2014-05-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Livet för en våldtagen kvinna är redan förstört när hon kommer till instansen domstol, i synnerhet om hon har blivit ihjälslagen.
Ja, men i ett sunt samhälle ska helvetet bara ha börjat för den som gjorde det.

Och våldtäktsmän våldtar oavsett om kvinnor har för kort kjol eller inte, det är inte på något sätt en avgörande faktor. Det är omöjligt och se på en man om han är en våldtäktsman eller inte. Det är med andra ord omöjligt och undvika våldtäkt, det kan ske var som helst och när som helst. Rubriken på tråden kunde lika väl ha varit: Blev våldtagen - klaga inte!
Citera
2014-05-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Ja, men i ett sunt samhälle ska helvetet bara ha börjat för den som gjorde det.

Ja, det kan jag hålla med dig om.

Citat:
Och våldtäktsmän våldtar oavsett om kvinnor har för kort kjol eller inte, det är inte på något sätt en avgörande faktor. Det är omöjligt och se på en man om han är en våldtäktsman eller inte. Det är med andra ord omöjligt och undvika våldtäkt, det kan ske var som helst och när som helst. Rubriken på tråden kunde lika väl ha varit: Blev våldtagen - klaga inte!

Kan du inte avgöra det på utseendet så får du väl lära känna mannen först. Hemska tanke! Bara för att något KAN ske precis var och när som helst så betyder inte att risken eller sannolikheten för att det ska ske är lika stor när och var som helst. Tvärtom. Det är alltså inte alls omöjligt att undvika onödiga risker. Kjolen, att anspela på sex för att locka till sig uppmärksamhet kan definitivt locka till sig fel uppmärksamhet och vara en triggande faktor för en våldtäktsman.

Det första problemet med feminismen är att den är en offerideologi. Kvinnan är offer. Det vill vi förhindra att de blir. Det andra problemet med feminister är att de resonerar svartvitt utifrån kön. Det tredje problemet med feminister är att de resonerar svarvitt utifrån skuld. Vi som inte gör det har inga problem att skilja på män och våldtäktsmän. Eller att skilja på skuld och eget ansvar. För att förhindra att kvinnor blir offer.

Tråden tolkar jag som en provokation och en parodi på feminismens befängda idé om våldtäktskultur.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-05-10 kl. 12:14.
Citera
2014-05-10, 12:12
Medlem
Citat:
Har du svårt med abstraktionsförmågan? Han är inte ens ett konkret exempel.
Men du säger ju att män ska förhindra att de blir rånade. Men du vill inte berätta hur de ska göra.

Hur ser du på att berätta för kvinnor hur de ska förhindra att de blir våldtagna?
Citera
2014-05-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Men du säger ju att män ska förhindra att de blir rånade. Men du vill inte berätta hur de ska göra.

Hur ser du på att berätta för kvinnor hur de ska förhindra att de blir våldtagna?
Jag väntar också med spänning på Betongtrollets svar på de här frågorna.
Citera
2014-05-10, 12:45
Medlem
Citat:
Kan du inte avgöra det på utseendet så får du väl lära känna mannen först. Hemska tanke! Bara för att något KAN ske precis var och när som helst så betyder inte att risken eller sannolikheten för att det ska ske är lika stor när och var som helst. Tvärtom. Det är alltså inte alls omöjligt att undvika onödiga risker. Kjolen, att anspela på sex för att locka till sig uppmärksamhet kan definitivt locka till sig fel uppmärksamhet och vara en triggande faktor för en våldtäktsman.
Faktum är att majoriteten av våldtäkter sker där förövare och offer känner varandra. Överfallsvåldtäkterna som du anser att kvinnor lätt kan undvika genom att inte umgås med män de inte känner utgör alltså endast en liten del av samtliga våldtäkter.
Citera
2014-05-10, 12:48
Medlem
Citat:

Jag orkar inte precisera alla förebyggande åtgärder som en man kan ta för att inte bli rånad. Det rör sig oftast om rätt uppenbara saker.

Du försöker påskina att det finns en skillnad, men den måste ses i ljuset att mäns beskyddartendenser inte inkluderar andra män. Vi är mer rädda om våra kvinnor. Den skillnaden måste också ses i ljuset att hotbilden mellan könen skiljer sig åt. Kvinnor riskerar att råka ut för våldtäkter i mycket större utsträckning.

En annan stor skillnad är vi inte har en ideologi motsvarande feminismen, som propagerar för att män ska ta onödiga risker (och ska man vara elak mot män så kan man väl säga att det inte behövs någon sådan ideologi).

Poängen är att män redan förväntas att tänka rationellt runt de här frågorna, och inte fastna i något emotionellt cirkelresonemang som rör skuld. Tar man onödiga risker så smäller det. Det handlar inte så mycket om att sätta sig ner och lipa och säga att det är inte mitt fel.

De män jag känner som blivit rånade skulle jag ha rekommenderat att vara mer uppmärksamma på sin omgivning, och att inte alltid lita på främmande kvinnor.

Den kvinna jag förhindrade från att bli våldtagen skulle jag ha rekommenderat att inte gå ensam, sexigt lättklädd med kort kjol och berusad på en dunkel gångväg genom ett synnerligen dåligt förortsområde mitt i natten. Det är inte säkert att det kommer att finnas någon på plats att hjälpa nästa gång.
Citera
2014-05-10, 12:59
Medlem
CindyXs avatar
Vilken sjuk tråd. Överfallsvåldtäkter som sker utomhus för att tjejen har kort kjol är ganska liten. Problemet med våldtäkter är inte att kvinnor går runder och frestar män som många verkar tro i den här tråden.
Dom allra flesta våldtäkter sker i ens egna hem av någon man känner.
I den här trådens logik så betyder det att jag som är tjej inte ska ha några manliga vänner och framför allt ingen pojkvän och undvika att vistas i mitt egna hem. Det är det enda sättet att minska risken för våldtäkt.

Sen är jag förvånad att ni killar i den här tråden inte blir förolämpade mer än kvinnor i tråden. Det som ts säger och alla som håller med honom är att ni män är impulsstyrda djur som inte kan skilja på rätt eller fel så fort ni ser lite lår.
Jag har högre tankar om det motsatta könet iaf.

Jag tycker att vi kvinnor ska få visa vår kvinnlighet, framhäva det som vi tycker är sexigt med oss själva och klä oss precis som vi vill.
Både män som får se vackra kvinnor samt vi kvinnor som får vara precis som vi vill, gör inte det oss alla mycket lyckligare?

Nu ska iaf jag springa ut i en ultra rosa, alldeles för kort kjol och njuta av vårvädret. X
Citera
2014-05-10, 13:00
Medlem
Citat:
Jag orkar inte precisera alla förebyggande åtgärder som en man kan ta för att inte bli rånad. Det rör sig oftast om rätt uppenbara saker.

Den försöker påskina att det finns en skillnad, men den måste ses i ljuset att mäns beskyddartendenser inte inkluderar andra män. Vi är mer rädda om våra kvinnor. Den skillnaden måste också ses i ljuset att hotbilden mellan könen skiljer sig åt. Kvinnor riskerar att råka ut för våldtäkter i mycket större utsträckning.

En annan stor skillnad är vi inte har en ideologi motsvarande feminismen, som propagerar för att män ska ignorera risker (och ska man vara elak mot män så kan man väl säga att det inte behövs någon sådan ideologi).

Poängen är att män redan förväntas att tänka rationellt runt de här frågorna, och inte fastna i något emotionellt cirkelresonemang som rör skuld. Tar man onödiga risker så smäller det. Det handlar inte så mycket om att sätta sig ner och lipa och säga att det är inte mitt fel.

De män jag känner som blivit rånade skulle jag ha rekommenderat att vara mer uppmärksamma på sin omgivning, och att inte alltid lita på främmande kvinnor.

Den kvinna jag förhindrade från att bli våldtagen skulle jag ha rekommenderat att inte gå ensam, sexigt lättklädd med kort kjol och berusad på en dunkel gångväg genom ett synnerligen dåligt förortsområde mitt i natten. Det är inte säkert att det kommer att finnas någon på plats att hjälpa nästa gång.

Du behöver inte precisera alla förebyggande åtgärder. Men eftersom du menar att män har ett ansvar att förhindra att de blir rånade så måste du ju veta vad detta ansvar består av.

Det är ju uppenbarligen väldigt många män som inte tar sitt ansvar. Borde inte det vara en lika viktig fråga som att få kvinnor att ta ansvar för att inte bli våldtagna?
Citera
2014-05-10, 13:01
Medlem
Citat:
Faktum är att majoriteten av våldtäkter sker där förövare och offer känner varandra. Överfallsvåldtäkterna som du anser att kvinnor lätt kan undvika genom att inte umgås med män de inte känner utgör alltså endast en liten del av samtliga våldtäkter.

För det första är våldtäktsstatistiken manipulerad. Det är inte särskilt troligt att Sverige har bland de flesta våldtäkterna i världen. Den är inte trovärdig.

För det andra är överfallsvåldtäkter inte något försumbart fenomen bara för det är en nagel i ögat på feminister. Det är riktiga kvinnor som faller offer för det.

För det tredje borde man skaffa sig bättre umgängeskrets om man har våldtäktsmän i sin bekantskapskrets. Jag tror det är en fråga om omdöme och har väl inte så mycket tips att ge. Bjud inte in våldäktsmän i ditt hem, och om du ändå gör du det, gå inte hem.
Citera
2014-05-10, 13:14
Medlem
Citat:
Du behöver inte precisera alla förebyggande åtgärder. Men eftersom du menar att män har ett ansvar att förhindra att de blir rånade så måste du ju veta vad detta ansvar består av.

Det är ju uppenbarligen väldigt många män som inte tar sitt ansvar. Borde inte det vara en lika viktig fråga som att få kvinnor att ta ansvar för att inte bli våldtagna?

Ja vi har alla ett egenansvar mot oss själva i första hand. Den viktigaste frågan för varje enskild individ är hans eller hennes egna välbefinnande.

Det kan annars ses som lika viktiga frågor. Det är bara det att män lär sig redan att resonera rationellt runt de här frågorna. Feminismen lär kvinnor att resonera irrationellt runt de här frågorna. Därför ska feminismen bort.

Feministen är lite som en papegojfågel, som bara upprepar att män har ansvar, att män borde ta mer ansvar, och att kvinnor inte har någon skuld. Det är inte så många som orkar lyssna på det där bruset.
Citera
2014-05-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ja vi har alla ett egenansvar mot oss själva i första hand. Den viktigaste frågan för varje enskild individ är hans eller hennes egna välbefinnande.

Det kan annars ses som lika viktiga frågor. Det är bara det att män lär sig redan att resonera rationellt runt de här frågorna. Feminismen lär kvinnor att resonera irrationellt runt de här frågorna. Därför ska feminismen bort.

Feministen är lite som en papegojfågel, som bara upprepar att män har ansvar, att män borde ta mer ansvar, och att kvinnor inte har någon skuld. Det är inte så många som orkar lyssna på det där bruset.
Kan du berätta på vilket sätt män resonerar rationellt kring sitt eget ansvar för att förhindra att bli rånade - män blir ju faktiskt rånade?
Citera
2014-05-10, 13:28
Medlem
Tror nog att alla missar poängen med den här tråden. Eller fokuserar på helt fel sak.

En tjej kan ju fan gå i burka och vara sexig. När jag ser en tjej i burka så kan jag börja fantisera om att hon är värsta supermodellen där under och hur magiskt det skulle vara att lyfta på burkan.

Poängen med den här tråden är att whina på att när män blir våldtagna så garvar folk. Om män blir garvade åt när dom blir våldtagna, och en "jämställdist" på samma gång grinar över att hon blev våldtagen. Då är det ingen som bryr sig.

Den här tråden är ju bara ett förlöjligande av våldtäkt. Ett rättfärdigat förlöjligande. För vem fan bryr sig? Om vi ska ha jämställdhet, varför garvar feminister åt män när dom blir våldtagna?

Så ja. HAHA, du blev våldtagen för att du hade urringat. Good for you. Ingen bryr sig, för att du har ingen personlig integritet att kunna basera en omtanke på.

Det är som att jag skulle ta en hagelbössa, gå in och råna en bank, och sen dagen efter (Eller när jag kommit ut ur fängelset) förvänta mig ett gött mottagande när jag tar ut pengar där? Nä. Det kommer inte hända. Pekar man en hagelbössa i ansiktet på en kassörska så har hon fan rätt att säga fuck you när hon ger en sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in