Citat:
Ursprungligen postat av
nin
Fakta är att perioden då 160 000 utrikesfödda fått jobb så har 179 000 st utrikesfödda kommit som
arbetskraftinvandrare.
"De berörda åren 2006 - juni 2013 var den totala arbetskraftsinvandringen från EU/EES 64 859 personer (ej räknat kortare tjänster) och internationellt utanför EU/EES var arbetskraftsinvandringen hela 114 604 personer. Summan är 179 463 personer."
Källa
Så hur många av de asyl, anhörig och flyktingar är det som fått jobb?
Jag betvivlar inte det minsta det du säger, och jag tror inte att sysselsättningsgraden är något att hurra på där. Men det jag talade om var inte sysselsättningsgrad, utan om hur stor del av de nya jobben som går till utrikes födda, svaret enligt SCB (som jag inte har andledning att betvivla) är 70%. Eftersom inrikes födda förmodligen är fler till antalet trots allt (i detta kaosland), så innebär det att diskrimineringen på arbetsmarknaden är extrem, och att de som diskrimineras är inrikes födda. Japp, de som är födda här har svårt att få jobb pga av diskriminering. De diskrimeras genom att avtalen skrivs så att arbetsgivarna föredrar andra än inrikes födda, genom Arbetsförmedlingens prioriteringar, som alltid är till utrikes föddas fördel, genom att våra svenska myndigheter inte vågar göra något, genom att det beslutas på riksdagsnivå att det är så här vi ska ha det, ja, är man född i Sverige då
ska man få kämpa i motvind, osv osv osv. Men detta är den grymma och mörka sidan av mångkulturen som många förnekar, eftersom det smickrar självkänslan mycket mer att tänka att vi är i överläge trots allt.