2014-08-22, 15:37
Medlem
Håller med ovanstående. Kör jungel och fokusera mycket på objectives. Riv sönder torn efter lyckade ganks samt plocka draken vid väl valda tillfällen. Jag ligger just nu i guld två men har svårt att ta mig till promotion för tillfället av nån skum anledning.. Föredrar jungel och support helt klart, känner att där kan ja påverka mest. En bra support är guld värt!!
Citera
2014-08-22, 15:43
Medlem
Jag har varit med om flertalet games där vi totalt dominerat motståndarna men helt glömt bort objectives, och det är fan inte bra. måste försöka vinna så fort det bara går för comebacks är sällan ovanligt, vi vet alla hur det kan gå. särskilt om motståndarna har bättre late game team comp... Man vet ju själv hur attraherande det kan vara om man blir bra feedad early och känner att "man vill dra ut på gamet lite" för skojjs skull. jag har gjort det misstaget flera gånger själv. sprungit in i jungel igen o bara farmat sönder för "ja vill fan ha dom där två sista itemen så ja blir odödlig" känslan. men ja.. inget att rekommendera, säkert någon som känner igen sej
Citera
2014-08-22, 15:54
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiiZ
Man vet ju själv hur attraherande det kan vara om man blir bra feedad early och känner att "man vill dra ut på gamet lite" för skojjs skull. jag har gjort det misstaget flera gånger själv.

Detta avskyr jag och jag hatar när det sker i ranked, åt båda sidorna. Som förlorare är det förödmjukande och när man leder är det bara så väldigt onödigt för vad som helst kan hända och arrogans/hybris brukar leda till förluster. I ranked tycker jag man ska vinna cyniskt medan man kan lira runt i normal för då spelar det verkligen ingen roll.
Citera
2014-08-22, 16:48
Medlem
4-Gotts avatar
Hur viktigt tycker ni det är att laget har en tank? Finner ofta att games losas då vi saknar en tank, speciellt om motståndarlaget har en (eller två för den delen). Polaren min säger att det spelar ingen roll i low elo...
Citera
2014-08-22, 17:07
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hur viktigt tycker ni det är att laget har en tank? Finner ofta att games losas då vi saknar en tank, speciellt om motståndarlaget har en (eller två för den delen). Polaren min säger att det spelar ingen roll i low elo...

Är verkligen inte en förutsättning för att kunna vinna men skulle nog påstå att det är lika viktigt i låg elo som hög elo. Det är oftast, särskilt i nuvarande metan, ganska bra att ha en tank. Har man inte det är det väldigt viktigt att top/mid kommer långt långt före i lane så att man ändå har ett övertag vid sieges/teamfights.
Citera
2014-08-22, 18:40
Medlem
Mayess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott

Det beror helt på hur ditt team ser ut. Man kan definitivt köra utan tank som ett poke centrerat team till exempel. Så länge man har en engage/disengage så är det inte så mycket problem, de flesta supports har ganska bra sådana.

Skulle nog kanske till och med säga att en tank är mindre viktigt i låg elo, där det wardas mindre lategame och folk har en tendens att göra dumma saker som att overextenda långt som en ADC alldeles ensam eller springa runt i en owardad jungle, vilket kan göra det väldigt lätt att vinna en match genom att hitta picks.
Senast redigerad av Mayes 2014-08-22 kl. 18:45.
Citera
2014-08-22, 19:33
Medlem
tjena, söker någon sida där man kan kolla alla adc range stats. Har letat för fullt men hittar inte. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2014-08-22, 19:52
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOTA-swe
tjena, söker någon sida där man kan kolla alla adc range stats. Har letat för fullt men hittar inte. Någon som kan hjälpa mig?
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Draven
Citera
2014-08-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Draven

tackar

Undrar dock om all info stämmer där. Har verkligen vayne 550 i range?
Citera
2014-08-22, 20:17
Medlem
Mayess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOTA-swe

http://i.imgur.com/qudgo5L.jpg
Citera
2014-08-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayes
http://i.imgur.com/qudgo5L.jpg

tack det var en fin lista. Kul också att man fann twisted fate listad där
Citera
2014-08-22, 23:27
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Är verkligen inte en förutsättning för att kunna vinna men skulle nog påstå att det är lika viktigt i låg elo som hög elo. Det är oftast, särskilt i nuvarande metan, ganska bra att ha en tank. Har man inte det är det väldigt viktigt att top/mid kommer långt långt före i lane så att man ändå har ett övertag vid sieges/teamfights.

Citat:
Ursprungligen postat av Mayes
Det beror helt på hur ditt team ser ut. Man kan definitivt köra utan tank som ett poke centrerat team till exempel. Så länge man har en engage/disengage så är det inte så mycket problem, de flesta supports har ganska bra sådana.

Skulle nog kanske till och med säga att en tank är mindre viktigt i låg elo, där det wardas mindre lategame och folk har en tendens att göra dumma saker som att overextenda långt som en ADC alldeles ensam eller springa runt i en owardad jungle, vilket kan göra det väldigt lätt att vinna en match genom att hitta picks.

Okej, har änna snöat in mycket på att det måste finnas en tank annars blir crap så jag har alltid tagit mig an den rollen såvida vi inte haft dedikerade tanks i top lr jungle. Blir ju lite trist då jag oftast lirar support och då finns det inte jättemånga tank-supports att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in