Citat:
Ursprungligen postat av
Torgerd
Om någon mördar Hymme en viss dag, och det finns ett vykort som sägs vara skickat EFTER den dagen, så har mördaren ett alibi för mordet, som inte kan ifrågasättas. Då faller hela resan som Hymme sägs ha gjort - det finns inga vittnesmål om resan, se Skaraborgs inlägg.
Eftersom Hymme aldrig hittats, så finns ju inget att gå efter. Men, vi vet faktiskt inte om han gjorde hela resan till Gbg överhuvudtaget, eller delar av den.
Du ville ha svar av Skaraborg, så jag hoppas han fyller i mitt resonemang/rättar det!
Vad vi vet är, att det finns faktiskt inte ett enda vittne från den här resan den 29/7 1965.
Just det. Det finns faktiskt ingenting att gå efter. Nej ingen vet om "Hymme" gjorde denna resa eller inte. Allt är bara som ett enda stort frågetecken.
Som jag förut har omnämnt, så har jag faktiskt både läst hela polisutredningen mycket noga samt gjort mycket anteckningar. Jag har med andra ord en ganska god inblick i fallet "Hymme". Tyvärr blev jag belagd med yppandeförbud innan jag fick ta del av denna digra lunta.
Jag har under de senaste två dagarna visat de kopior jag innehar på detta vykort för fyra olika personer.
1. En kopia på vykortet i den storlek detta visades i artikeln.
2. En kopia på vykortet i förstorad storlek.
Alla fyra har sagt att siffrorna för årtalet är
66. F. ö. så jämför siffran "5" på "Arvika-kortet" hur den är stämplad med "Hymme-kortet".