2014-08-23, 12:12
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag undrar vem som är korkskallen här? Mitt förslag är mer realistiskt än ditt hur som helst. Europa och framförallt EU är alldeles för hjärntvättat för att inte ta emot flyktingar men samtliga EU-länder kan säkerligen i framtiden lossa lite på sina restriktioner. Att de blankt skulle säga nej inklusive Sverige och Tyskland är bara utopi-tänkande.
Sverige kommer köra in i bergäväggen ekonomiskt om 10-12 år med den här politiken och då finns det inte resurser att ta emot asylturister ÖHT.

Det du föreslår innebär bara välfärdsstaternas undergång något långsammare, inget annat.

Vad hade hänt om USA inte gett marshalhjälp till Europa efter kriget utan låtit tyskarna och andra europeer fly till USA?
Hur rikt tror du Europa hade varit idag
Citera
2014-08-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Skall Det Sovande Folket aldrig lära sig läxan med borgerliga regeringar?

Nådens år 1991 - Carl 500% Bildt tog över och skullle glänsa med ekonomin. Det slutade med en ekonomiskt kollaps för Sverige. Dock så är inga ekonomiska kriser irreversibla i västvärlden, pengar är förgängliga. Göran Persson och Miljöpartiet städade upp efter Carl Bildt. Men olyckligtvis kunde Bengt Westerberg (mannen som reste sig ur soffan) riva upp Luciabeslutet denna mandatperiod – detta blev startskottet till svensk pk-ism och det bäddade för krisen som Imam Reinfeldt nu har skapat – en helt onödig irreversibel flyktingkatastrof.

Nådens år 2006 - Imam Reinfeldt tog över, främst för att bl.a. satsa på Sverige och svenskarna enligt en stor del av hans anhängare. Det slutade med en ekonomisk kris pga mångdubblad bidragsmassinvandring från MENA av världsunik volym. Detta leder även ovilkorligen till etnisk rensning av Sveriges ursprungsbefolkning pga sneddelad arbetsbörda mellan MENA-kvinnor och svenskor starkt kopplat till Imamens svenskfientliga bidragssystem. Krisen som Imam Reinfeldt har skapat är förmodligen irreversibel för flera generationer svenskar. Hur det sedan blir i det nya Sverige bebott av mestadels en MENA-befolkning vet väl ingen idag, men dessa samhällen har hittils inte klarat av att vara demokratier ens.

Sammanfattningsvis - det gemensamma för dessa två regeringar är bl.a. rekordstor invandring:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
Ser vi samband?

Historien är det enda facit vi har

Jag är inget fan, eller försvarare, av regeringen Bildt, men i ärlighetens namn var det oansvarig finanspolitik under 80-talet, främst av socialdemokratiska regeringar, som orsakade 90-talskrisen.
Citera
2014-08-23, 12:48
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Moderaterna i t.ex. Täby gör inte tvärtom mot vad de säger och ingen annan kommun heller så vitt jag vet. Reinfeldt styr regeringen men inte kommunerna och detta visar bara att Reinfeldt inte har stöd bland andra moderater för den politiken. Den rimliga konsekvensen av det är att han ersätts efter valet.

Kort sagt så är migrationspolitiken av idag ett s k "särintresse".

Det finns då två intressegrupper: Hjärtkirurgerna inom alliansen där det finns anarkokapitalistiska strömningar, där framförallt Stureplanscentern vill krascha välfärdssamhället. Vänstern har internationalistiska strömningar för det perfekta kommunistiska samhället där alla knullar med alla och alla är jämnbruna och tjänar lika och får samma bidrag.

Generellt, alltså över hela politiska skalan, finns också en självgodhet i det politiska etablissemanget. Låt oss kalla dem fariséer då de tävlar om att framstå som så goda som möjligt inför sina farisékollegor. Vill man avancera politiskt inom sjuk-klövern så måste man lyckas i denna tävlan.

Så ser jag på saken i a f. Och Reinfeldt vädjade alltså nu till fariséer över hela den politiska skalan att rösta på hans parti. Han vädjade till svenskarnas självgodhet. Sverige, och svenskarna, är bättre än alla andra och landet är en humanitär stormakt - försökte han förmedla.
Senast redigerad av Eerieye 2014-08-23 kl. 12:56.
Citera
2014-08-23, 13:02
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Jag är inget fan, eller försvarare, av regeringen Bildt, men i ärlighetens namn var det oansvarig finanspolitik under 80-talet, främst av socialdemokratiska regeringar, som orsakade 90-talskrisen.
Det idiotiska försvaret av kronans fasta växelkurs till Ecun var i hög grad Carl Bildts och Riksbankens ansvar. Hur mycket var det Sverige skänkte till valutaspekulanter som George Soros med detta gigantiska fiasko? 200 miljarder kronor?
Citera
2014-08-23, 13:10
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Det idiotiska försvaret av kronans fasta växelkurs till Ecun var i hög grad Carl Bildts och Riksbankens ansvar. Hur mycket var det Sverige skänkte till valutaspekulanter som George Soros med detta gigantiska fiasko? 200 miljarder kronor?

Det är inte detta som tråden handlar om. Låt oss avsluta detta med att sossarna förde en grovt felaktig politik under två mandatperioder. När sedan Bildt & Co fick skiten i knäet så gjorde man i hastigheten ytterligare misstag. Jag håller inte det mot Bildt.

Ansvaret för att kraschen och att Sverige kom efter i den ekonomiska utveckligen faller dock mycket tungt på den socialdemokratiske statsministern Ingvar Carlsson. Han förmådde inte ta tag i små problem innan de blev stora, helt enkelt. Han var en dålig regeringschef som på grekiskt manér inte vågade ta obekväma beslut.

För att återknyta till trådämnet så skulle det kunna vara så att Reinfeldt inte vågar ta obekväma beslut avseende invandringen.
Citera
2014-08-23, 13:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-vanlig-svensk
Reinfeldt är medskyldig till ISIS terror i Irak och Syrien. De slappa asylreglerna ger terrorister alla möjligheter att komma till Sverige och få livstids försörjning på bidrag. Sen köper de vapen för pengarna och åker till Irak för att halshugga folk.

Reinfeldt borde flygas till Irak och släppas i fallskärm över ISIS-kontrollerat område. Där kanske hans hjärta blir öppnat med en ISIS-kniv (köpt i Sverige för bidragspengar)!
Haha! En bättre sammanfattning av vår kära statsministers illgärningar blir svår att göra..
Citera
2014-08-23, 15:07
Medlem
used66s avatar
lätt att skylla på reinfeldt eller S och deras följe för den uppkomna situationen gällande invandring men jag vill med bestämdhet hävda att det är väljarnas fel! folk har, uppenbarligen, valt dessa dårar. svensken är naiv och rent av dum när det kommer till politik, och har sedan barnsben litat på staten. sorgligt men sant. frågan är vad som skall till innan folk vaknar upp? jag har känslan att det inte kommer att ske inom överskådlig tid. finns ju ingen egen tankeförmåga bland svenskarna.

efter moderaternas utspel så borde tillräckligt många reagera men glöm det. SD kan räkna med 9,5 procent inte mycket mer. snälla svenskar, bevisa att jag har fel och rösta på det enda parti i riksdagen som vill begränsa invandringen. tänk vad 40-50 miljarder hade gjort för skola, vård och rättsväsende!

men tydligen så skall man prioritera att importera folk från somalia, afganistan och andra länder som bidrar med - outbildade/analfabeter. grattis sverige!
Citera
2014-08-23, 15:13
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Ingen, och ingenting, kommer nånsin att få mig att tro, att den ryggradslöse landsförrädaren och statsministern Reinfeldt driver sitt "humanistiska" invällningprojekt, p g a att han skulle hysa i närheten av äkta medmänskliga känslor och sympatier för de odugliga horder han vallar in. Jag tror inte han har den egenskapen öht, den iskalle. "Jag vill skapa en bättre värld", utbrister galningen, och... forsätter han... "det gör vi genom att Sverige tar täten, som humanitär STORMAKT" (av alla världens invånare är 99,85 % inte svenskar).

Nej, karl'n har givetvis ett bakomliggande motiv. Han vill spä ut den svenska befolkningen, därmed rasera den demografiska balansen, och torpedera välfärdssamhället i grunden. Han går omvägen via en kött-tsunami från MENA. Ingen som har sett eller upplevt Reinfeldts framtoning borde tvivla. Han är iskall, arrogant, hatisk, name it... så beter man sig inte om man utger sig för att vara 'humanist'. Vi har att göra med en totallåst despot, en psykopatisk maktspelare, som inte skyr några medel för att genomföra sina sjuka avsikter.

Börja med att rösta bort honom, och det moderöda svikarpartiet i september 2014. Nu är det nog.
Citera
2014-08-23, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sverige kommer köra in i bergäväggen ekonomiskt om 10-12 år med den här politiken och då finns det inte resurser att ta emot asylturister ÖHT.

Det du föreslår innebär bara välfärdsstaternas undergång något långsammare, inget annat.

Vad hade hänt om USA inte gett marshalhjälp till Europa efter kriget utan låtit tyskarna och andra europeer fly till USA?
Hur rikt tror du Europa hade varit idag

Hur ser du ut i USA idag då? Som är byggt på invandring. Inte att det bara är byggt på MENA-befolkning men ändå. Om några generationer kanske flyktingarna kan bli bra folk med här i Sverige och i EU kanske? Varför vara så hatisk. Jag förstår din poäng och det realistiska men gå omkring och vara så hatisk förstår jag inte.
Citera
2014-08-23, 15:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hur ser du ut i USA idag då? Som är byggt på invandring. Inte att det bara är byggt på MENA-befolkning men ändå. Om några generationer kanske flyktingarna kan bli bra folk med här i Sverige och i EU kanske? Varför vara så hatisk. Jag förstår din poäng och det realistiska men gå omkring och vara så hatisk förstår jag inte.

Ordet kanske säger mig att det handlar om ett experiment med ytterst osäkert utfall. Man kan vara en bra människa trots att man inte har ett jobb, dock är det bra om man har ett jobb i det land man lever i.
Citera
2014-08-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer

Och sedan överlämnade de Sverige med varm hand till Göran Persson, som tvingades bita i det sura äpplet och monterade ner delar av välfärdsstaten - medan moderaterna stod bredvid och gladde sig över att det finns någon mening med allt här i livet. Idag kan man ana att samma typ av strategi går igen. Grattis Löfven, nu får du ta över Göran Perssons roll som moderaternas redskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
För att återknyta till trådämnet så skulle det kunna vara så att Reinfeldt inte vågar ta obekväma beslut avseende invandringen.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-23 kl. 16:00.
Citera
2014-08-23, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Och sedan överlämnade de Sverige med varm hand till Göran Persson, som tvingades bita i det sura äpplet och monterade ner delar av välfärdsstaten - medan moderaterna stod bredvid och gladde sig över att det finns någon mening med allt här i livet. Idag kan man ana att samma typ av strategi går igen. Grattis Löfven, nu får du ta över Göran Perssons roll som moderaternas redskap.

Frågan är: Vågar lövet sno lika mycket ur pensionsfonderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in