Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Jag har den senaste tiden uppmärksammat lite nya trender i Malmö, dock vill jag inte på något vis peka ut invandrarna som "skyldiga" till detta, jag har i alla fall noterat följande trender på senaste tiden:
1. Det ligger mycket skräp överallt, det ger en sunkig känsla i staden, har Malmö Stad dragit in på renhållningen eller kastar folk sitt skräp rakt ut på gatan!
2. Folk spolar inte när dom har bajsat på offentliga toaletter som tex på McDonald's.
3. Folk låter sina småbarn vara lösa i bilen/obältade när dom är ute och åker bil.
4. Folk kör mot rött ljus vid ljussignaler titt som tätt, har det precis slagit om till rött så är är det visst okej att köra i alla fall, gult betyder full gas och den bromsar får en bil röven, garanterat!
5. Kvinnor har börjat köra bil aggressivt.
6. Polisen har bilvit slappare och ser gärna mellan fingrarna när det gäller mindre förseelser och småbrott som tex, urinering på allmän plats/ diverse trafikbrott/ bilar som plockar upp gatuhoror etc.
7. Ökat klotter och mer slitna fasader på diverse hyreshus, ser trist ut.
8. Explosionsartad ökning av antalet thaimassage-ställen i stan, lätt över 50 stycken, billigt också med 300 kronor tex för en erotisk tantra-massage!
Mycket väl skrivet. Detta säger jag som en Malmöbo alltså.
Saker och ting fungerar i den här staden enbart under TOTAL segregation. Alltså folk i Rosengård trivs i Rosengård med andra som bor där just för att det inte finns någon som ska påpeka att det här eller det där är kanske fel, att barn ska inte uppfostras på ett visst sätt, att man ska kunna vett och etikett m m.
Går man in på t ex ICA i Limhamn ser man ett antal svenska tanter som sitter och käkar kakor i lugn och ro.
Åker man till Rosengårds centrum ser man ett 20-tal 60-åriga araber som pratar SÅ JÄVLA HÖGT OCH AGGRESSIVT, man tror att de kommer börja slåss när som helst.
Men tro inte att det är statens fel att det finns enbart invandrare i Rosengård och svenskar i Limhamn (bara ett exempel). Den svenska delen av befolkningen som en gång i tiden bodde i nuförtiden invandrarfyllda områden valde att flytta, ingen tvingade dem med ett gevär i handen. Samtidigt valde alla blattejävlar att flytta in dit deras landsmän bor. Glöm integrationen, det nya systemet, det nya språket, det nya hemlandet och dess traditioner. Näe du, här ska det ätas halal, slöja ska bäras, kuken ska skäras om och arabiska kommer att bli det officiella språket i skolan. Vad det gäller svenska räcker det att upprepa "mannen" i brist på (ett annat) ord som kanske hade haft något sammanhang, "abou" för att visa överraskning och "shi den" när man inte vill ha/göra något.
Därför bör man, OM man nu vill ha "integrationen", införa obligatoriska kurser för alla apor avseende allmänt beteende i samhället. För jag kan inte tänka mig att en "dataingenjör från Somalien" hade bajsat i trappuppgången om han visste bättre. Men det gör han inte - fram tills igår sket han bakom ett jävla buske, hur i helvete ska han förstå att man bajsar i en toastol?
Vad det gäller brottsligheten är det inget att vara chockad över heller - unga män i 20-års åldern brukar kolla på negerserier alltför mycket, "The Wire", "Weeds" etc. och brukar få för sig att det inte lönar sig att arbeta sig fram. "Hustla bror, palla jobba 8 till 4 för 15 lax" är bara en av massa ursäkter jag hittills fått höra. Och tänk inte att deras förutsättningar är sämre än svenskarnas, eller någon annan folkgrupp för den delen - om det är någon som faktiskt KAN få tag i ett jobb i Malmö när som helst, så är det araber.
All manuell verksamhet i staden brukar drivas av dem (och andra minoriteter, givetvis). På varenda hörn hittar man någon slags "Bagdad livs" eller Falafel #1 (där de flesta arbetare jobbar under väldigt skumma förhållanden har jag hört, det nämns 20 spänn/timme och hygienen kan man ifrågasätta på såna ställen), jag har bott här i 6 år och letar fortfarande efter en svensk taxichaufför. Städ utförs av balkanfolket, massageställen bedriver Thaibrudarna och varenda burek ställe ägs av någon alban.
Så ja, staden fungerar, men det är varken integrerat eller perfekt.
Brukar kännas ganska bull när man åker till Limhamn för att käka burgare på ett visst ställe där de verkligen tillagar GODA grejer och så känner man en massa "du-är-inte-härifrån" blickar på sig.

Men vafan, läser man lite rubriker och kommer ihåg sin kusin/dotter/barnbarn som blev bestulen på mobilen och guldkedjan för x år sen (ALLA känner någon som blev rånad av ett blattegäng på 3-4-5-fler personer

) så förstår man vart ilskan kommer ifrån.