Citat:
Ursprungligen postat av
vanto
Fakta och inget annat en 100% fakta.
1. Bmc kör bara en mc model och det är HD eller Buell som har en HD motor alla från hängisar/prospect till fullvärdiga Bmc kör enbart HD sen om det pågår privat körning med sport mc med mera så förekommer det med men då får inte Bandidos mc västen ingå. Körs mc västen med något annat en en HD mc så är det brott mot reglerna så om någon eller några har sätt det så har ni sätt någon som brutit mot mc klubbens strikta regler när det gäller väst och mc. Supporter klubbar och under klubbar får och kan kör kör andra mc modeller men måste byta upp sig när de söker in till hängis eller prospect.
2. Förbjudet att bära väst i eller på.
Buss, bil, Spårvagn, tåg, flyg, cykel, eller något annat fordon som sparkcykel till traktor OBS vet inte hur det ser ut utanför EU.
3. HA kör flera modeller åker buss, bil och spårvagn traktor har jag sätt. Värkar som om dom inte kan leva utan västen all luft åker ur dom så fort västen åker av kan man tro. Tro det gäller amerikanare enbart som mc model
+1
En kille som har helt rätt i vad han skriver.
1)Tillägga kan man göra att BMC har min 1200cc på hojarna.
2) Yes väst bärs endast vid MC körning och aldrig vid annan transport som nämns. Väst bärs också endast när man är "uniformsklädd" och inte med kläder som shorts osv. (Detta gäller tydligt inte HA.)
Sen hade vi ju OMC här en sväng eller om vi nu har några stackare kvar. Där ändrades det väl på reglerna vad gäller Sverige eller var kanske hela Europa. Bara det var en mc och från 1000 cc eller vad det var något sånt var det i alla fall.
Kan inte tänka mig att mopederna som skådats var uppborrade så jävla mycket

.
Edit: Gör fortfarande HD motorerna till Buell? Har för mig det blev ändrat något gång runt 2005-2007 men kan ha helt fel. Får nog undersöka det.
Edit2: " 2008 presenterade Buell sin mest kraftfulla modell hittills, sporthojen 1125R, baserad på en motor från österrikiska Rotax."
http://bigtwin.idg.se/2.2312/1.261118/hej-da-buell
Helt fel på det var jag inte!