2014-08-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och ändå försöker 'ni' få det till något oerhört suspekt att USA så snabbt kunde få ut med att man misstänkte att al qaida låg bakom attacken
Som vanligt griper ni alla halmstrån tills ni säger emot er själva..
Finns det ens någon som förnekar att USA hade blivit varnade?

Problemet var bara att kaparnas finansiering var kontrollerad av de som då kontrollerade USA samt några till. Det andra varnade om var planerat som du mycket väl vet om. Det var ju därför man inte gjorde något

Förmodligen hade de ingen aning om vilket skådespel de skulle bli huvudpersoner i
Citera
2014-08-22, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Problemet var bara att kaparnas finansiering var kontrollerad av de som då kontrollerade USA samt några till. Det andra varnade om var planerat som du mycket väl vet om. Det var ju därför man inte gjorde något

Förmodligen hade de ingen aning om vilket skådespel de skulle bli huvudpersoner i
Det blir säkert bra... Det du skriver är förstås fullständigt obegripligt, men du mår nog bättre imorgon.
Citera
2014-08-22, 22:18
Medlem
Citat:
Det blir säkert bra... Det du skriver är förstås fullständigt obegripligt, men du mår nog bättre imorgon.

Vad tror du var anledningen till att man inte vidtog några åtgärder när ett flertal varnade för att det verkade vara något på gång?
Citera
2014-08-22, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad tror du var anledningen till att man inte vidtog några åtgärder när ett flertal varnade för att det verkade vara något på gång?
Jag antar att de inte visste vad de skulle skydda sig mot, samt att de inte förstod allvaret i varningen/hotet. Troligen mottar USA ett hyfsat stort antal liknande hot dagligen..
Citera
2014-08-22, 23:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
Inte tre FBI agenter som blev hotade av presidenten Bush om dom inte backade av Bin Laden(Al-Qaeda) spåret.

Vad trevligt av dom

Jo fast det här var ju FBI agenter som blev hotade av Bush om dom inte backade av just Bin Laden famlijen, vilket är det samma som att låta det ske.

Det fanns många(om inte alla) i USA´s högre regerings positioner som påtalde att det inte fanns några varningar: https://www.youtube.com/watch?v=MHOL1wlZqIA
Inga varningar? Det beror nog på hur seriöst man tar varningarna. Självklart mottar USA varningar regelbundet.
The White House had (at least ) 28 Advanced Intelligence Warnings Prior to 9/11
http://globalresearch.ca/articles/SMI402A.html

Problemet är inte att de får varningar, problemet är att förstå vilka man ska ta på allvar.
Citera
2014-08-22, 23:29
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du är redan en avslöjad fönsterlögnare så dig behöver man aldrig mer ta på allvar. Du vet uppenbarligen inte ens vad eld betyder.

Du förstår, det räcker inte med att du påstår det. Men nu blev det bestämt för svårt för dig, tror jag.

Citat:
Visst jag skall vara tydlig som om jag talade till ett spädbarn i fortsättningen i kontakten med dig.

Nej då, det räcker om du slutar skriva som en kratta.

Citat:
Du kör vidare på dina 40 meter alltså?

40, 50, fan vet? Jag har inte mätt supernoga. Nånstans där iaf. <Det är definitivt inte 200 eller 100 som du ljög ihop. Det var det jag reagerade på.

Citat:
Jag visade ju filmerna på impact där just detta fönster uppenbarligen inte brinner just då iaf.

Eld sprider sig.

Citat:
Det är liksom extremt ologiskt att elden skall ha svängt runt en 70-80 meter in till vänster inne i byggnaden.

Sådärja, nu är vi nere på 70-80 m. Progress of a kind. Vet du vad? Om det brann 70 m bort skulle jag faktiskt inte heller bli förvånad. Så du behöver inte pruta mer på dina påhitt.

Citat:
Kan gärna upprepa igen att man ju har "liquid mass" som officiell förklaring men den köper inte du då? Elden åkte både till vänster och rakt fram?

Jag upprepar: Jag ser ingen som helst problem med att, en tid efter det faktum att ett stort jävla flygplan kraschat in i en byggnad, det brinner i fönster typ 50 meter från centrala impacten.
Citera
2014-08-23, 00:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det var knappast endast ett fönster det brann ur..
http://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Firefighters_struggle_to_contain_the_fire,_af ter_the_September_11,_2001,_terrorist_attack_on_th e_Pentagon_010911-F-XT317-003.jpg
http://stevenwarran.blogspot.se/2008/05/official-history-pentagon-911-published.html
Citera
2014-08-23, 01:01
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det var knappast endast ett fönster det brann ur..
http://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Firefighters_struggle_to_contain_the_fire,_af ter_the_September_11,_2001,_terrorist_attack_on_th e_Pentagon_010911-F-XT317-003.jpg
http://stevenwarran.blogspot.se/2008/05/official-history-pentagon-911-published.html

Det är nästan så att man kan tro att eld tenderar att sprida sig, va?
Citera
2014-08-23, 01:33
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Inga varningar? Det beror nog på hur seriöst man tar varningarna. Självklart mottar USA varningar regelbundet.
The White House had (at least ) 28 Advanced Intelligence Warnings Prior to 9/11
http://globalresearch.ca/articles/SMI402A.html

Problemet är inte att de får varningar, problemet är att förstå vilka man ska ta på allvar.
Jo men nu var det så att de personer som hade specifika uppgifter som länkade Osama Bin Laden till attacken blev hotade av presidenten om dom inte slutade rota i målet
Citera
2014-08-23, 09:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
Inte tre FBI agenter som blev hotade av presidenten Bush om dom inte backade av Bin Laden(Al-Qaeda) spåret.

Vad trevligt av dom

Jo fast det här var ju FBI agenter som blev hotade av Bush om dom inte backade av just Bin Laden famlijen, vilket är det samma som att låta det ske.
...

Om dina påståenden stämmer så var det alltså Al-Qaida och Osama som låg bakom attackerna, vilket frenetiskt brukar förnekas av alla konspiratoriker, så egentligen borde jag förstås toksöka bevis för att du har rätt, men...
Om man läser din länk och texten du lagt upp så handlar det om att 'officals' (dvs inte Bush själv) bad FBI sluta undersöka Abdullah BinLaden och hans kopplingar till WAMY.

Det var alltså inte Bush, det var inte Osama och det var inte Al-Qaida. Annars hade du säker rätt
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-23 kl. 09:25.
Citera
2014-08-23, 10:38
Medlem
Citat:
Jag antar att de inte visste vad de skulle skydda sig mot, samt att de inte förstod allvaret i varningen/hotet. Troligen mottar USA ett hyfsat stort antal liknande hot dagligen..

Borde inte en del höjdare åka på kritik för det? Har du sett chefer eller andra som "inte förstod allvaret" fått kicken (minst). Det är ju snarare tvärtom, chefer mm har blivit befordrade

Och nej, USA har inte sådana här hot (från andra länders underrättelsetjänster) dagligen
Citera
2014-08-23, 10:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Borde inte en del höjdare åka på kritik för det? Har du sett chefer eller andra som "inte förstod allvaret" fått kicken (minst). Det är ju snarare tvärtom, chefer mm har blivit befordrade

Och nej, USA har inte sådana här hot (från andra länders underrättelsetjänster) dagligen

Tror du missade mitt inlägg här ovanför:
https://www.flashback.org/sp50048125

Israeli, egyptian, taliban, british etc. intelligence warnings....
Vem vet hur många varningar de får om annat? Sånt som aldrig blir något av?
Dessutom vet vi ju inte hur allvarligt de tog på 9/11 varningarna, sket de fullständigt i det eller försökte de utreda utan att komma fram till något? Det mesta tyder dock på att de ignorerade varningarna, vilket kan tyckas märkligt med tanke på att det var så många varningar, det håller jag med dig om fullt ut. Om någon borde få sparken eller inte kan jag nog inte uttala mig om, då måste man ha mer information om hur vanligt det är med sådana varningar.

This type of communication between intelligence agencies normally occurs in secret, so one can only wonder what additional warnings or details were provided to us that have never been made public
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-23 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in