2009-07-31, 18:01
Medlem
var själv på intervju i dagarna..

Låter lovande..

Hoppas på en tjänst
Citera
2009-07-31, 18:09
Medlem
De La Hoyas avatar
Hade ca 5st polare som holl pa med detta.

4 st salde knappt, medans den 5e salde hur bra som helst (30k inte ovanligt). Har du en saljarpersonlighet sa kan dett vara nagot for dej
Citera
2009-09-07, 21:13
Medlem
jobbar som säljare för sector och funkar rätt bra.

först får du 900/larm
men när du väl sålt 20 larm så får du 1200/larm i fortsättningen, och du behöver inte ha sålt det inom samma månad.

tjänar för tillfället sämre än när jag fick a-kassa det ska ju som sagt lösa sig att jobba som lars lejonborg sa...akassan är alltså för hög eller så säljer jag för dåligt

har dock bara jobbat 2 veckor så det kommer nog att gå bättre sen..
Citera
2009-10-09, 22:40
Medlem
du?!s avatar
Även jag är kallad till intervju om två veckor. Är det någon som kan berätta lite mer om Sector Business school? Hur stor del av arbetstiden utgör detta? Jag antar också att man inte får lön under den tid som utbildningen tar. Stämmer det?

Hur ser det annars ut med kundkontakt? Mest dörrknackning?
Citera
2009-10-10, 14:45
Medlem
Det är inget speciellt med att bli kallad till intervju för Sector Alarm. Det kan alla bli. För precis som i alla såna här typer av säljaryrken så slutar folk hela tiden.

Det är ett jobb för folk utan utbildning.
Citera
2009-11-06, 17:26
Medlem
Jag har själv jobbat på Sector i ca ett halv år. Slutade på grund av dels att jag sålde för lite enligt min team leader och dels för att jag inte gillade sättet de ville jag skulle sälja på. Sector buisness school för min del var en dålig grund... ett häfte där de grundläggande sakerna stod. Steg 2 skulle vara två dagar i göteborg, men då skulle man ha sålt ett visst antal larm regelbundet.
Citera
2011-08-26, 21:54
Medlem
Får bumpa den här tråden då jag har en fråga.

Hur ser det ut i dagsläget för er som jobbar som säljare åt Sector Alarm? Eller er som jobbat där på senaste tiden?
Citera
2011-08-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Får bumpa den här tråden då jag har en fråga.

Hur ser det ut i dagsläget för er som jobbar som säljare åt Sector Alarm? Eller er som jobbat där på senaste tiden?
Ingen? Kom igen, någon här måste ha jobbat åt det här företaget med så stor personalomsättning?
Citera
2011-09-29, 20:54
Medlem
Arslens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Ingen? Kom igen, någon här måste ha jobbat åt det här företaget med så stor personalomsättning?

Blev anställd nyligen, idag faktist , är riktig taggad och kommer eventuellt med uppdatering om hur det går för mig och arbetet i stort.
Citera
2011-11-15, 02:22
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosakulle
Jag jobbar på Sector Alarm och trivs. Visst, man får en dörr i ansiktet ibland. Däremot kan du komma in hos jättetrevliga folk. Vissa dagar är skit, andra guld värda. Har gått en del dagar utan att sälja, men kommer hem med ett leende på läpparna för att jag har träffat intressanta folk.
Ibland så säljer jag kanske 3-4 på en dag vilket ger mig en dagslön på 4800. Bara för att prata med folk. Det är inte så pjåkigt?
Jag älskar jobbet. Vill aldrig tillbaka till en fabrik igen. 9 timmar instängd i en jävla äcklig lokal? Fy! Då är jag hellre ute och går i friska luften i 4-5 timmar.

EDIT: När du sålt 30 larm ligger du på 1200 per larm, innan skatt.
EDIT2: Hur gick det?

Citat:
Ursprungligen postat av Arslen
Blev anställd nyligen, idag faktist , är riktig taggad och kommer eventuellt med uppdatering om hur det går för mig och arbetet i stort.

Ni är ena jävla fittor och jag hoppas att ni blir kidnappade och våldtagna en dag på jobbet. Att åka hem till människor och sälja saker är en verksamhet som är så låg att en hederlig människa ens skulle överväga att ta jobbet.

Ni lever på osaklig skrämselpropaganda och att människor - till skillnad från er är väluppfostrade.

I helgen åt jag middag hos mina föräldrar 21:30 knackade ett par luder som du på och "bjöd in" till ett säljmöte 1600 i veckan. De förhörde sig också om förhållanden som de ska ge fan i och tog inte nej som ett svar.

Till trådens övriga läsare, om ohederliga (vilket de är per definition) säljare från sector ringer på i era hus så säg åt dem "Nej. Gå härifrån" om de då forsätter så säger ni "GÅ" Lyder de inte då så, för att citera Chieg Wiggum "everything is nice and legal".
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2011-11-15 kl. 02:29.
Citera
2012-02-03, 16:48
Medlem
Nu är det enbart provision på 1200 per larm , är man duktig så säljer man bra med lön på 30tusen eller mer per månad , är man ny eller mindre duktig så är 15tusen inga problem iaf
Citera
2012-02-06, 18:27
Medlem
Battery6s avatar
Jag var idag på en intervju hos Sector Alarm och fick information om företaget och hur det går till av säljchefen för mitt område. Givetvis fick han det att låta som guld och gröna skogar men jag ställer mig alltid tvivlande till vad någon inom företaget påstår att företaget är.

Så jag har nu läst igenom den här tråden men insett att mycket av det skrivna här inte alls stämmer med situationen i dagsläget och skulle därför vilja be om en uppdatering på hur det är att jobba på Sector Alarm från någon som gör det nu eller har gjort det senaste året eller så?

Det skulle också vara fint om någon kunde ta sig tiden att beskriva hur ett säljbesök brukar se ut och om jobbet är så lätt som säljchefen får det att låta eller om det bara är en massa bullshit för att få mig att acceptera jobbet? Information om produkternas kvalité vore också fint då chefen fick det att låta som om dom var ledande på marknaden, vilket dom kanske är, men jag vill gärna ha konfirmation från någon utanför organisationen.

Så, hur är det att jobba på Sector Alarm? Är deras produkter bra? Och det som avgör hela grejen egentligen, måste man lura folk för att få sin lön eller kan ett ärligt bemötande ge den lönen chefen säger att man får "om man säljer som man ska göra"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in