2014-08-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det märks.
Med detta sagt så lägger jag ner diskussionen med att en gång för alla klargöra att det är upp till var och en att avgöra huruvida play in räknas som slutspel eller inte.

Trevlig kväll.
Citera
2014-08-21, 19:17
Medlem
NashvilleTNs avatar
Jag tycker det nästan är omöjligt att göra en tabell.
Tidigare år har man iaf haft en hum om hur det kanske kommer att bli.
Plats 8-12 tycker jag nästan är svårast, men ska ge det ett försök

Frölunda
Växjö
Färjestad
Skellefteå
HV71
Linköping
-----------
Luleå
Brynäs
Modo
Örebro
-----------
Leksand
Djurgården

Vill egentligen inte placera Modo så högt upp men vi får helt enkelt se.
Citera
2014-08-21, 22:23
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Frölunda slutar aldrig etta med våra mediokra målvakter...
Citera
2014-08-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Ni har ett starkt lag ändå och kommer bli ett topplag även i år.
Citera
2014-08-21, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Tro mig Fälth och Fjanten har förmågan att göra de bästa av målvakter urusla. Hur ska det då gå när de redan vara mediokra? Spår svåra dåliga år för Röflunda. Fälth ska ni nog kunna avyttra billigt till Tyskland i mitten av säsongen men juden Fjanten kommer kosta multum.
Citera
2014-08-21, 22:42
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tro mig Fälth och Fjanten har förmågan att göra de bästa av målvakter urusla. Hur ska det då gå när de redan vara mediokra? Spår svåra dåliga år för Röflunda. Fälth ska ni nog kunna avyttra billigt till Tyskland i mitten av säsongen men juden Fjanten kommer kosta multum.

Jajaja Fälth har gjort mål i de två senaste matcherna. Fantenberg blev dock duktigt nedslagen av en motståndare idag.
Citera
2014-08-21, 23:17
Medlem
Johanboyboys avatar
Måste faktiskt ge mig in i debatten angående play-in haha.

Jag kan tycka att play-in är ett kval, för precis som heter, play-in, så spelar man sig in i slutspelet?

I ett slutspel ingår väl alla lag som ska vara med i ett slutspel, men nu inväntar man ju vinnarna ifrån play-innen, som vinner till sig en plats i slutspelet.

Jag tycker ett play-in är som ett kval till kvalserien.

Ingen big deal, men kände för att tjafsa lite

Tankar?
Citera
2014-08-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy

Jag kan tycka att play-in är ett kval, för precis som heter, play-in, så spelar man sig in i slutspelet?

I ett slutspel ingår väl alla lag som ska vara med i ett slutspel, men nu inväntar man ju vinnarna ifrån play-innen, som vinner till sig en plats i slutspelet.

Tankar?
Skönt att det finns människor som stödjer mig kring denna åsikt i alla fall. Nu vill jag inte rabbla upp allt detta igen men jag vidhåller det som jag sagt tidigare. I min mening är play-in som ett kval till slutspelet och sen får var och en ha sin egen uppfattning. Vad Hockeyligan skriver ska man som sagt inte ta på fullaste allvar varje dag. I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg i frågan. Trevlig kväll!
Citera
2014-08-22, 00:35
Medlem
Undrar varfor kvinnan fran Jerusalem grater over dessa 2 sopor Fälth och Fantenberg?
Nar serien ar spelad och HV vinner serien da ar man svenska mastare.
Men da ar ocksa play in ett kval.

Nar Leksand och HV spelar play in,ja da ar det slutspel.

Jaja, En fraga,manga svar.
Citera
2014-08-22, 07:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy

Tankar?

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skönt att det finns människor som stödjer mig kring denna åsikt i alla fall. Nu vill jag inte rabbla upp allt detta igen men jag vidhåller det som jag sagt tidigare. I min mening är play-in som ett kval till slutspelet och sen får var och en ha sin egen uppfattning. Vad Hockeyligan skriver ska man som sagt inte ta på fullaste allvar varje dag. I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg i frågan. Trevlig kväll!
Vad är erat problem? Det är en ren faktafråga. Man kan inte "tycka" att det inte är slutspel då det är slutspel. Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
2014-08-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är erat problem? Det är en ren faktafråga. Man kan inte "tycka" att det inte är slutspel då det är slutspel. Hur svårt ska det vara att förstå?
Hur svårt kan det själv vara? Det är hockeyligan själva som kallar det för slutspel. Det är alltså ingen faktafråga utan snarare en tolkningsfråga.
Trevlig helg
Citera
2014-08-22, 12:11
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Du kan ju tagga ner tonen om du vill visa lite seriositet.

I samma artikel som ni har hänvisat till tidigare så står följande rubrik:

Spelordning för Play In och SM-slutspelet 2014.

Om du inte kan diskutera så håll käft istället och sluta ät spikar till frukost.

Vet du redan att du har rätt, tillåt dig inte att provoceras då förfan.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Lag sju möter sedan lag tio medan lag åtta möter lag nio i en matchserie i bäst av tre matcher för att fastställa vilka ytterligare två lag som spelar kvartsfinal i SM-slutspelet. Lag elva och tolv får spela vidare i Kvalserien till SHL.
I det efterföljande SM-slutspelet spelas sedan kvartsfinal, semifinal och final i bäst av sju matcher, med svenska mästarna som slutliga segrare av SM-finalen. Dessa får som avslutning höja LeMat-pokalen mot skyarna som ett segertecken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in