Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-23, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Tycker det är gott att korka 4-5 bärs hemma i soffan innan man droppar, sen kanske dricka nån mer under ruset men vääldigt viktigt att inte glömma bort att dricka vatten också! Glöm inte tuggummin heller, och framförallt snus/cigg om du använder dig av det!

Tog ecstasy för första gången förra helgen. Och jag håller med om att bärs hade inte varit fel, särskilt efteråt. Omöjligt att sova och bara deprimerande och grått. Hade suttit fint med ett antal bärs just då.
Tuggummi, cigg och vatten hade jag bunkrat upp med dock. Och det behövdes ju verkligen. Käken gick på högvarv hela kvällen.
Det var riktigt najs och jag kommer antagligen göra om det om ett par månader eller så. Fint avbrott i den annars så grå vardagen.
Citera
2014-08-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Oppenheimer
Rekommenderar du att man provar utan alkohol första gången i lugn och ro, eller är det bara att köra?
Mvh

Alkohol försämrar ruset för de flesta, undvik alkohol.
Ha det i åtanke att ecstasy är ett väldigt rent rus och att smutsa ner det med cannabis eller alkohol lägger en dimma över den rena känslan man får.

Citat:
Ursprungligen postat av BertRogers
Tog ecstasy för första gången förra helgen. Och jag håller med om att bärs hade inte varit fel, särskilt efteråt. Omöjligt att sova och bara deprimerande och grått. Hade suttit fint med ett antal bärs just då.
Tuggummi, cigg och vatten hade jag bunkrat upp med dock. Och det behövdes ju verkligen. Käken gick på högvarv hela kvällen.
Det var riktigt najs och jag kommer antagligen göra om det om ett par månader eller så. Fint avbrott i den annars så grå vardagen.

Det ska inte vara några problem att somna efteråt, låter mer som bk-mdma eller mdma blandat med amfetamin och då kan jag förstå att det blir deprimerande och grått efteråt. Ifrån bara mdma brukar det inte kännas så.
Citera
2014-08-24, 13:44
Medlem
Calogeros avatar
Ja alltså...herregud. Jag vet inte hur man skall beskriva det här ens.

Jag tog E igår. Hade ju tidigare som högst tagit en halv, och visst har jag mått bra, men det här var någonting utav en annan dimension.

Vi var på en svartfest med väldigt , väldigt dansig elektronisk musik så stämningen kändes alldeles perfekt. Först köpte jag en hel, och när det hade gått 45-50 minuter och jag fortfarande inte kände någonting började jag bli riktigt besviken. Men sedan smällde det! Det kom som en blixt från himlen, och helt plötsligt var allting en sån sjuk jävla eufori. Jag gick bokstavligen fram och kramades med allt och alla, jag började strula med massor med tjejer och sedan gjorde jag samma sak med mina kompisar.

Det gick verkligen inte att sluta dansa heller. Var ett konstant dansande i 5-6 timmar, till och med när jag köpte Coca Cola på coop på vägen hem. Haha, det måste sett helt otroligt dumt ut. Dessutom gick jag ständigt runt och gjorde massa knäppa rörelser med händerna!

Det slutade med att jag köpte en halv tablett till och jag mådde verkligen helt otroligt bra. Okej, jag har tyckt om ecstasy tidigare också och gärna hajpat upp det, men så bra som det blev igår trodde jag faktiskt inte att det var.
Senast redigerad av Calogero 2014-08-24 kl. 13:47.
Citera
2014-08-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Ja alltså...herregud. Jag vet inte hur man skall beskriva det här ens.

Jag tog E igår. Hade ju tidigare som högst tagit en halv, och visst har jag mått bra, men det här var någonting utav en annan dimension.

Vi var på en svartfest med väldigt , väldigt dansig elektronisk musik så stämningen kändes alldeles perfekt. Först köpte jag en hel, och när det hade gått 45-50 minuter och jag fortfarande inte kände någonting började jag bli riktigt besviken. Men sedan smällde det! Det kom som en blixt från himlen, och helt plötsligt var allting en sån sjuk jävla eufori. Jag gick bokstavligen fram och kramades med allt och alla, jag började strula med massor med tjejer och sedan gjorde jag samma sak med mina kompisar.

Det gick verkligen inte att sluta dansa heller. Var ett konstant dansande i 5-6 timmar, till och med när jag köpte Coca Cola på coop på vägen hem. Haha, det måste sett helt otroligt dumt ut. Dessutom gick jag ständigt runt och gjorde massa knäppa rörelser med händerna!

Det slutade med att jag köpte en halv tablett till och jag mådde verkligen helt otroligt bra. Okej, jag har tyckt om ecstasy tidigare också och gärna hajpat upp det, men så bra som det blev igår trodde jag faktiskt inte att det var.

Trevligt att du är nöjd med kvällen.
Ecstasy är en drog som ibland gör sig mycket bättre än andra gånger ibland.

Slösa inte bort det goda om du är i 'smekmånaden' och inte tagit ecstasy många gånger, utan vänta helst 6månader för att inte förlora den gnistan som gör det magiskt - för den sticker fort om man inte väntar.
Citera
2014-08-24, 15:12
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Trevligt att du är nöjd med kvällen.
Ecstasy är en drog som ibland gör sig mycket bättre än andra gånger ibland.

Slösa inte bort det goda om du är i 'smekmånaden' och inte tagit ecstasy många gånger, utan vänta helst 6månader för att inte förlora den gnistan som gör det magiskt - för den sticker fort om man inte väntar.

Det var en fantastisk kväll! Har nog aldrig någonsin varit inne i ett sådant lyckorus någonsin tidigare.

Nä, jag vet att man skall vänta så jag kommer att ta ett uppehåll nu. Det känns dock väldigt jobbigt måste jag säga, effekten man får på E gör att jag verkligen börja tycka att alkohol känns tråkigt och grått. När man dricker för mycket då man går ut sluddrar man, har svårt att röra sig samt att man kan verkligen göra dumma grejer. Ecstasy har snarare verkligen tagit fram mina allra bästa sidor och jag kände mig trots allt väldigt klar i huvudet. Kommer att bli jobbigt att vänta så länge!

Var blå superman jag körde förresten. Någon som testat dem?
Senast redigerad av Calogero 2014-08-24 kl. 15:15.
Citera
2014-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Kommer att bli jobbigt att vänta så länge!

Man vänjer sig vid att vänta, och det är bara att bita ihop.
Bra träning för ens självdisciplin vilket är en bra egenskap att ha med sig. Det är ännu lättare att vänta efter att man varit med om att ruset börjat ge halvdan effekt, men du ska helst undvika att sätta dig där då det aldrig blir sig likt igen.
Citera
2014-08-24, 15:53
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Man vänjer sig vid att vänta, och det är bara att bita ihop.
Bra träning för ens självdisciplin vilket är en bra egenskap att ha med sig. Det är ännu lättare att vänta efter att man varit med om att ruset börjat ge halvdan effekt, men du ska helst undvika att sätta dig där då det aldrig blir sig likt igen.

Jo, du har rätt. Vill verkligen inte bli av med lyckoruset bara för att man tagit det för tätt in på.

Det konstiga är att jag aldrig varit med om att känna några bieffekter. Många av mina kompisar har känt sig nere i ett par dagar efter att man tagit E, något som verkar vara väldigt vanligt. Själv har jag aldrig varit med om den känslan, och nu sitter jag och lyssnar på musik jag älskar att höra under ruset (se länk) och det är nästan som att jag fortfarande känner mig påverkad.
https://www.youtube.com/watch?v=QIdimVDuSEU
Citera
2014-08-24, 15:56
Medlem
Citat:
Jo, du har rätt. Vill verkligen inte bli av med lyckoruset bara för att man tagit det för tätt in på.

Det konstiga är att jag aldrig varit med om att känna några bieffekter. Många av mina kompisar har känt sig nere i ett par dagar efter att man tagit E, något som verkar vara väldigt vanligt. Själv har jag aldrig varit med om den känslan, och nu sitter jag och lyssnar på musik jag älskar att höra under ruset (se länk) och det är nästan som att jag fortfarande känner mig påverkad.
https://www.youtube.com/watch?v=QIdimVDuSEU

Det är vanligare att man kraschar om det tas för ofta, själv har jag mått bättre än vad jag vanligtvis gör dagarna efter.
Citera
2014-08-25, 00:52
Medlem
COCAINE.MAFIAs avatar
Ska ta E imorgon för första gången, Något man behöver tänka på? Hehe..
Tänkte ta det hemma med en brud som också ska ta det första gången, hört man ska dricka mycket vatten. Något mer man ska tänka på?
Citera
2014-08-25, 03:29
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COCAINE.MAFIA
Tänkte ta det hemma med en brud som också ska ta det första gången, hört man ska dricka mycket vatten. Något mer man ska tänka på?
Ecstasyoskulden tillsammans med en brud, det låter som gjort för att bli en lyckad kväll!

Du behöver nu inte plåga i dig 2 liter vatten varje timme. Grejjen är att man lätt glömmer bort att dricka någonting alls och samtidigt knullar/dansar så att det sprutar svett, då är det viktigt att få i sig vätska. Drick bara som vanligt och det är lugnt

Var beredd på att ni kommer må dåligt efteråt. Det skiljer sig dock från person till person och vilken ecstacy ni tar. Ni kan lika gärna må bra efter att ni landat, men förbered er på en liten avtändning!
Citera
2014-08-25, 09:42
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COCAINE.MAFIA

Kondom?

Jag rekommenderar att ni tar lite kosttillskott i form av magnesium och C-vitamin, för att minimera de negativa bieffekterna. Bör tas ca 2h innan planerat intag av E.

Sedan är det alltid kul med saker som lyser, blinkar och gör skumma grejer. LED-vantar är mina absoluta favoritleksaker när jag är E:ad, men småsaker som kalejdoskop, slime (eller vad det nu kallas, sån där gegga som barn leker med), lysrör etc är också skitkul att leka med!
Citera
2014-08-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Kondom?

Jag rekommenderar att ni tar lite kosttillskott i form av magnesium och C-vitamin, för att minimera de negativa bieffekterna. Bör tas ca 2h innan planerat intag av E.

Sedan är det alltid kul med saker som lyser, blinkar och gör skumma grejer. LED-vantar är mina absoluta favoritleksaker när jag är E:ad, men småsaker som kalejdoskop, slime (eller vad det nu kallas, sån där gegga som barn leker med), lysrör etc är också skitkul att leka med!

C-vitamin är inte att rekommendera.
MDMA är en drog som inte trivs i en syrlig miljö och efter intag av C-vitamin är magen, urinblåsan tarmarna m.m en väldigt syrlig miljö. Det är bättre att de sparar intaget av vitaminer tills dess att de börjar lägga sig. Med detta sagt - desto syrligare miljö mdma bryts ner i desto mindre mdma kommer att nå hjärnan. Ska de trots allt ta C-vitamin 2 timmar före intag rekommenderar jag att ta en tesked bakpulver 30min innan intag då detta kommer att reducera syran i magen väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in