2014-08-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Ja, det betyder väl att han snart är färdigbehandlad och kan släppas ut igen
NEJ det betyder det inte!!!:Tvärtom!!!
Citera
2014-08-21, 13:29
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Vad baserar du det befängda påståendet på? Det är väl snarast tvärtom? En dom till rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning leder ju i princip undantagslöst till längre inlåsning en en fängelsedom.
Citera
2014-08-21, 13:32
Medlem
Saruman87s avatar
Den där fete dagispedofilen från Örebro sitter ju inlåst än efter 17-18 år eller vad det är. Jonas nånting.
Citera
2014-08-21, 16:32
Medlem
cavalls avatar
Citat:
han har väl även en hjärnskada, försök att vårda den till rätta...
Citera
2014-08-21, 16:38
Medlem
buffalos avatar
Vad finns det för evidensbaserad och effektiv behandlingsmetod mot pedofili? Är inte rättspsykiatrisk vård för pedofiler bara en annan form av fängelse, med den skillnaden att man kan hålla dem inlåsta på obestämd tid?
Citera
2014-08-21, 17:57
Medlem
Vet inte om ni läst nåt om rättspsykiatrin i Sverige, men de skickar även dit tjejer med svår anorexia/svårt självskadebeteende, vilket det skrivits en bok om. Det är lite off topic, men i den boken så står det att de, som inte ens begått något brott, knappt kommit ut därifrån. Flera är kvar där än, så tro mig. Jocke kommer sitta där ett bra tag.
Citera
2014-08-21, 18:40
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .introvert.suicid.
Vet inte om ni läst nåt om rättspsykiatrin i Sverige, men de skickar även dit tjejer med svår anorexia/svårt självskadebeteende, vilket det skrivits en bok om. Det är lite off topic, men i den boken så står det att de, som inte ens begått något brott, knappt kommit ut därifrån. Flera är kvar där än, så tro mig. Jocke kommer sitta där ett bra tag.

De där tjejerna hamnar på sluten psykvård, inte rättspsyk... om de inte gjort nått brottsligt alltså.
_________

Vi får väl se om vad som händer med Jocke. Ju längre han får sitta desto bättre, men samtidigt så är det ju mer humant att sitta inne på rättspsyk än i fängelse, och det känns ju mindre bra. Mycket möjligt att han kommer att ha det rätt trevligt och leka teater med övriga intagna på rättspsyk ist för att vara rädd för att tappa tvålen i fängelseduschen.
Citera
2014-08-21, 18:52
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Vi får väl se om vad som händer med Jocke. Ju längre han får sitta desto bättre, men samtidigt så är det ju mer humant att sitta inne på rättspsyk än i fängelse, och det känns ju mindre bra. Mycket möjligt att han kommer att ha det rätt trevligt och leka teater med övriga intagna på rättspsyk ist för att vara rädd för att tappa tvålen i fängelseduschen.

Precis min tanke, hade känts bättre för oss om han blev inslängd på Hall eller Kumla. Jag hade sovit bättre om jag visste att Joakim för alltid behövde titta över axeln och vara rädd jämt..

Visst han kommer nog inte ut på väldigt många år, men gör han det så kommer han ut välbehållen utan en skråma
Citera
2014-08-21, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Precis min tanke, hade känts bättre för oss om han blev inslängd på Hall eller Kumla. Jag hade sovit bättre om jag visste att Joakim för alltid behövde titta över axeln och vara rädd jämt..

Visst han kommer nog inte ut på väldigt många år, men gör han det så kommer han ut välbehållen utan en skråma
De blandar inte sexualbrottslingar med vanliga brottslingar.Så vad sker med den/de som anställde pedofilen?Vad annat än ett inavlat wt-pucko kan tycka att ett annat inavlat wt-pucko passar jättebra på ett dagis?
Citera
2014-08-21, 19:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Noterade att det var GM själv som överklagade diagnosen att han var tillräckligt frisk för fängelse. Om han tror att han kommer ut snabbare genom RPV tror han nog fel. Eller han kanske var mer orolig för att vara en känd sexualförbrytare mot barn i finkan, men allt vad det kan föra med sig.

Fast han kanske bara kände att han är såpass vrickad att han insåg att han behöver vården för att kunna funka i framtiden. Får mig att tänka på han som slog ihjäl den där häktesvakten. Undrar just om de där kommer att vara kvar bakom lås och bom när jag dör?
Citera
2014-08-21, 20:17
Medlem
Klappasäftens avatar
Någon som hade bilder på gm?
Citera
2014-08-21, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
De där tjejerna hamnar på sluten psykvård, inte rättspsyk... om de inte gjort nått brottsligt alltså.
_________

Både du och .introvert.suicid. Har rätt. De tvångsvårdas INTE på rättspsyk, men i bland annat Växjö har dessa tjejer delat lokaler med rättspsykpatienter, eftersom de inte har adekvata enheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in