2014-08-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Det är mellan oss. Jag kommer aldrig riskera mitt boende som sagt och därför kan jag helt ärligt inte berätta hur det kommer sig.

Hade du sex med denna läkaren med?
Citera
2014-08-20, 15:22
Medlem
Citat:
Du är ju för fan inte klok. Inte så nogräknat? Ge dig. Du har uppenbarligen aldrig sörjt. Och Jonas drog igång sin grej men jag tror knappast att alla som har något emot mig går efter vad han sa- dom flesta inser att han var en jävla typ. Och nej jag ursäktar dig inte. Vad är du över huvud taget ute efter i den här tråden? För du sa att jag ligger ner. Det gör jag inte. Jag mår skit ofta men det gjorde nog Caspians anhöriga också. Jag har inte bett om din missriktade konstiga sympati.
Oj! Hade tid över på kontoret och går in och ser detta. Wow!

Du har helt missförstått vad jag menade. Jag har sörjt, tro mig, jag har sörjt. Du har ingen aning om vem jag är eller vad jag gått genom, vännen, så var försiktig med sådana uttalanden då du inte är den enda som förlorat närstående, det har troligen de flesta gjort. Sorg kan ta sig olika uttryck vilket du som läst så mycket psykologi och filosofi borde känna till. Vissa lider i det tysta, på insidan, medan andra gråter sig fördärvade och kanske aldrig kommer ur sorgen.

Det jag menade med att du ligger ner var att i min åsikt, så de som lider av sjukdom, psykisk som fysisk och mår dåligt, är människor man bara inte bråkar med. Och då du ju lider av multipla diagnoser och inte mår så bra i perioder skulle jag aldrig bråka med dig och tycker det är rena rama vansinnet att det faktiskt finns de som gör det. Folk som är sjuka behöver få vara i fred och få läka i sin egen takt. Jag har själv flera sjuka i min omgivning och skulle aldrig bråka med dem utan visar största möjliga hänsyn och respekt och man får ta att de kan vara lite vrånga då och då eftersom de mår just dåligt. Det kanske handlar om uppfostran eller bara sunt förnuft men man gör bara inte så, det kvittar vem det är! (Okej, kanske Fritzl iofs. ) Jag kan inte se en grupp människor (?) fullständigt mobba ut en ensam individ, det är något man står upp för den svage i och beskyddar. Så är det bara. Det är medmänsklighet.

Att störa sig på ett fel någon skrivit om ens döda släkting är för mig..well, när man är uppe i sin sorg handlar det om överlevnad, man lider med varje fiber i kroppen och inte sitter man och rackar ner på att någon kallat sin närstående pojkvän när han inte var det. Det verkar mycket konstigt, i mitt tycke, att hänga upp sig på sådant.

Nåja, uppenbarligen är mitt "beskydd" av dig onödigt och oönskat och jag drar mig därför tillbaka, du verkar gilla att hålla en dialog med de som utsätter dig för mobbning och vem vet? Kanske har du startat tråden själv då det ju är som du säger "bra PR", vilket jag förvisso kan hålla med om. All PR är ju bra PR, inte sant? Men det ska jag inte spekulera i utan du får sköta racet själv då och jag ska inte lägga mig i mer men som discoboll sa så känns detta som en utdragen lång mobbarkampanj och jag tycker den är helfel vem som än startat den. Och det är skönt att se att det faktiskt finns flera som ser samma sak då det är uppenbart om man är normalt funtad.

Men men, ha det bra och må väl gott folk! (Och det menar jag verkligen.)
Citera
2014-08-20, 18:06
Medlem
Denosynliges avatar
Asså jag har pajnis på ignore men jag loggar liksom inte in varenda gång jag ska kolla tråden så jag har sett nu vad hon skrivit på senaste och jag måste bara kommentera detta

Pajnis är ju alldeles från vettet. Fasten hon blev avslöjad på Bernys bravader så fortsätter hon att hitta på grejer om sig själv som knappast stämmer överens med verkligheten. Fortsätter att skriva under flera olika alias på flera olikas ställen. Fortsätter att intala sig att hon fortfarande lurar oss när hon inte gör det. Allt detta är väldigt tydligt om ni frågar mig. Att hon inte fattar detta själv är jag lite förbluffad över faktiskt.

Och vad egentligen är det Berny har missförstått? Jag tycker det verkar som att hon förstår alldeles utmärkt vad pajnis menar.

Berny förlorade någon hon hade kär, jag anser att hon har alldeles tillräckligt med erfarenheter av sorg redan innan hon ens träffade Nicklas för att fatta att sorg ter sig olika för olika personer. "Caspian" är jag faktiskt också övertygad om att hon höll kär och att hon haft olika stadier av sorg över även det fasten hon ljög angående vissa detaljer, och dessa detaljer (och nu menar jag resten av allt hon skrev förutom att hon skrev att dom var tillsammans när dom inte var det, det var liksom kanske inte ens det värsta av allt hon skrev om honom) verkar pajnis inte förstå vidden av. Har hon ens läst boken? Eller har hon bara väldigt svårt för att se saker och ting från någon annans perspektiv än sitt eget?

Också det eviga tjatet om att "inte sparka på den som ligger ner" som hon själv inte ens lever efter. Flera gånger har hon skrivit illa om Emma medan hon själv anser att ingen får skriva något negativt alls om Berny. Emma kanske inte har de sjukdomar hon påstår att hon har men det är uppenbart att hon är djupt störd och man får ju inte sparka på någon som är det. Det stinker hyckleri och dubbelmoral. Vi har ifrågasatt flera gånger varför pajnis anser att det är okey att hacka på Emma men inte Berny och fått till svar "jag känner igen en bitch när jag ser en" ungefär. Jag har ingen anledning att försvara Emma, jag tycker att hon är sorglig, men jag bara undrar vart medmänskligheten hon pratar om tog vägen när det gäller Emma?

Och hur efterbliven och pinsam får man bli? Först spekulerar hon i om ifall det var Berny som startade denna tråd för att sedan typ raden under skriva att att hon inte ska spekulera i det...

Jävligt lustigt också hur hon kallar alla som säger något negativt om Berny för "sjuka jävlar" som "inte har några liv" ungefär, igen just dom som man inte skulle sparka på. Det låter dessutom riktigt nedlåtande mot just dom man inte skulle sparka på. Berny är ju dessutom själv en sådan "sjuk jävel" som pajnis så fint uttrycker det. Får knappast känslan om att det handlar om principer om att man inte ska sparka på dem som är sjuka/ligger ner. Hon skulle aldrig erkänna det själv men det verkar som att det snarare handlar om ruggigt osund besatthet än principfasthet.

Gå pajnis... Gå och kom aldrig mer tillbaka.

Och till sist vill jag medge att det var stort av Berny att efter alla dessa år erkänna sanningen. Det måste vi ge henne lite cred för. Och jag blir lite lättare till mods när jag märker att hon ställer pajnis mot väggen faktiskt.
Citera
2014-08-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Hade du sex med denna läkaren med?

Nej. Jag har aldrig knullat mig till diagnoser. Varken med Bengt eller med någon annan. Bengt ville bara ha sitt komplexa fall som han sen kan skriva om i sin forskning osv. Om ni söker på malmöläkare inrättade psykakut i sin villa så hittar ni artiklar om bengt. En läkare i Limhamn som hade en patient med svår och mycket komplicerad sjukdom som den offentliga vården inte kunde hjälpa- och han blev granskad för denna sak med mera- men fick till sist beröm för hans stora insats för denna patient som då ska vara jag. Sök sedan på neuromeds. Visst är jag skev och har svår och långvarig problematik men skulle han vara den enda som kunde hjälpa mig? Bengt är i första hand forskare och experimenterar som han vill och som hans impulser ger honom med alla sina patienter. Jag kommer berätta mer senare. Just nu får jag inte uttala så mycket om förundersökningen. flera stödvittnen och vittnen är hörda. Han är kallad till förhör men hans försvarare har semester till sept. Jag har Martin Soner som målsägandebiträde. Bengts sambo ansökte om kontaktförbud vilket självklart inte gick igenom. Likaså anmälan om olaga hot som var helt orimlig. Dom har ringt upp mitt målsägandebiträde dessutom. Jag kan inte berätta mer än så. Ännu. Och denna läkare har jag aldrig haft någon sexuell relation med- min nuvarande. Men jag har lovat honom en sak och det håller jag.
Citera
2014-08-20, 20:22
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Du är faktiskt bra i dina poänger då och då och dessutom har du viss insyn. Jag har fått avbryta skvallertåger för vill inte veta vem du är genom en stackars person som var på väg att dryfta det. Du är till exempel logisk när du talar om att nicklas var hemlös och såklart gillade mig för den sakens skull. Men du bortser från att han fortsatte att gilla mig när vi var hemlösa. Här är du helt fel ute också. Theus är stipendiepengar. En kanadaresa. Milo var också stipendiepengar. Indienresa. Också den här hunden är köpt för införskaffade egna pengar. Jag har betalat just varenda hund själv. Så du är lite för självsäker i dina analyser och det är synd för du har ju rätt bra koll på många sätt.

Hur kan du tycka att du har betalat varenda hund själv med egna pengar när det är stipendiepengar för RESOR? Fattar du inte att de där stipendiepengarna du gick och köpte stackars liv för skulle ha gått till någon annan som hade nyttjat stipendiet till just det som de var menade för? Hur fan kan du tycka att det är egna pengar? Det är någon annans pengar som denna andra person/förening åsidosatt för ett speciellt syfte som du tackar för genom att pissa på det?
Observera att det jag motsätter mig inte huvudsakligen är att använda pengarna för något annat utan att hävda att det är EGNA PENGAR? Förstår inte hur du tänker där?
Citera
2014-08-20, 20:27
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
långt inlägg
Och till sist vill jag medge att det var stort av Berny att efter alla dessa år erkänna sanningen. Det måste vi ge henne lite cred för. Och jag blir lite lättare till mods när jag märker att hon ställer pajnis mot väggen faktiskt.

Nu tycker absolut inte att det är fel att pajnis blir ställd mot väggen, men jag tror att Berny gör det för att fiska poäng hos er, ni som är aktiva i tråden är hennes nya "in-group", låt er inte luras av "mästermanipulatörskan".
Citera
2014-08-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Asså jag har pajnis på ignore men jag loggar liksom inte in varenda gång jag ska kolla tråden så jag har sett nu vad hon skrivit på senaste och jag måste bara kommentera detta

Pajnis är ju alldeles från vettet. Fasten hon blev avslöjad på Bernys bravader så fortsätter hon att hitta på grejer om sig själv som knappast stämmer överens med verkligheten. Fortsätter att skriva under flera olika alias på flera olikas ställen. Fortsätter att intala sig att hon fortfarande lurar oss när hon inte gör det. Allt detta är väldigt tydligt om ni frågar mig. Att hon inte fattar detta själv är jag lite förbluffad över faktiskt.

Och vad egentligen är det Berny har missförstått? Jag tycker det verkar som att hon förstår alldeles utmärkt vad pajnis menar.

Berny förlorade någon hon hade kär, jag anser att hon har alldeles tillräckligt med erfarenheter av sorg redan innan hon ens träffade Nicklas för att fatta att sorg ter sig olika för olika personer. "Caspian" är jag faktiskt också övertygad om att hon höll kär och att hon haft olika stadier av sorg över även det fasten hon ljög angående vissa detaljer, och dessa detaljer (och nu menar jag resten av allt hon skrev förutom att hon skrev att dom var tillsammans när dom inte var det, det var liksom kanske inte ens det värsta av allt hon skrev om honom) verkar pajnis inte förstå vidden av. Har hon ens läst boken? Eller har hon bara väldigt svårt för att se saker och ting från någon annans perspektiv än sitt eget?

Också det eviga tjatet om att "inte sparka på den som ligger ner" som hon själv inte ens lever efter. Flera gånger har hon skrivit illa om Emma medan hon själv anser att ingen får skriva något negativt alls om Berny. Emma kanske inte har de sjukdomar hon påstår att hon har men det är uppenbart att hon är djupt störd och man får ju inte sparka på någon som är det. Det stinker hyckleri och dubbelmoral. Vi har ifrågasatt flera gånger varför pajnis anser att det är okey att hacka på Emma men inte Berny och fått till svar "jag känner igen en bitch när jag ser en" ungefär. Jag har ingen anledning att försvara Emma, jag tycker att hon är sorglig, men jag bara undrar vart medmänskligheten hon pratar om tog vägen när det gäller Emma?

Och hur efterbliven och pinsam får man bli? Först spekulerar hon i om ifall det var Berny som startade denna tråd för att sedan typ raden under skriva att att hon inte ska spekulera i det...

Jävligt lustigt också hur hon kallar alla som säger något negativt om Berny för "sjuka jävlar" som "inte har några liv" ungefär, igen just dom som man inte skulle sparka på. Det låter dessutom riktigt nedlåtande mot just dom man inte skulle sparka på. Berny är ju dessutom själv en sådan "sjuk jävel" som pajnis så fint uttrycker det. Får knappast känslan om att det handlar om principer om att man inte ska sparka på dem som är sjuka/ligger ner. Hon skulle aldrig erkänna det själv men det verkar som att det snarare handlar om ruggigt osund besatthet än principfasthet.

Gå pajnis... Gå och kom aldrig mer tillbaka.

Hm. Hur ska jag uttrycka detta? Jag tror faktiskt att pajnis är just dum och skulle förmodligen visa under normalzonen på allt från logiskt tänkande, till abstrakt och numeriskt med mera. Det tycker jag är helt uppenbart.

Förresten fick jag ett konstigt meddelande på chatten på fejjan. En person som var helt förstörd helt random för att jag skulle vara arg på henne för att hon smörade och slickade röv. Har aldrig talat med denna tjej innan och hon skrev alltså i samband med detta. Obegåvat och tragiskt. Så jag tror vi alla ska ignorera pajnis på allvar. För det finns ingen hemma. Hon har inget eget perspektiv alls och måste därför kapa ett enda och kan inte nyansera eller se ur olika alls.

Vad jag nu menar är kanske inte just att det var det värsta- att jag kallade honom min pojkvän, utan att jag tog mig rätten till något som jag inte alls hade rätt till från början till slut. Men ja jag tyckte om den mannen, blev kär för första gången, han gjorde stort intryck på mig och jag skrek rakt ut när jag fick beskedet att han var död. Den sorg jag upplevde då var dock naiv och ung och inte något som gav mig rätten att göra det jag gjorde.

Du skriver sedan om Emma och tar det som ett exempel och du sätter fingret på rätt punkt.
1. Att se mig som en person som ligger ner är förenklat och efterblivet. Jag ligger inte ner. Och vill helst inte att andra se se på mig så. Vilket en vuxen normalbegåvad inser. Medkänsla och förståelse är en sak- att tycka synd om är kränkande. Detta förstår inte Pajnis.
2. Detta med Emma då. Nu vill jag berätta att Emma och jag har kontakt. Hon är ung och vilsen och tester olika sätt att förhålla sig till något som alltid funnits inom henne. En trasig och sårig och tidigare helt förnekad och stängd plats. Nu är hon i en fas då hon börjar våga känna det och dessutom visa det. Om hon gör det på fel sätt eller inte kan inte vi avgöra. Hon försöker hitta ett sätt att se och låta andra se något som hon och jag började öppna hos henne förra sommaren men som alltid funnits. Jag tror att det faktiskt är ett steg i rätt riktning om hon bara inte fastnar i det steget. Oavsett stil och diagnos osv så kan man uppmuntra att hon vågar avvika från silikon-emma som inte vågade vara sig själv eller visa vem hon är. Jag uppmuntrar henne på så sätt i hennes utforskande efter ett sätt att förhålla sig. Hon är en snäll människa och hon är underbart generös med sig själv när hon vågar slappna av. Jag var riktigt förbannad på henne länge. För det funkade inte eftersom vi båda mådde dåligt. Och då förlorade jag en till. Hon är en person som har en stjärna som var den första presenten som nicklas gav mig när vi hade fått bostad. Den har Emma nu. Förut dissade ni henne för detta med blond silikonbrud, nu dissar ni henne för tiara och skärsår. Jag ser en utveckling iaf och vi får hoppas den fortsätter nu när den börjat.

Men pajnis är rakt ut sagt en aning efterbliven.Om ni kallar emma för berny wannabe och för fake så kan jag säga att pajnis är echo echo echo......
Citera
2014-08-20, 20:48
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Nu tycker absolut inte att det är fel att pajnis blir ställd mot väggen, men jag tror att Berny gör det för att fiska poäng hos er, ni som är aktiva i tråden är hennes nya "in-group", låt er inte luras av "mästermanipulatörskan".

+1
Citera
2014-08-20, 20:57
Medlem
[quote=urwald|50020136]Nu tycker absolut inte att det är fel att pajnis blir ställd mot väggen, men jag tror att Berny gör det för att fiska poäng hos er,ni som är aktiva i tråden är hennes nya "in-group", låt er inte luras av "mästermanipulatörskan".[/QUOTE

Om jag skulle vara här för att manipulera skulle jag mycket riktigt kunna hoppa på pajnis. Men du får tänka ett varv till. Enkel manipulation. Skulle jag använda strategi skulle jag hoppa på hyper. Jag inbillar mig inte att det går att manipulera er för manipulation bygger på människans vilja att någon ska mena det den säger osv. Grunden för allt med manipulation. Det sista någon av er vill är att tro att jag har en mänsklighet. Jag kan manipulera er genom mina förkastligheter osv. Inte genom att vara mänsklig på något sätt. Alltså är jag inte här för den sakens skull. Jag vill föra en dialog. Ni har suttit här några år. Vi kan lika gärna ta ett snack och sen får ni sköta tråden själv igen.
Citera
2014-08-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Hur kan du tycka att du har betalat varenda hund själv med egna pengar när det är stipendiepengar för RESOR? Fattar du inte att de där stipendiepengarna du gick och köpte stackars liv för skulle ha gått till någon annan som hade nyttjat stipendiet till just det som de var menade för? Hur fan kan du tycka att det är egna pengar? Det är någon annans pengar som denna andra person/förening åsidosatt för ett speciellt syfte som du tackar för genom att pissa på det?
Observera att det jag motsätter mig inte huvudsakligen är att använda pengarna för något annat utan att hävda att det är EGNA PENGAR? Förstår inte hur du tänker där?

Det är pengar som jag får men inte måste redovisa och har fria tyglar över. Och det i samband med författandet. Inte någon fond för behövande människor. Jag kan förstå vad du menar. Jag är ingen moralisk person och jag kan respektera och förstå vad du säger men ärligt talat så bryr jag mig inte och så sur ser sanningen ut. Oavsett om det är moraliskt förkastligt eller ej.
Citera
2014-08-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Oj! Hade tid över på kontoret och går in och ser detta. Wow!

Du har helt missförstått vad jag menade. Jag har sörjt, tro mig, jag har sörjt. Du har ingen aning om vem jag är eller vad jag gått genom, vännen, så var försiktig med sådana uttalanden då du inte är den enda som förlorat närstående, det har troligen de flesta gjort. Sorg kan ta sig olika uttryck vilket du som läst så mycket psykologi och filosofi borde känna till. Vissa lider i det tysta, på insidan, medan andra gråter sig fördärvade och kanske aldrig kommer ur sorgen.

Det jag menade med att du ligger ner var att i min åsikt, så de som lider av sjukdom, psykisk som fysisk och mår dåligt, är människor man bara inte bråkar med. Och då du ju lider av multipla diagnoser och inte mår så bra i perioder skulle jag aldrig bråka med dig och tycker det är rena rama vansinnet att det faktiskt finns de som gör det. Folk som är sjuka behöver få vara i fred och få läka i sin egen takt. Jag har själv flera sjuka i min omgivning och skulle aldrig bråka med dem utan visar största möjliga hänsyn och respekt och man får ta att de kan vara lite vrånga då och då eftersom de mår just dåligt. Det kanske handlar om uppfostran eller bara sunt förnuft men man gör bara inte så, det kvittar vem det är! (Okej, kanske Fritzl iofs. ) Jag kan inte se en grupp människor (?) fullständigt mobba ut en ensam individ, det är något man står upp för den svage i och beskyddar. Så är det bara. Det är medmänsklighet.

Att störa sig på ett fel någon skrivit om ens döda släkting är för mig..well, när man är uppe i sin sorg handlar det om överlevnad, man lider med varje fiber i kroppen och inte sitter man och rackar ner på att någon kallat sin närstående pojkvän när han inte var det. Det verkar mycket konstigt, i mitt tycke, att hänga upp sig på sådant.

Nåja, uppenbarligen är mitt "beskydd" av dig onödigt och oönskat och jag drar mig därför tillbaka, du verkar gilla att hålla en dialog med de som utsätter dig för mobbning och vem vet? Kanske har du startat tråden själv då det ju är som du säger "bra PR", vilket jag förvisso kan hålla med om. All PR är ju bra PR, inte sant? Men det ska jag inte spekulera i utan du får sköta racet själv då och jag ska inte lägga mig i mer men som discoboll sa så känns detta som en utdragen lång mobbarkampanj och jag tycker den är helfel vem som än startat den. Och det är skönt att se att det faktiskt finns flera som ser samma sak då det är uppenbart om man är normalt funtad.

Men men, ha det bra och må väl gott folk! (Och det menar jag verkligen.)

Jo jag har en viss aning om vem du är. Sorg är en kris som kan ses likvärdig som psykisk sjukdom i sin peak för vissa. Sorg är också en långvarig process med olika stadier och upprättelse är ett av dom. Du har ingen aning om vad du talar om, du vet inte vad sorg innebär eller vad psykisk sjukdom innebär , inte på djupet. Du är den svaga här pajnis. Vet du vad ordet betyder? Svag? Hur skulle du beskriva det?

Jag skulle definiera den yttersta svagheten på detta sätt: en människa som på många sätt är ojämnlik alla i omgivningen och inte kan återhämta sig och aldrig kommer förstå skillnaden, bara uppleva den. Jag är också svag men på ett lite annorlunda sätt. Jag vill faktiskt ha en dialog med människorna i den här tråden. Sorg är inte heller en kort kris som handlar om överlevnad, man kan hamna i chock men sorgen varar för evigt men skiftar i upplevelse. Annars är det inte sorg. Hej då.
Citera
2014-08-20, 21:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Hatten av till dig Berny, du har troligtvis lyckats manipulera ett par personer i den här tråden. Att kalla Pajnis efterbliven är helt klart ett smart move och det är verkligen extremt komiskt, det kan jag inte förneka, men tack gode gud är det i alla fall minst en mer än jag som ser igenom det. Du lyckades hålla fasaden ett par dagar men nu börjar det krackelera och du segla ut i storhetsvansinnet och skitsnacket igen. Att du skulle ha någon hemlig överenskommelse med din läkare på INM? Give me a break. Du har säkert en mycket god förmåga att sniffa upp korrupta läkare som är villiga att skriva ut lite vad du önskar bara du särar eller betalar för det. Men hela det här "jag gör vad jag vill, jag snackar mig ur vilken anmälan som helst, jag har hemliga överenskommelser med valfri viktigt eller högt uppsatt person", glöm det. Och gällande min identitet som du sitter och hintar om så är det bara ytterligare skitsnack. Du kommer aldrig veta vem jag är, inte för att jag har något att dölja, utan för att jag inser att du retar dig på att inte veta vem jag är och det räcker för mig för att se till att du aldrig någonsin kommer få reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in