Citat:
Ursprungligen postat av
morpdeus
Jag skrev aldrig att du har fel, jag skrev "de". Om du sedan ingår i denna skara så har även du fel uppfattning, det är någonting som du själv får uträkna. Men jag har hur som haver inte gett någon specifik definition på vad som är det rätta utan endast vad som är felaktigt. I förtydligande så är en felaktig uppfattning alltid en felaktig uppfattning.
Hur vet du att "gud" inte hör deras böner?
Religion är inte synonymt med kristendom. Och det finns myriader av heliga skrifter.
Det gjorde du sannerligen, jag läste du, jag ber om ursäkt.
Hur jag vet att deras böner inte hörs? Eftersom att eländet fortsätter.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att "de" har fel uppfattning, det står i bibeln att den nya profeten skulle komma att heta Immanuel, och det var en utav dom tidigare profeterna som sa det. Hade han fel uppfattning?
"De" som du menar har fel uppfattning är de som har skrivit dom "heliga" texterna i sig.
Dessa felaktiga uppfattningar är det som religionen är byggd på. Borde inte detta i tur och ordning isf betyda att hela konceptet är felaktigt, eller kan man bara plocka ihop lite här och lite där som man behagar?
Jag trodde det var baserat på "guds" ord?
Kände inte till ordet Antropomorfism sedan tidigare, kollade upp det. Förstår inte på vilket sätt det är relativt med något utav det jag frågade. (Glömde säga de i mitt föregående inlägg)