Citat:
Ursprungligen postat av
krigsbarn
Det beror på. Tidsflödet uppfattas inte direkt som konsekvent, utan istället rannsakar man då-, nu- och framtid genom olika perspektiv som den specifika och subjektiva tillvaron glödgar.
Ay knöw rajt? När man lekte tillexempel när man var barn och hade jätte kul, då var ju man (hjärnarn) inne i lekandet och då gick tiden superfort eftersom man inte tänker på den när man har det tråkigt och tänker på klockan hela tiden går den super segt, och jag vill liksom att ett år ska gå fort, det är inte precis en vecka eller sånt så det får mig frustrerad lite att känna att ett år kommer ta en ganska lång stund jämfört med en vecka eller två vilket jag kan leva med även om jag vill att tiden ska gå fort, men att känna så inför ett år, det är jobbigt att känna så hela tiden, att dagarna ska gå super fort varenda dag 365 gånger, det är ju inte så men en vecka eller två, man får en annan mentalitet relaterat till tålmodighet men att jämföra ett år med en eller två veckor är ju tufft för den mentala tålmodigheten att kunna säga till sig själv "det går bra, det kommer gå så fort" jämfört men en vecka eller två eftersom då vet hjärnan att det är överkomligt jämnfört med ett år eftersom man har fått en sådan tidsuppfattning eller jag har det liksom. Eller jag vet inte faktiskt vad jag babblar om det är svårt att förklara typ åhh