Citat:
Nej, ingen politiker behöver svara på de här frågorna. Först väljer vi, efter valdagen kan de göra hur de vill. Först då blir det sovande folket varse vad Fredriks tal betyder i praktiken, men då är det för sent att ifrågasätta. Bara att infinna sig i att mjölkas i fyra år.
EDIT;Ärligt talat så hoppas jag faktiskt att alla godtrogna idioter får fyra jäkligt fattiga och usla år så att de lär sig läxan att inte tro på allt som förmedlas av våra politiker utan att vara kritisk och tänka själv.
EDIT;Ärligt talat så hoppas jag faktiskt att alla godtrogna idioter får fyra jäkligt fattiga och usla år så att de lär sig läxan att inte tro på allt som förmedlas av våra politiker utan att vara kritisk och tänka själv.
Jag är tyvärr relativt säker på att du har rätt. Ingen av partiledarna för sjuklöverpartierna kommer att ge några konkreta svar överhuvudtaget. De kommer att ställas mot väggen och få frågan, det tror jag, men man kommer att slingra sig och svara undvikande.
Din edit håller jag inte alls med om däremot. Det är samma jävla visa varenda gång det är val. Alla ljuger och fyra år senare så är allt glömt igen, åtminstone av den absoluta majoriteten.
Citat:
Hur får vi fram pengar till de initiala kostnaderna som Migrationsverket ser?
Hur ordnar vi bostäder, var finns bostäderna för bygga hinner vi inte och det skulle också kosta massor.
Hur ordnar vi jobb åt dem? För kan vi inte det måste vi ordna fram långt mycket mer pengar till bidrag.
Det finns många fler svåra frågor att besvara men detta är en start.
Hur ordnar vi bostäder, var finns bostäderna för bygga hinner vi inte och det skulle också kosta massor.
Hur ordnar vi jobb åt dem? För kan vi inte det måste vi ordna fram långt mycket mer pengar till bidrag.
Det finns många fler svåra frågor att besvara men detta är en start.
Att få fram pengar till de initiala kostnaderna är inte särskilt svårt, i värsta fall lånar man hela beloppet med motiveringen att vi har relativt låg statsskuld (målet är tydligen att bli bland de högst belånade länderna istället för att ha en fortsatt låg statsskuld).
Bostadsbristen tror jag kan vara det som slutligen får stopp på vansinnet, åtminstone tillfälligt. Bostäder kan man inte trolla fram, det är inte lika lätt att stjäla från folket som välfärd och skattepengar. I värsta fall så börjar man väl kanske smälla upp baracker som de får bo i medan staten satsar de 100 miljarder (eller vad det nu kan tänkas vara) för att möta det akuta behovet.
Jobb? Enkelt, vi sätter alla i Fas-3 liknande program så ökar vi sysselsättningen markant. Det har ju fungerat hittills
För att vara lite mer seriös så vet både du och jag att det knappast går att varken motivera kostnaden på kort sikt eller ens hantera den på längre sikt. Vi har framförallt inga bostäder kvar och det finns absolut inte pengar till att bygga nya. Den privata sektorn är uppenbart inte intresserad av att möta behovet av bostäder, så satsningen måste komma från offentlig sektor i så fall. Vi har inte, och kommer inte i framtiden, heller att ha jobb till dessa människor. Vi har inget behov av okvalificerad arbetskraft, vilket är vad majoriteten av dessa är och kommer att förbli under sin livstid.