hej.

Säljer du tio larm får du kanske 8000 efter skatt. De bästa säljer typ 40-50. Är du sjukt duktig på att sälja så finns det pengar att tjäna. Alla toppsäljare som jag känner till ljuger dock som fan för kunderna. Säljer du bra så kan man få nån present, typ ett Xbox eller nåt annat som de tror att kidsen kan betala hyran med.

bara att ljuga på då hehe
Citera
2013-08-15, 17:54
Medlem
Du kommer trivas bra på företaget. Lycka till!
Citera
2013-08-15, 18:17
Medlem
arreponkens avatar
Min kompis fick också precis jobb på Sector Alarm, fast här nere i skåne och lönen var på provision, dvs att om du inte säljer några larm så blir det ingen lön. Du kan i tekniskt sett jobba i ett halvår utan att få lön, vilket kan svida lite.

Han sa upp sig någon dag sedan, han ansåg att arbetsledaren och de andra anställda var oerhört oseriösa när det gällde att passa tiden till möte eller eller annan bestämd träff.
Fast det kanske bara stämmer för verksamheten här nere!
Senast redigerad av arreponken 2013-08-15 kl. 18:20.
Citera
2013-08-15, 18:21
Medlem
Om jag inte kommer ihåg fel så var detta företag ett av de som arbetsförmedlingen varnade för, både för "jobbsökargrupper" och på mässor.

Bara så du vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in