2014-08-12, 15:27
Bannlyst
Det Ögat Inte Ser av Lee Child

Jag vet att Lee Child skriver duktigt och spännande böcker och jag lockades av handlingen.

En Av Oss av Åsne Seierstad

Den handlar om attentatet som Breivik, jag intresserad av hur man gjorde detta.

Dynastins Arvinge av Conn Iggulden

Författaren ska skriva bra böcker vad jag har hört.
Citera
2014-08-13, 22:23
Medlem
bombaccis avatar
Terminsstart snart så lagt beställningar inför mina teologistudier. Alltid frustrerande när man inte hittar alla böcker som läraren har lagt upp med. Såg till att köpa en "rolig" bok med för att ha något mer lättläst att läsa på t-banan eller innan man ska sova.

Orkar inte räkna upp alla teologiböcker som jag tvingats till att köpa. Några som dock verkar vara lite intressanta är:

* Antikens religioner: Mellanösterns och medelhavsområdets religioner

https://www.adlibris.com/se/bok/antikens-religioner-mellanosterns-och-medelhavsomradets-religioner-9789113034614

* Babylon , Memphis and Persepolis
https://www.adlibris.com/se/bok/babylon-memphis-persepolis-9780674023994

* Hedendomen i historiens spegel bilder av det förkristna norden

https://www.adlibris.com/se/bok/hedendomen-i-historiens-spegel-bilder-av-det-forkristna-norden-9789185509201

* The gospel of john

https://www.adlibris.com/se/bok/the-gospel-of-john-9780521535212

Den "roliga" boken som jag valde var Släktet av Del toro

https://www.adlibris.com/se/bok/slaktet-9789170029141

Rakki: Du verkar vara en del toro fan, vad tycker du om hans böcker?

Bara läst lite kortfattat vad andra tycker, verkar som en okej "ligg o lata dig bok o tänk på något annat än din tråkiga vardag" .
Citera
2014-08-14, 00:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Rakki: Du verkar vara en del toro fan, vad tycker du om hans böcker?

Bara läst lite kortfattat vad andra tycker, verkar som en okej "ligg o lata dig bok o tänk på något annat än din tråkiga vardag" .

Ja, den trilogin är riktigt bra för att vara skräcklitteratur skriven delvis av en filmregissör, bra dystopi och allt känns väldigt filmiskt på gott och ont, men bra trilogi helt klart, väl värd att investera timmar i!
Citera
2014-08-15, 19:29
Medlem
Uvarovs avatar
Jäkla impulsköp. Kunde inte hålla mig från att klicka hem dessa böcker från Bokbörsen fastän jag har lovat mig själv att låna från biblioteket istället. Aja, får iallafall nånting att fylla ut hyllorna med..

Sven Hedin En biografi av Eric Wennerholm

Norge 9 april 1940 : tyska invasionen timme för timme av Bjørn Bjørnsen,

Carolus Rex, Karl XII - hans liv isanning återberättat av Ernst Brunner

Det första världskriget av John Keegan

Istället för vapen av Folke Bernadotte
Citera
2014-08-17, 15:46
Medlem
BigFatCones avatar
Alexander Shulgins PIHKAL. Varför? För att varje akademiskt lagd knarkare så klart bör ha både den och TIHKAL i bokhyllan och den senare har jag redan.
Citera
2014-08-17, 22:28
Medlem
P.Gs avatar
Stadsserien av Per Anders Fogelström. Mina drömmars stad var ju obligatorisk läsning i grundskolan, men jag misstänker att en omläsning kommer att ge dubbelt nöje då jag både kommer att uppskatta boken bättre samt har bättre koll på geografin.

Portnoy's Complaint av Philip Roth. Dags att försöka förstå varför Roth är så hyllad.

Anteckningar från Döda huset av Fjodor Dostojevskij. Kommentar överflödig.

Sånger av Theokritos. Obligatorisk läsning.

Onåd av J.M. Coetzee. Vet inte varför jag köpte denna, jag har den ju på engelska. Misstänker att jag föll in i någon konsumtionshysteri när jag klickade runt på Bokbörsen.
Citera
2014-08-17, 23:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Stadsserien av Per Anders Fogelström. Mina drömmars stad var ju obligatorisk läsning i grundskolan, men jag misstänker att en omläsning kommer att ge dubbelt nöje då jag både kommer att uppskatta boken bättre samt har bättre koll på geografin.

Efteråt borde du läsa hans "Kamratsvit" som var väldigt bra, alla hans böcker håller väldigt hög klass!
Citera
2014-08-18, 00:09
Medlem
Elmuffinss avatar
Jag lade nyligen en beställning hos adlibris på ett antal böcker som borde dimpa ner i brevlådan på måndag eller tisdag.
Dessa är:
My outdoor life - Ray Mears
Detta för att jag är ett stort fan av Ray Mears och vill veta mer om hans liv.
Bushcraft - Mors Kochanski
Detta på grund av att bushcraft är ett av mina stora intressen.
Meditations - Marcus Aurelius
Mitt andra stora intresse är filosofi.
Vild - Cheryl Straynd
Den var billig och verkade intressant.
Citera
2014-08-18, 00:58
Medlem
BlueRedGreens avatar
Köpte tre böcker denna månad.
1. Blood Meridian - Cormac McCarty
2. On the road - Jack Kerouac
3. Chronicles - Bob Dylan nytt att läsa en biografi som huvudpersonen själv har skrivit.

Ska dock läsa majoriteten utav McCartys böcker innan jag påbörjar Blood Meridian. Vilket har rekommenderats då den tydligen ska vara komplicerad. (Vi får väl se)

Till nästa månad ska jag införskaffa mig fler McCarty, Bukowski och Miller böcker.
Några utav dessa författares böcker som är out of the ordinary, dvs riktigt bra/intressanta?
Citera
2014-08-18, 19:42
Medlem
sinkaduss avatar
Brilliance-Marcus Sakey
En efterlängtad thriller som kittlar fantasin. Lite tunnsått med den varan tycker jag. Verkar ha ett stänk av Sci-Fi i sig vilket jag verkligen gillar.... Fått bra recensioner, 405 sidor och 99 spänn på Dito. Helt ok tycker jag. Nu blir det soffläge
https://dito.se/e-bok/9789187301780/brilliance
Citera
2014-08-19, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
Nyponbuskar nyponbuskar hela vägen nyponbuskar av Jan Gradvall

Följt Gradvall som journalist ett rätt bra tag och gillar det som han skriver om musik och popkultur så bestämde mig för att slå till på denna då jag såg den idag, inte läst så mycket i den ännu. Kan väl ses som lite av en korsning av Klosterman och Strauss, även Strage och deras böcker om popkultur.
Citera
2014-08-23, 03:45
Medlem
Jikininkis avatar
Idag blev det:
Nicholas Goodrick-Clarke: The Occult Roots of Nazism
Per Faxneld (Editor), Jesper Aa. Petersen (Editor): The Devil's Party: Satanism in Modernity
Anton Long (Author), Chretien Sauvage (Editor): Hostia: Secret Teachings of the ONA
Derek Humphry:Final Exit: The Practicalities of Self-Deliverance and Assisted Suicide for the Dying, 3rd Edition
Michael Newton - The Encyclopedia of Serial Killers
Aleister Crowley - The Book Of Lies
Richard Hofstadter. The Paranoid Style in American Politics
Cathy O'Brien - TRANCEformation of america (av påstådd CIA sexslav, gratis Här)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in