Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Om någon gud låg bakom en skrift,så skulle det finnas mycket mera fakta om hur universum och jorden kom till. Inte några rader här och där som eventuellt kan stämma lite med vad vi vet idag. Om gud vill förklara för människan hur allt kom till så kan han göra det mycket bättre än i t. ex koranen och bibeln.
Det är just därför som jag har fattat ett intresse för Billy Meier, han skrivet om i stort sett allting, vare sig det handlar om religion, klimatet, livet, hälsa, mat, psykologi. Och det är inte heller saker och ting som är amatörmässigt skrivet. Utan det är mycket detaljerat, han har skrivit över 27 000 sidor med information samt gett ut över 40 böcker. Otroligt mycket finns gratis att läsa på internet, så det handlar inte om att mjölka pengar. Jag förstår dock såklart att det låter koko. Och det första man tänker är "ja...hur många gånger har man inte sett det där"
Hoax eller inte, det är ingen dum man. Samt så har han pratat om saker som har att göra med forskning, klimatförändringar, flera år innan forskare officielt publicerat "nya" upptäcker.
Men teknologin utvecklas, det är inte så att vi en dag bara kommer att stoppa i vår utveckling. Med tidens gång så kommer vi också kunna resa mycket längre i rymden, och såklart också självklart lära oss mycket, mycket mer. Visst folk tycker konceptet om utomjordingar är knasigt, det kan jag förstå. Men vad är vi, om inte utomjordingar själva? Personligen är tanken för mig, att vi skulle va den enda levande livsformen i universom, ganska så absurd. Med tanke på att det finns miljontals med universum samt galaxer. Vad är oddsen för att vi är dom enda?
Vad skulle isf poängen vara med allt ihop? Att endast rymden skulle existera? Och av en slump, av ett misstag så skapades liv på jorden? Det har iaf jag, personligen mycket svårt att tro, det är ologiskt.
Jag tänker inte gå in på saker och ting som diskuteras i Billy's information här, men jag säger som så att det täcker i stort sett allting du kan tänka dig, dom stora frågorna, frågor som inte någon religion har något rakt svar på.