2014-08-22, 17:55
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Man märker vilken diskussionsnivå du håller. Väx upp.
Men ni är ju helt efterblivna. Det står klart och tydligt att det är slutspel. Alltså kan ni inte kalla det för vad ni vill. Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
2014-08-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Men ni är ju helt efterblivna. Det står klart och tydligt att det är slutspel. Alltså kan ni inte kalla det för vad ni vill. Hur svårt ska det vara att förstå?
Nu är Sverige ett fritt land och därför är man fri att tycka vad man vill om saker, så länge man inte skriver något stötande. Och nej, play in är i mitt tycke inget slutspel, men åttondel kan jag gå med på. Tragiskt att vissa här inte kan respektera andras åsikter.
Citera
2014-08-22, 18:01
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Läs det jag skrev, jag höll med om att det är ren fakta om att play-in tillhör slutspelet.

Man måste kunna vara oense om saker och ting. Använda ord som att vi efterblivna och att vi är dumma i huvudet, vad ger det? Det visar uppenbarligen att ni inte kan vinna en argumentation utan att använda glåpord.
Senast redigerad av Johanboyboy 2014-08-22 kl. 18:10.
Citera
2014-08-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Läs det jag skrev, jag höll med om att det är ren fakta om att play-in tillhör slutspelet.
Så långt kan jag sträcka mig också, men fortfarande är detta en tolkningsfråga, därmed så har vem som helst rätt att tycka vad man vill i frågan.
Citera
2014-08-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NashvilleTN
Jag tycker det nästan är omöjligt att göra en tabell.
Tidigare år har man iaf haft en hum om hur det kanske kommer att bli.
Plats 8-12 tycker jag nästan är svårast, men ska ge det ett försök

Frölunda
Växjö
Färjestad
Skellefteå
HV71
Linköping
-----------
Luleå
Brynäs
Modo
Örebro
-----------
Leksand
Djurgården

Vill egentligen inte placera Modo så högt upp men vi får helt enkelt se.

Jag skulle som Linköping supporter, om det nu har någon betydelse, hålla med ut till fullo. Sådär skulle jag med tippa. Speciellt Brynäs och MoDo som mittenlag/nedre delen.

Det mest osäkra tycker jag är mellan Skellefteå, HV, LHC. Känns som dom 3 lagen skulle kunna vara/bli jämnbra. FBK, Växjö och Frölunda får helt klart favoritstämpeln.
Citera
2014-08-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Jag skulle som Linköping supporter, om det nu har någon betydelse, hålla med ut till fullo. Sådär skulle jag med tippa. Speciellt Brynäs och MoDo som mittenlag/nedre delen.

Det mest osäkra tycker jag är mellan Skellefteå, HV, LHC. Känns som dom 3 lagen skulle kunna vara/bli jämnbra. FBK, Växjö och Frölunda får helt klart favoritstämpeln.
Det är väldigt svårt att tippa årets serie då samtliga lag känns väldigt jämna överlag. Växjö och frölunda känns ju som dom troligaste finallagen men sen är det nästan omöjligt att tippa resten av utgången. Spontant kan det gå hur som helst den här säsongen.
Citera
2014-08-22, 18:57
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är Sverige ett fritt land och därför är man fri att tycka vad man vill om saker, så länge man inte skriver något stötande. Och nej, play in är i mitt tycke inget slutspel, men åttondel kan jag gå med på. Tragiskt att vissa här inte kan respektera andras åsikter.
Så om jag anser att Aftonbladet inte är en tidning så har jag rätt?

Och FYI, åttondelsfinal som används i t.ex. NHL är ju en del av deras slutspel...
Citera
2014-08-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Så om jag anser att Aftonbladet inte är en tidning så har jag rätt?

Och FYI, åttondelsfinal som används i t.ex. NHL är ju en del av deras slutspel...
Jag tänker inte diskutera det här vidare då denna diskussion både börjar bli löjlig och uttjatad, nöjer mig dock med att säga att man är extremt naiv och enögd om man tror att man bestämma vad som är rätt och fel. Oavsett vem som har rätt i frågan så måste man kunna föra en diskussion utan påhopp och glåpord, håller du inte med om det?

Sedan är NHL ett dåligt exempel då dom har sitt slutspel precis som ett "vanligt" slutspel. Låt säga att NHL också börjar med play ingrejen så kan vi fortsätta diskussionen då.
Citera
2014-08-22, 19:30
Medlem
Ska bli intressant att se hur mycket alla yngre spelare har utvecklats och byggt på sig under sommaren.
Tänkte ta ut några intressanta ungtuppar från varje lag. Välkända som mindre välkända.

Brynäs
Djoos
Brodecki
Lindblom

Djurgården
Arnesson
Englund
Norell

Frölunda
Wikstand
Johnson
Lehkonen

Färjestad
Kylington
Byström
Olofsson

HV71
Pilut
Fiala
Sandgren

Linköping
Högberg
Dahlström
Vrana

Leksand
Forsberg
Grönberg
Händemark

Luleå
Cehlarik
Wallmark
Zaar

Modo
Kempe
Olofsson
Possler

Skellefteå
Aho
Holmström
Sörensen

Växjö
Johansson
Rydahl
Strömwall

Örebro
Bergmark
Backström
Volpeka
Citera
2014-08-22, 19:56
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneUnser
Ska bli intressant att se hur mycket alla yngre spelare har utvecklats och byggt på sig under sommaren.
Tänkte ta ut några intressanta ungtuppar från varje lag. Välkända som mindre välkända.

Brynäs
Djoos
Brodecki
Lindblom

Djurgården
Arnesson
Englund
Norell

Frölunda
Wikstand
Johnson
Lehkonen

Färjestad
Kylington
Byström
Olofsson

HV71
Pilut
Fiala
Sandgren

Linköping
Högberg
Dahlström
Vrana

Leksand
Forsberg
Grönberg
Händemark

Luleå
Cehlarik
Wallmark
Zaar

Modo
Kempe
Olofsson
Possler

Skellefteå
Aho
Holmström
Sörensen

Växjö
Johansson
Rydahl
Strömwall

Örebro
Bergmark
Backström
Volpeka

Sandgren vem? (Hv71)
Citera
2014-08-22, 20:06
Medlem
Displaceds avatar
Varför beter sig somliga att SHL är allsvetande i denna fråga och efterblivna i så många andra? Kan det inte vara så att att SHL har fel? Om man kollar på hur ordet slutspel används i vanliga fall är det ju mer lämpligt att kalla Play-in för kval. Om ni bortser från vad SHL kallar det är det ju rent objektivt ett kval och inte ett slutspel då deltagarna i Play-in inte spelar för guld utan för deltagande i kvartsfinal.

Dessa inlägg bör väl f.ö flyttas till Allmänt om hockey-tråden.
Citera
2014-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sandgren vem? (Hv71)

Ska självklart stå Sandberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto