2014-08-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
tobbetukt har förmodligen råkat skriva fel varav förvirringen. Men i och med att Timrå ligger en division längre ner än Modo så vore allt annat än en Modoseger en rejäl skräll.

Fast Timrå är inte alls så dålig, skulle inte bli superförvånad om det blir rätt jämnt.
Citera
2014-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast Timrå är inte alls så dålig, skulle inte bli superförvånad om det blir rätt jämnt.
Verkar vara en jämn match just nu iaf. Men Modo ska ta denna match i slutändan annars blir jag mycket besviken. Timrås hopp ligger endast i att vi vilar spelare.
Citera
2014-08-22, 21:58
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Verkar vara en jämn match just nu iaf. Men Modo ska ta denna match i slutändan annars blir jag mycket besviken. Timrås hopp ligger endast i att vi vilar spelare.

Förmodar att du är mycket besviken just nu?
Citera
2014-08-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Förmodar att du är mycket besviken just nu?
Kan du skriva upp. Skrev en kort text i försäsongstråden. Hänvisar till den.
Citera
2014-08-22, 22:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Timrå kan nog få till ett lag som är mer slagkraftigt än i fjol.

[spoiler]Modo ligger riktigt illa till inför denna säsong. Det känns som om "linjedansen" är tillbaka. Verkligheten hinner alltid ikapp. Säger jag som Modo-supporter.[ /SPOILER]
Citera
2014-08-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Timrå kan nog få till ett lag som är mer slagkraftigt än i fjol.

[spoiler]Modo ligger riktigt illa till inför denna säsong. Det känns som om "linjedansen" är tillbaka. Verkligheten hinner alltid ikapp. Säger jag som Modo-supporter.[ /SPOILER]
Man brukar säga att en dålig försäsong brukar betyda en bättre säsong i grundserien men det är såklart bara en myt. Jag har inte heller så värst goda förhoppningar inför säsongen, men får vi en bra start och kan fortsätta hålla uppe det jämna spelet som vi visat hittils under försäsongen så finns det hopp "I mitt bröst, där slår ett Modohjärta, som aldrig kommer tappa hopp".
Citera
2014-08-22, 22:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
I mitt bröst, där slår ett Modohjärta, som aldrig kommer tappa hopp".

Har man varit med sedan 60-talet är man härdad, men blir lika besviken varje gång man inser att det faller tillbaka till det krampaktiga.

Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag även håller på Timrå (dock inte lika hängivet), speciellt när Modo och Timrå är i olika serier. Det är "Bulla" och "Strimma" som för evigt gjort mig medveten om vikten av Timrås existens.
Citera
2014-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har man varit med sedan 60-talet är man härdad, men blir lika besviken varje gång man inser att det faller tillbaka till det krampaktiga.

Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag även håller på Timrå (dock inte lika hängivet), speciellt när Modo och Timrå är i olika serier. Det är "Bulla" och "Strimma" som för evigt gjort mig medveten om vikten av Timrås existens.
Ja att vara Modosupporter kan vara fruktansvärt nervöst och hälsofarligt ibland och man är van vid att det alltid blir riktiga nagelbitare lu närmare slutet av säsongen man kommer men man vore ingen bra supporter om man inte tror på sitt eget lag. SM-guld kan vi glömma och topplacering likaså. Men det är fullt rimligt att tro på ett liknande scenario, förhoppningsvis något snäpp högre.
Citera
2014-08-31, 12:19
Medlem
feteprophetens avatar
Det känns ju ganska givet att Malmö, Västerås och Södertälje gör upp om dom 3 första, skräll varning på Vita Hästen och AIK. Floppvarning på BIK, Mora och Timrå. Ska bli roligt dock att se Timrås unga killar där jag tror att många kommer producera på en högre nivå men jag tror inte laget får ihop det ändå. Lilliz i BIK lär ösa in poäng igen efter sejouren i AIK. Tenute vinner poängligan. Volden bästa målvakt
Citera
2014-08-31, 12:27
Medlem
m4tt145s avatar
1. Västerås
2. Malmö
3. Karlskoga
4. Södertälje
5. Rögle
6. Mora
7. AIK
8. Timrå
9. Almtuna
10. Oskarshamn
11. Karlskrona
12. Asplöven
13. Björklöven
14. Vita hästen

Så tror jag HA slutar. Inga överraskningar precis. Hoppas att Västerås går upp. Vore också roligt att se Karlskoga i SHL
Citera
2014-08-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetepropheten
Det känns ju ganska givet att Malmö, Västerås och Södertälje gör upp om dom 3 första, skräll varning på Vita Hästen och AIK. Floppvarning på BIK, Mora och Timrå. Ska bli roligt dock att se Timrås unga killar där jag tror att många kommer producera på en högre nivå men jag tror inte laget får ihop det ändå. Lilliz i BIK lär ösa in poäng igen efter sejouren i AIK. Tenute vinner poängligan. Volden bästa målvakt
Som modoit är jag kluven kring Timrås vara eller icke vara. Visst kände man enorm skadeglädje när dom trillade ur, men samtidigt saknar man länsderbyna som fan och ekonomiskt sett så är det knappast gynnsamt ifall Timrå skulle harva på i Allsvenskan hur många år som helst, dom har en spännande satsning men dom har blandat och gett alldeles för mycket på försäsongen så jag kan inte riktigt placera dom. Någon gång kommer dom gå upp, men då ska man vara redo för det. Visst önskar man av personliga skäl som modoit att dom är kvar länge i AS men länsderbyna vill man gärna ha tillbaka. Är tveksam om timrå går upp den här säsongen, men lyckas dom så har dom gjort det bra.
Citera
2014-08-31, 17:18
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ja, 4 lag går upp.

Så Hockeyallsvenskan kommer bestå av 16 lag 2015/2016?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in