2014-08-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Idag blev det:
Nicholas Goodrick-Clarke: The Occult Roots of Nazism
Per Faxneld (Editor), Jesper Aa. Petersen (Editor): The Devil's Party: Satanism in Modernity
Anton Long (Author), Chretien Sauvage (Editor): Hostia: Secret Teachings of the ONA
Derek Humphry:Final Exit: The Practicalities of Self-Deliverance and Assisted Suicide for the Dying, 3rd Edition
Michael Newton - The Encyclopedia of Serial Killers
Aleister Crowley - The Book Of Lies
Richard Hofstadter. The Paranoid Style in American Politics
Cathy O'Brien - TRANCEformation of america (av påstådd CIA sexslav, gratis Här)

Var kan man köpa dessa böcker?
Citera
2014-08-23, 12:35
Medlem
Jikininkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Var kan man köpa dessa böcker?

http://www.amazon.com/Occult-Roots-Nazism-Influence-Ideology/dp/1860649734/ref=sr_1_fkmr1_2?ie=UTF8&qid=1408789790&sr=8-2-fkmr1&keywords=occult+guides+of+nazism

Per Faxneld (Editor), Jesper Aa. Petersen (Editor): The Devil's Party: Satanism in Modernity

http://www.amazon.com/Devils-Party-Satanism-Modernity/dp/0199779244/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1408789879&sr=8-1&keywords=Faxneld

Anton Long (Author), Chretien Sauvage (Editor): Hostia: Secret Teachings of the ONA

http://www.adlibris.com/se/bok/hostia-secret-teachings-of-the-ona-9781493633906

Derek Humphry:Final Exit: The Practicalities of Self-Deliverance and Assisted Suicide for the Dying, 3rd Edition

http://www.adlibris.com/se/bok/final-exit-third-edition-the-practicalities-of-self-deliverance-and-assisted-suicide-for-the-dying-9 780385336536

http://www.adlibris.com/se/bok/the-encyclopedia-of-serial-killers-9780816061969

http://www.adlibris.com/se/bok/the-book-of-lies-9780877285168

http://www.adlibris.com/se/bok/the-paranoid-style-in-american-politics-and-other-essays-9780307388445

Cathy O'Brien - TRANCEformation of america (av påstådd CIA sexslav, gratis Här)

Följ länken för ditt gratisex: https://archive.org/details/TranceformationOfAmerica
Citera
2014-08-23, 23:39
Medlem
Tack för svaret. Intressanta och lockande böcker.
Citera
2014-08-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Idag blev det:

Jag är intresserad av dessa, har du påbörjat läsa någon av dem? Har du fler böcker som är liknande dessa?

Edit ; Blir att köpa dessa böcker direkt, såg att du länkade vart du köpte, tack!
Citera
2014-08-25, 21:48
Avslutad
I dag köpte jag två böcker för hutlösa 15 kr styck. Den första heter "Första schackboken" och är skriven av Jostein Westberg. Jag gillar att spela schack men har aldrig riktigt satt mig in i olika taktiker eller strategier, men när jag såg denna bok så tänkte jag att varför inte? Om den är nyttig och givande kanske jag införskaffar även andra och tredje schackboken, skrivna av samma författare.

Den andra boken som införskaffades har titeln "En introduktion till finansmarknaden" och verkar vara skriven av Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation (SERO). Jag tänkte att den kunde vara bra att läsa nu när man ska börja studera ekonomi på högskolan.

Innan dessa två hade jag inte köpt böcker på ett bra tag. Jag är en flitig användare och besökare av biblioteket.
Citera
2014-08-25, 21:58
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
I dag köpte jag två böcker för hutlösa 15 kr styck.

Jag var ett snäpp värre faktiskt. Köpte Gerald Murnanes "Sammetsvatten" och Karl Ove Knausgårds "Min Kamp 2" för hela 1:- styck.

Anledningen till varför jag köpte dom? Har inte läst dom, två intressanta böcker och priset talar ju för sig självt. Var för övrigt på Röda korset jag köpte dom och dom "reade" ut alla böcker för 1 kr styck.
Citera
2014-08-25, 23:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Jag var ett snäpp värre faktiskt. Köpte Gerald Murnanes "Sammetsvatten" och Karl Ove Knausgårds "Min Kamp 2" för hela 1:- styck.

Anledningen till varför jag köpte dom? Har inte läst dom, två intressanta böcker och priset talar ju för sig självt. Var för övrigt på Röda korset jag köpte dom och dom "reade" ut alla böcker för 1 kr styck.

Berätta gärna vad du tycker om Murnane sen. Lite nyfiken på honom.
Citera
2014-08-26, 00:08
Avslutad
Game of thrones böckerna 1-5, hade just sett klart hela tvserien. Tyckte att det skulle vara spännade och se hur likt böckerna det var. Samt vilken uppfattning man skulle få av böckerna. Har läst klart bok nr 1 nyss börjat på 2an. Mycket spännande och bra skrivna böcker.
Citera
2014-08-27, 23:06
Medlem
Ördögs avatar
En rad second hand-fynd från de senaste månaderna:

Nicholas Campion: The Great Year - Astrology, Milleniarinism and History in the Western Tradition (1994)
Dee Brown: The American West (1995)
Bryan Mark Rigg: Hitler's Jewish Soldiers (2002)
Ragnar Ölander: Amerika i blickpunkten (1946)
Larry Collins & Dominique Lapierre: Freedom at Midnight (1975)
Yossef Bodansky: Bin Laden - The Man Who Declared War On America (2001)

Nanny Cedercreutz: Från alp och hav (1914)
Charles Lindbergh: "Vi" - Min maskin och jag (1927)
Richard Byrd: Mitt liv i luften (1929)
Martin Johnson: Kamerajakt på kannibaler (1929)
P. Nilsson-Tanner: Strandhugg vid Norra Ishavet (1931)
Hans Hausen: Över kontinenter och oceaner - En geolog ser på världen (1945)
Artur Lundkvist: Negerland (1949)
Harriet Hjorth: Paris - och mer därtill (1975)
Chris Stewart: Driving Over Lemons - An Optimist In Andalucia (2003, 1 uppl. 1999)

Sean Egan (ed): 100 Albums That Changed Music (2006)
Anthony Summers: Goddess - The Secret Lives of Marilyn Monroe (1985)
Nelson George: Where Did Our Love Go? - The Rise & Fall of the Motown Sound (1986)
Christer Olsson: 30 år med Ulf Lundell - Intervjuer och artiklar 1977-2007 (2009)

Göran Stenius: Den romerska komedin - En bok om Giuseppe Gioachino Belli (1967)
Knut Warmland: Den sorgsne skrattarn - En bok om Frödings dikter (2004)

Elna Schdanoff - Christian Sundgren: Brevet från Sibirien (1997)
Jörn Donner: På ett sjukhus (1960)
Pär Stenbäck: När världen öppnade sig (2007)

Emil Norlander: Anderssonskans Kalle - Pojkstreck och käringskvaller (Med 22 teckningar av O. A. Trettonde uppl, 1934)
Stieg Trenter: Lek, lilla Louise! (1950)
Steig Trenter: Kalla handen (1957)
Senast redigerad av Ördög 2014-08-27 kl. 23:44.
Citera
2014-08-27, 23:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nyponbuskar nyponbuskar hela vägen nyponbuskar av Jan Gradvall

Följt Gradvall som journalist ett rätt bra tag och gillar det som han skriver om musik och popkultur så bestämde mig för att slå till på denna då jag såg den idag, inte läst så mycket i den ännu. Kan väl ses som lite av en korsning av Klosterman och Strauss, även Strage och deras böcker om popkultur.

Jan Gradvall, nestorn av popkultur i Sverige! Den här måste naturligtvis läsas.
Citera
2014-08-28, 01:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Hämnden är min av Mickey Spillane. Blev sugen på den när jag läste en recension av senaste Sin City-filmen. Men när ska jag hinna läsa den? Har minst 30 olästa böcker i bokhyllan...
Citera
2014-08-28, 13:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jan Gradvall, nestorn av popkultur i Sverige! Den här måste naturligtvis läsas.

Mycket läsvärda texter i den om man gillar Janne, kan rekommendera den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in