2007-02-10, 14:24
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Jag skrev:

Varpå du nutid svarar:

Men varför inte använda en atombomb direkt? Då blir det ju slut på alla som inte tycker som du.

Ja, och sen är ju harmonin total. D.v.s. tystnaden blir total.

Av frukten skall man känna trädet....
Atombomber verkar mera vara ett vastligt begrepp att ta till nar man struntar i att man dodar och lemlastar oskyldiga och att det resulterar i att generation efter generation manniskor lider av dess sviter.

Jag ar mera for att fokusera pa brottslingen. Inte 'alla over en kam'. Horribelt.

Jag tycker mig bade ha last och sett att de som drabbats av de vastliga atombombernas 'sotma' ar langt fran harmoniska. Javisst de tystade efter patryckningar 'det var val inte sa farligt - after all'. Horribelt.

Precis - av DEN frukten far vi alla mer eller mindre smaka vare sig vi vill eller inte. Och mer av den varan, kanske ska kallas 'aran'? lar det bli. Betvivlar jag inte en sekund. De vastliga 'valsignelserna' regnar over vart jordklot.

Citat:
"President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God. God would tell me, 'George, go and fight those terrorists in Afghanistan'.

"And I did, and then God would tell me, 'George, go and end the tyranny in Iraq...' And I did.

"'And now, again, I feel God's words coming to me, 'Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East.' And by God I'm gonna do it."
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=2052712005

Undrar vilka presenter han har med sig, forutom det han redan bidrar med i form av missiler och hogteknologisk utrustning - som lustigt nog ofta gar sa fel 'oj da, vilken miss pa missilen'. Aterstar att se, eller hur?
Citera
2007-02-10, 17:29
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Att alla som stjäl pengar får dåligt samvete tror du väl inte ens själv på?
Jag menar i vilket fall att samvetskkänslan kan framläggas som bevis på¨en andlig existens. Framförallt när känslan uppkommer i situationer när den står i kontrast med våra materiella behov
Citera
2007-02-10, 17:30
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Orkar inte dra alla brister i det kosmologiska argumentet (googla). Men vi säger att universum behöver en orsak, varför skulle det då vara Gud?
För mig är definitionen på Gud att han är evig och oskapad. Sen är det upp till var och en om de vill tro på en mer personlig Gud eller på en Gud som är en opersonlig naturkraft.

Men jag rekomenderar nog alla att söka vad som är den evige Guden
Citera
2007-02-10, 17:32
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genium
haha, dock så har jag funderat lite på den bibliske guden, "och han skapade människan till sin avbild" nu efter vad jag sett av människan så kan jag bara säga att han är nog långt ifrån perfekt och eftersom han dessutom är envåldshärskare

p )
Jag tror det var Desomd Tutu som sa att helvetet är den största komplimangen Gud någonsin givit mänskligheten. Särskilt alla liberaler på Flashbacks borde väl uppskatta den fria viljan
Citera
2007-02-10, 17:53
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
För mig är definitionen på Gud att han är evig och oskapad. Sen är det upp till var och en om de vill tro på en mer personlig Gud eller på en Gud som är en opersonlig naturkraft.

Men jag rekomenderar nog alla att söka vad som är den evige Guden

Eller att någon gång kunna bevisa att det inte behöver finnas en gud
Citera
2007-02-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippex
Jag tror absolut inte på gud och kommer aldrig att göra. Och då är min fråga hur man kan göra det och varför? Alla krig som någonsin har startats brukar ofta bero på någon religon. Ta 2 världskriget Hittler hatade judar, svarta, blandade och zigenare etc. så han försökte utrota alla judar, svarta, blandade och zigenare etc. ta Irak kriget. George W Busch säger att gud bad honom attackera Irak, och folket jublade. Alla slags präster manipulerar människor och tar deras pengar. Vad är det för sjuk värld vi lever i?

Du får göra en åtskillnad mellan att tro på Gud och religion. Religionen egentligen bara organiserade ritualer och förklaringar vad Gud är och är skapade av människan. Så jag håller med att religion är många gånger problem för människor, eftersom nästan varje religion föreskriver att den är den sanna osv och innefattar ofta massa ologiska regler som måste följas, och oliktänkande bestraffas. Om inte i detta liv så i något helvete efter döden.

Jag tror på Gud men är inte involverad i någon specifik religion och jag har antagligen en väldigt annorlunda syn på vad Gud är än de enligt mig otroligt befängda förklaringar i de stora religionerna. Allt i universum är unikt, evigt under förändring, så även vi eftersom vi är en del av den. Det finns ingen början och inget slut. Trots det håller människor fast i det som framstår oföränderligt, materiella ting och märkliga trosuppfattningar. Däri problemet med att vi förstör varandra och vår lilla del av världen vi bor i.
Citera
2010-06-18, 23:56
Medlem
Jag har en fråga till er som tror att jorden är 6000år gammal!

Skulle inte det bryta mot den fria viljan?
Citera
2010-06-19, 00:15
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawyon
Jag har en fråga till er som tror att jorden är 6000år gammal!

Skulle inte det bryta mot den fria viljan?

?
Citera
2010-06-19, 00:16
Medlem
För att man är svagbegåvad/karaktärslös/dum i huvudet.
Citera
2010-06-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
?

Det jag menar är att om det skulle vissa sig att evolutionen inte har hänt och att jorden verkligen är 6000år gammal.

då måste man ju tro på gud..

då finns det ju ingen fri vilja?!

(eller så är jag helt ute och cyklar)
Citera
2010-06-19, 13:10
Bannlyst
Citat:
Det jag menar är att om det skulle vissa sig att evolutionen inte har hänt och att jorden verkligen är 6000år gammal.

Det har redan bevisats att Jorden är betydligt äldre än 6000 år!

Citat:
Då måste man ju tro på gud..

Varför det? Det har ju bevisats att skapelseberättelsen i er sagobok ej stämmer, och det hindrar ju inte er att tro på er gud.

Citat:
då finns det ju ingen fri vilja?!

Nähe!

Citat:
(eller så är jag helt ute och cyklar)

Det är nog det troligaste scenariot!
Citera
2010-06-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Det har redan bevisats att Jorden är betydligt äldre än 6000 år!

Varför det? Det har ju bevisats att skapelseberättelsen i er sagobok ej stämmer, och det hindrar ju inte er att tro på er gud.

Nähe!

Det är nog det troligaste scenariot!

Haha :P

frågan var riktad till de som tror att jorden är 6000år gammal :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här