Citat:
Ursprungligen postat av
Fulaankungen
Det TS skriver visar bara på en sak; han anser att män är djur som inte kan kontrollera sina handlingar. Samma argument används i domstolen. Antingen det eller att dumförklara honom med att "han förstod ju inte att hon inte ville".
Nu vet vi ju att det inte är så, män är människor, inte djur. De är individer, liksom kvinnor. Man dumförklarar män och skuldbelägger kvinnor, både i samhället och i rätten. Härligt land vi lever i.
Att anse att kvinnor ska skyla sina kroppar för män är stenålderstänk. Männen bestämmer alltså vad kvinnor ska ha på sig, annars har de RÄTT att våldta?! It's a man's world indeed. Tur att fler och fler män nu står upp för allas lika rättigheter. Tur att det finns män som reagerar på orättvisor, tur att det finns män som är mänskliga, för let's face it; det här är ingen kvinnofråga, det är inte vi som begår brottet, detta är en samhällsfråga och det innebär att alla i samhället involveras.
Det är inte alls det TS nödvändigtvis säger. TS säger bara att chansen för att en sådan kvinna ska bli våldtagen är mycket högre än en kvinna som klär sig anständigt. Sen har inte TS nödvändigtvist sagt att det är
rätt av mannen att våldta kvinnan. Man kan helt enkelt säga så här, det finns våldtäktsmän och om man utsätter sig för dessa så ökar chansen för att bli våldtagen

Sen är det också upp till varje person att använda allmän vett när det gäller umgängeskrets och hur full man ska supa sig innan man går den mörka vägen hem, halvt medvetslöst, hur man väljer att provocera rätt eller fel människor.
"Men man får väl säga vad man vill, det är ingen ursäkt att någon ska våldta mig!" - Självklart inte, men en våldtäktsman är en våldtäktsman och han eller hon kan triggas utav olika signaler. Precis som jag som kille inte väljer att "förolämpa" fel person som stöter in mig i krogen och tittar med fullaste allvar på mig och frågar "Vad fan gör du?" när man precis har bett om ursäkt för inget man har gjort. Man behöver inte nödvändigtvist vara rädd för den personen, men våld är onödigt, och är man korkad märker man inte hans 4 andra vänner som står runt dig och låtsas som att de inte känner honom, bara väntar på ett bråk. Ibland sker våldtäkt utan att man hade kunnat göra något åt det, men ibland har man varit korkad och provocerat fel människor, precis som det är med misshandel och annat skit. Det finns idioter och en dag hoppas jag att alla försvinner, vi kanske får samla på oss dem och ha en trevlig häng-fest senare, men än så länge dessa djur finns får man såklart ta det för vad det är.
Edit: