2014-08-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Du kan ju tagga ner tonen om du vill visa lite seriositet.

I samma artikel som ni har hänvisat till tidigare så står följande rubrik:

Spelordning för Play In och SM-slutspelet 2014.

Om du inte kan diskutera så håll käft istället och sluta ät spikar till frukost.

Vet du redan att du har rätt, tillåt dig inte att provoceras då förfan.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Lag sju möter sedan lag tio medan lag åtta möter lag nio i en matchserie i bäst av tre matcher för att fastställa vilka ytterligare två lag som spelar kvartsfinal i SM-slutspelet. Lag elva och tolv får spela vidare i Kvalserien till SHL.
I det efterföljande SM-slutspelet spelas sedan kvartsfinal, semifinal och final i bäst av sju matcher, med svenska mästarna som slutliga segrare av SM-finalen. Dessa får som avslutning höja LeMat-pokalen mot skyarna som ett segertecken!
Dagens inlägg. Bara att ignorera besserwissarna i tråden som påstår något annat.
Citera
2014-08-22, 16:27
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Lag sju möter sedan lag tio medan lag åtta möter lag nio i en matchserie i bäst av tre matcher för att fastställa vilka ytterligare två lag som spelar kvartsfinal i SM-slutspelet. Lag elva och tolv får spela vidare i Kvalserien till SHL.
I det efterföljande SM-slutspelet spelas sedan kvartsfinal, semifinal och final i bäst av sju matcher, med svenska mästarna som slutliga segrare av SM-finalen. Dessa får som avslutning höja LeMat-pokalen mot skyarna som ett segertecken!
Inget i den texten säger ju att play-in inte är slutspel.

Jag fattar inte vad det är för fel på er. SHL har ju fan skrivit att play-in tillhör slutspelet. Det är ingen fråga du kan ha en åsikt i. Så är det bara.
Citera
2014-08-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Inget i den texten säger ju att play-in inte är slutspel.

Jag fattar inte vad det är för fel på er. SHL har ju fan skrivit att play-in tillhör slutspelet. Det är ingen fråga du kan ha en åsikt i. Så är det bara.
Vad fan ska du dribbla bort det här för? Johanboyboy har ju en gång för alla klargjort begreppen om vad SHL skriver på sin hemsida och därför är saken ur världen. Du och Illusioner får gärna anse att play-in räknas som slutspel, men återigen. Detta är en tolkningsfråga och därmed är det fritt fram för varje individ att bilda sin egen uppfattning. Det är otroligt svårt att ta folk som skapar sina egna regler på allvar och man inte vänta sig annat ifrån supportrar till plastlag.

Man kan nästan tro att ni 2 är kompis med någon på Hockeyligan eftersom ni tror på vartenda ord dom skriver.
Senast redigerad av Azdz 2014-08-22 kl. 16:36.
Citera
2014-08-22, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad fan ska du dribbla bort det här för? Johanboyboy har ju en gång för alla klargjort begreppen om vad SHL skriver på sin hemsida och därför är saken ur världen. Du och Illusioner får gärna anse att play-in räknas som slutspel, men återigen. Detta är en tolkningsfråga och därmed är det fritt fram för varje individ att bilda sin egen uppfattning. Det är otroligt svårt att ta folk som skapar sina egna regler på allvar och man inte vänta sig annat ifrån supportrar till plastlag.
Det är ingen jävla tolkningsfråga ditt dumme fan.

"Lag sju möter sedan lag tio medan lag åtta möter lag nio i en matchserie i bäst av tre matcher för att fastställa vilka ytterligare två lag som spelar kvartsfinal i SM-slutspelet."

Här står det ingenstans att play-in inte är slutspel.

"I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL.
Lag 1-6 är klara för kvartsfinal.
Lag 7-10 spelar play in om plats i kvartsfinalerna."

Här står det att lag 1-10 deltar i slutspelet.

Det är ingen jävla tolkningsfråga.
Citera
2014-08-22, 16:44
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:

"Lag sju möter sedan lag tio medan lag åtta möter lag nio i en matchserie i bäst av tre matcher för att fastställa vilka ytterligare två lag som spelar kvartsfinal i SM-slutspelet."

Det är inte ens lönt att försöka. Det går väldigt trögt för vissa personer i denna tråd. Kudos till dig för att du försöker i alla fall, har kliat i fingrarna på mig många gånger men jag har hållit mig ifrån.

Jag vet inte varför men jag känner mig ganska optimistisk inför den stundande säsongen. Kanske bara är för att man längtar så förbaskat? Nåväl, återstår att se, inte länge kvar nu.
Citera
2014-08-22, 16:46
Medlem
Citat:

Det är Hockeyligan som kallar det för slutspel men dom skjuter ju sig själva i foten om dom kallar det "play in" Även om det i praktiken hör till slutspelet så är det fortfarande en tolkningsfråga då play in innebär att man kvalar om vilket lag som tar sig vidare till kvartsfinal. Jag kan gå med på att det är en sorts åttondelsfinal men inte mer.
Citera
2014-08-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Det är inte ens lönt att försöka. Det går väldigt trögt för vissa personer i denna tråd. Kudos till dig för att du försöker i alla fall, har kliat i fingrarna på mig många gånger men jag har hållit mig ifrån.

Jag vet inte varför men jag känner mig ganska optimistisk inför den stundande säsongen. Kanske bara är för att man längtar så förbaskat? Nåväl, återstår att se, inte länge kvar nu.
Nog för att det kryllar av besserwissers överallt men detta är bara för mycket. Jag har slutat ta Hockeyligan på allvar sedan dom ville dela ut wildcards. Blir fan mörkrädd hur vissa här kan vara så otroligt självsäkra på sin sak trots att det inte finns något rätt eller fel.
Citera
2014-08-22, 17:32
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:

Varför tillåta dig att provoceras, jag skrev i mitt första inlägg att jag ville tjafsa lite, ta det lugnt, personlinga angrepp är överflödiga, vi kan väl hålla diskussionen på en lung, vuxen och sansad nivå.

"I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL".

Här står det klart och tydligt det du menar, men jag ser det fortfarande som ett kval till kvalserien.

Jag ser denna diskussionen som att Djurgården har gått upp i SHL.

Det är fakta att dem har gått upp i SHL, men jag kan fortfarande tycka att dem inte är tillräckligt bra, och tycka att dem förtjänar att tillhöra hockey-allsvenskan.

Jag tycker fortfarande att play-in inte tillhör ett slutspel, men det är fakta ifrån SHL att de uppenbarligen gör det. Jag släpper frågan, som jag skrev så hade jag bara lust att diskutera, men jag slutar med denna icke-fråga
Citera
2014-08-22, 17:38
Medlem
Citat:
Varför tillåta dig att provoceras, jag skrev i mitt första inlägg att jag ville tjafsa lite, ta det lugnt, personlinga angrepp är överflödiga, vi kan väl hålla diskussionen på en lung, vuxen och sansad nivå.

"I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL".

Här står det klart och tydligt det du menar, men jag ser det fortfarande som ett kval till kvalserien.

Jag ser denna diskussionen som att Djurgården har gått upp i SHL.

Det är fakta att dem har gått upp i SHL, men jag kan fortfarande tycka att dem inte är tillräckligt bra, och tycka att dem förtjänar att tillhöra hockey-allsvenskan.

Jag tycker fortfarande att play-in inte tillhör ett slutspel, men det är fakta ifrån SHL att de uppenbarligen gör det. Jag släpper frågan, som jag skrev så hade jag bara lust att diskutera, men jag slutar med denna icke-fråga
Jag anser att denna diskussion inte leder någon vart när man uppenbarligen inte får tycka man vill utan att bli munhuggen längre men jag kände mig bara illa tvungen att maila till Hockeyligan bara för att reda ut frågan en gång för alla. Jag orkar inte tjafsa vidare. Förstår absolut innebörden av play in grejen, men eftersom Hockeyligan brukar skriva en sak och sedan säga att det är upp till var och en att bedöma saker och ting så hade jag inget annat val. Men kul och se ditt stöd iaf
Citera
2014-08-22, 17:47
Medlem
m4tt145s avatar
Uttryck som "jag tycker" eller "jag anser" hör inte hemma i denna "debatten". Ni är dumma i huvudet.
Citera
2014-08-22, 17:49
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Uttryck som "jag tycker" eller "jag anser" hör inte hemma i denna "debatten". Ni är dumma i huvudet.
Man märker vilken diskussionsnivå du håller. Väx upp.
Citera
2014-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Vad tycker du man ska skriva istället då? Du framstår ju bara som efterbliven när du först påpekar vilka ord som inte hör hemma i en diskussion men sedan inte har mage att tala om vilka uttryck man ska använda istället. Ärligt talat så tycker jag nästan synd om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in