Citat:
Ursprungligen postat av
berny
Du är ju för fan inte klok. Inte så nogräknat? Ge dig. Du har uppenbarligen aldrig sörjt. Och Jonas drog igång sin grej men jag tror knappast att alla som har något emot mig går efter vad han sa- dom flesta inser att han var en jävla typ. Och nej jag ursäktar dig inte. Vad är du över huvud taget ute efter i den här tråden? För du sa att jag ligger ner. Det gör jag inte. Jag mår skit ofta men det gjorde nog Caspians anhöriga också. Jag har inte bett om din missriktade konstiga sympati.
Oj! Hade tid över på kontoret och går in och ser detta. Wow!
Du har helt missförstått vad jag menade. Jag har sörjt, tro mig, jag har sörjt. Du har ingen aning om vem jag är eller vad jag gått genom, vännen, så var försiktig med sådana uttalanden då du inte är den enda som förlorat närstående, det har troligen de flesta gjort. Sorg kan ta sig olika uttryck vilket du som läst så mycket psykologi och filosofi borde känna till. Vissa lider i det tysta, på insidan, medan andra gråter sig fördärvade och kanske aldrig kommer ur sorgen.
Det jag menade med att du ligger ner var att i min åsikt, så de som lider av sjukdom, psykisk som fysisk och mår dåligt, är människor man bara inte bråkar med. Och då du ju lider av multipla diagnoser och inte mår så bra i perioder skulle jag aldrig bråka med dig och tycker det är rena rama vansinnet att det faktiskt finns de som gör det. Folk som är sjuka behöver få vara i fred och få läka i sin egen takt. Jag har själv flera sjuka i min omgivning och skulle aldrig bråka med dem utan visar största möjliga hänsyn och respekt och man får ta att de kan vara lite vrånga då och då eftersom de mår just dåligt. Det kanske handlar om uppfostran eller bara sunt förnuft men man gör bara inte så, det kvittar vem det är! (Okej, kanske Fritzl iofs.

) Jag kan inte se en grupp människor (?) fullständigt mobba ut en ensam individ, det är något man står upp för den svage i och beskyddar. Så är det bara. Det är medmänsklighet.
Att störa sig på ett fel någon skrivit om ens döda släkting är för mig..well, när man är uppe i sin sorg handlar det om överlevnad, man lider med varje fiber i kroppen och inte sitter man och rackar ner på att någon kallat sin närstående pojkvän när han inte var det. Det verkar mycket konstigt, i mitt tycke, att hänga upp sig på sådant.
Nåja, uppenbarligen är mitt "beskydd" av dig onödigt och oönskat och jag drar mig därför tillbaka, du verkar gilla att hålla en dialog med de som utsätter dig för mobbning och vem vet? Kanske har du startat tråden själv då det ju är som du säger "bra PR", vilket jag förvisso kan hålla med om. All PR är ju bra PR, inte sant?

Men det ska jag inte spekulera i utan du får sköta racet själv då och jag ska inte lägga mig i mer men som discoboll sa så känns detta som en utdragen lång mobbarkampanj och jag tycker den är helfel vem som än startat den. Och det är skönt att se att det faktiskt finns flera som ser samma sak då det är uppenbart om man är normalt funtad.
Men men, ha det bra och må väl gott folk! (Och det menar jag verkligen.)