Citat:
Ursprungligen postat av
Alphatross
Hamburg Freezers ikväll då för Luleå. Lagen har möts ett par gånger de senaste åren och då har det blivit vinster för Luleå. Läste att Hamburg har över 1000 NHL-matcher i laget, Matt Pettinger står väl för ungefär hälften skulle jag tro.
Laguppställning för Luleå:
http://www.luleahockey.se/artikel/56615/
Ska bli kul att kolla nyförvärven då jag inte sett någon av träningsmatcherna. Daniel Larsson i målet, backparet Näkyvä/Nagander som är nya båda två även om den senare har spelat i Luleå tidigare. En handfull nya forwards också, t.ex. hela andrakedjan med Petrell-Dixon-Granström där jag tycker Dixon ska bli intressant att följa. Gjorde mycket poäng i Ässät och även Brynäs innan dess, gick till KHL i två omgångar och där gick det trögare. Hoppas det lossnar i Luleå igen.
Och är Johan Forsberg i balans efter sitt twitterhaveri, tro?

Jag kan bedöma luleås spelare rätt bra tror jag trots några få träningsmatcher.
Näkyvä= Bra, kommer att bli en tillgång, ersätter nog Frallan fullt ut.
Nagander= Tja, ser inte speciellt mycket bättre ut än senast tyvärr. Låg SHL-kvalitet tyvärr.
Dixon= Kanon förstås. Kommer att betyda jättemycket.
Petrell= Inte någon superstar men hårt arbetande och gör jobbet.
Granström= Som Petrell ungefär. Gillar hans jobb som han gör, han går verkligen in i skiten och ger 100% hela tiden.
Forsberg= Helt ur balans och i grunden för dålig. Tillbaka till AIK kanske?
Fagerudd= En back som är exceptionellt kreativ och har ett fint skott. Han behöver Luleå matcha hårt och satsa på. Ett framtidsnamn!
Högbom och Lundqvist= Bra backar som bägge kan ta steget.