Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-19, 16:00
Medlem
peppargass avatar
Som samhället utvecklar sig, så är valet att tillhöra någon slags klubb nödvändigt för många. Om det sedan är en hojklubb, eller en sammanslutning av likasinnade med andra intressen är nog sak samma. Själv är bäste dräng sägs det....men tyvärr så ser verkligheten inte ut så längre. Sverige står på randen till ett inbördeskrig. För mig personligen så är och förblir Hells Angels den MC-klubb som har bäst struktur, och tydlig och klar ledargestaltning. Ett renodlat MC-gäng. Dom andra sammanslutningarna ter sig mest vara av löst sammansatt folk, där pengar och våld ger förtur i rangordningen. Sedan inte tala om kappvändarna....vilka för mig personligen är lågstatus av personer. Antingen är man, eller så är man inte.
Citera
2014-08-19, 16:02
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Fast som jag skrev tidigare så bor jag i Sthlm, kör bil i Sthlm och min fråga är om de ens finns kvar i Sthlm. Men har fått som svar att de mest åker bil nu för tiden. Vilket är helt ok. Åker själv endast bil. Jag är å andra sidan inte med i någon hojklubbar.

För tio år sedan så såg man dessa hoj åkare hela tiden i STOCKHOLM. Men nu varse hör man något om dom eller ser dom.

För tio år sedan så var det så jävla många mc klubbar. Men nu ser man nästan ingen med ryggmärke. Kanske har blivit omodernt.

Finns dessa klubbar kvar i Stockholm överhuvud taget om tio år? Idag så vet jag inte men förut så var det de som hade framgångsrika rörelser på utanför hojklubben som det gick bra för. De som inte hade riktiga jobb hade det inte så fett. Känns som mc gängens tid är förbi. Verkar vara bra tryck mot dom genom polisen också.
Kan bara hålla med. HA såg en hel del man förr, nu ser man dem aldrig. Har kronofogden lagt beslag på alla motorcyklar eller är det bara bensinen som har blivit för dyr?
Citera
2014-08-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Spelar roll vad de har för mc när sällskapet bara består av en massa feta, inavlade getknullare från Mellansötern. Skulle ha större respekt för sällskapet om de så allihopa körde 125 cc från Kawasaki men lät bli att ta in genfelen från Turkiet och allt vad det är. En dum blatte på en HD är en dum blatte.

Den ända mc klubb av kycklingarna och hattarna som har en mc klubb avdelning i Turkiet och av turkiska medlemmar som knullar får, kossor och är inavlade blattar är Hells Angels kycklingar.
Du värkar ha problem med blatte kycklingar blev du på satt av dem när du besökt någon mc klubb med en blattekyckling
Citera
2014-08-20, 10:55
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingfestnu
Den ända mc klubb av kycklingarna och hattarna som har en mc klubb avdelning i Turkiet och av turkiska medlemmar som knullar får, kossor och är inavlade blattar är Hells Angels kycklingar.
Jaha du, det var ju verkligen intressant att höra.
Citat:
Du värkar ha problem med blatte kycklingar blev du på satt av dem när du besökt någon mc klubb med en blattekyckling
Jag har problem med alla blattar, inte bara de som knullar getter och klubbesökare.
Citera
2014-08-20, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Väst bärs absolut inte bara vid mc körning den bärs vid väldigt många tillfällen.

Nu menar jag vid transport samt inte tillsammans med en del kläder. Kanske var otydlig eller s¨å läste du fel.
Citera
2014-08-21, 00:44
Medlem
guldankans avatar
TYSKLAND:

Den typiska "Hells Angels" logotyp och den berömda skallen med vingar. "Sådana föremål kan konfiskeras och permanent konfiskerade," hotar delstatsregeringen. Dessutom kan tatueringar påverkas av förbudet.
http://mcrazzia.blogspot.se/2014/08/forbud-mot-rocker-symboler-visar-effekt.html
Citera
2014-08-21, 13:13
Medlem
Vi vill att det ska bli lättare att säga upp hyresgäster som tillhör grov organiserad kriminalitet, säger justitieminister Beatrice Ask.

http://www.expressen.se/gt/regeringen-vill-vraka-kriminella-klubbar/
Citera
2014-08-21, 14:31
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz
Vi vill att det ska bli lättare att säga upp hyresgäster som tillhör grov organiserad kriminalitet, säger justitieminister Beatrice Ask.

Jättebra. Det blir billigt också med tanke på den extremt låga nivån på både klubbhus och läge i nästan samtliga fall. Det borde bli möjligt att ta deras motorcyklar också.
Citera
2014-08-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Jättebra. Det blir billigt också med tanke på den extremt låga nivån på både klubbhus och läge i nästan samtliga fall. Det borde bli möjligt att ta deras motorcyklar också.

Och varför skulle de va möjligt att rycka hojarna åxå ? är du dum på riktigt eller ?
Citera
2014-08-22, 21:18
Medlem
Citat:
Och varför skulle de va möjligt att rycka hojarna åxå ? är du dum på riktigt eller ?

För att de inte kan köra, var och varannan kör ju ihjäl sig eller skadar sig svårt, iofs så är ju det bra, så låt dem ha mopparna kvar.
Citera
2014-08-22, 23:11
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz

– Näh. För det första kan man inte lagstifta bakåt i tiden. För det andra, Hells Angels är ingen kriminell organisation. Under 20 års tid har den svenska polisen försökt bevisa att Hells Angels sysslar med kriminell verksamhet men aldrig lyckats. Det är helt enkelt för att HA inte sysslar med kriminell verksamhet. Visst, vissa medlemmar kanske gör det - men inte i klubbens regi, säger Ismo Salmi som är övertygad om att en ändrad lagstiftning inte spelar någon roll överhuvudtaget.'

http://mcrazzia.blogspot.se/2014/08/ha-advokaten-tycker-lagandring-ar.html
Citera
2014-08-23, 10:22
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Av samma anledning som gör att man ska kunna ta klubblokalerna; HA är feta kriminella losers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in